Sosiaalisen median palvelut ja niiden hyödyntäminen nuorisotyössä Tuhti2013.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Monimediaista sisältöä verkkokursseille ideoita sisällöntuotantoon Kajaani Terho Kontioinen Joensuun yliopisto.
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Otetaan sosiaalinen media haltuun! Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median.
Susanna Plathan1 Bambuser Ohjeet videon tekemiseen
”Määrittää ihmisen yksilönä”
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median mahdollisuuksia järjestö- ja.
Sosiaalisen median koulutus
Netin hyödyntäminen nuorisotyössä Suomessa Tuhti2013 Leena Tuuttila, Verke.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Nuorten suosima nettiyhteisö
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
e-kirjat Ota haltuun Web- kirjasto lukuohjelmat lainaaminen lukeminen
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
Mikroblogit , & Soile Hietanen, Niklas Halttunen, Kauri Koponen, Eeva Jääskeläinen, Matti Karvinen, Susanna Kiljunen, Hanna Kankaanpää,
SearchIM Search Mikko Ketola Regional Manager (Finland, Ireland, Baltic States) Helsinki Nuorten yhteisöt netissä – miten kommunikoin ja viestin.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Turvallinen internetin käyttö
Erica de Wit & Kirsi Haarto 09A
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Flickr-kuvahaku.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Tukiparitoiminta paikalliseksi työkaluksi (TUPA) Nuorisotyön neuvottelupäivät Nuorten omaehtoinen toiminta.
Instagram Katariina Toivonen.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
1.Alkeiskurssi 3 krt, maanantai, tiistai ja keskiviikko klo Kurssi antaa edellytykset aloittaa golfharrastus ja suorittaa GreenCard Seuran.
Twitter Teppo Räisänen, Liiketalouden yksikkö Oulun seudun ammattikorkeakoulu.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen ja kehittäminen nuorille suunnatuissa sosiaalipalveluissa Case: nuorten Facebook-palveluohjaus Oulussa Saila Lähteenmäki,
Jarkko Muhonen TeamProg
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Vanhempaintoimikunnan kokous 4/2017 Anna Niemi koulukuraattori, YTM
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja

Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Nuori ja netti | kasvaminen mediakulttuurissa
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
ASIAKASTYÖTÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA JA PELIMAAILMASSA
Kirjaston avoimet tietotekniikkaopastukset 2018
Nuoret ja trendit -tutkimus
Esityksen transkriptio:

Sosiaalisen median palvelut ja niiden hyödyntäminen nuorisotyössä Tuhti2013

Twitter Twitter on yhteisö- ja mikroblogipalvelu, jonka käyttäjät pystyvät lähettämään ja lukemaan toistensa päivityksiä netissä. Tekstipohjaiset viestit eli twiitit voivat sisältää korkeintaan 140 merkkiä. Viestejä voi myös hakea tunnusten eli ns. hashtagien avulla. Twitterin käyttö perustuu viestien kollektiiviseen jakamiseen, mutta myös kahdenkeskisiä viestejä on mahdollista lähettää, mikäli kumpikin käyttäjä on toisensa ns. seuraaja. Perustettiin Suomessa käyttö on kuitenkin yleistynyt vasta viime vuosina. Heinäkuussa 2013 aktiivisia käyttäjiä oli Suomessa arviolta , heistä noin puolet twiittaavat itse. Suomalaisnuorten keskuudessa Twitter ei ole yhtä suosittu kuin aikuisväestöllä. Tosin nuorillakin käyttö on kasvussa ja tällä hetkellä se on viidenneksi suosituin somen palvelu (Ebrand, 2013). Nuorisotyössä Twitteriä käytetään melko vähän ja lähinnä tiedotuksellisessa mielessä.

Instagram Instagramin idea perustuu kuvien ottamiseen, jakamiseen, selailuun sekä niistä keskusteluun ja niiden tykkäämiseen. Palvelua käytetään lähinnä mobiili-laitteilla. Twitterin tavoin Instagramissa voi hakea kuvia ns. hashtagilla. Palvelu tarjoaa useita erilaisia automaattisuotimia, jotka muokkaavat kuvista kivan näköisiä. Näin aloitteleva kuvaajakin voi tuntea itsensä taitavaksi kuvaajaksi ja saada onnistumisen kokemuksia. Instagramin suosio on kasvussa Suomessa. Nuorten keskuudessa se on kuudenneksi suosituin somen palvelu (Ebrand 2013). Nuorisotyön kentällä Instagramia hyödyntää mm. Kuopion nuorisovaltuustoKuopion nuorisovaltuusto

Pinterest Pinterest on ilmoitustaulutyyppinen sosiaalinen linkkien, kuvien ja ylipäänsä inspiraation lähteiden jakopalvelu. Palvelussa voidaan luodaan ja ylläpidetään kokoelmia eli tauluja, joihin liitetään ns. pinnataan kuvia eri puolilta nettiä. Näistä kuvapinnauksista voi myös keskustella. Kuvapinnauksia tehdään johonkin teemaan, kuten tapahtumaan tai harrastukseen liittyen. Pinterestiä voi käyttää niin pöytäkoneella, tabletilla kuin älypuhelimella. Myös tämän palvelun käyttäjämäärä on kasvussa. Se onkin yksi maailman nopeimmin kasvava yhteisöpalvelu. Pinterest on erityisesti tyttöjen ja naisten suosima palvelu. Nuorisotyön kentällä Pinterestiä hyödyntää mm. Riihimäen nuorisoyksikkö.Riihimäen nuorisoyksikkö

Bambuser Bambuser on palvelu, jonka kautta älypuhelimen tai tietokoneen käyttäjä voi lähettää videota suorana internetiin. Lähetyksestä jää myös tallenne Bambuseriin, joten lähetystä on mahdollista katsella myös jälkikäteen. Palvelussa on myös chat, jonka välityksellä lähetyksen seuraajat voivat käydä keskustelua sekä osallistua lähetykseen lähettämällä chatissa kommentteja ja kysymyksiä lähetyksen esiintyjille. Palvelu on ilmainen yksityishenkilöille ja voittoa tuottamattomille yhteisöille… (vai onko muuttunut?) Nuorisotyössä Bambuseria voi hyödyntää esim. niin, että nuoret kuvaavat bändi- illan suorana lähetyksenä nettiin ja mahdollistavat sen seuraamisen ja kommentoinnin myös etänä. Osa Bambuserin palveluista on äskettäin tullut maksullisiksi. Samankaltaisia palveluita löytyy muitakin kuten Qik.Qik

Steam Steam on pelaajille suunnattu palvelu, jossa yhdistyvät pelikauppa sekä sosiaalisen median tutut työkalut, kuten pikaviestin, VoIP-puhepalvelin, yhteisöjen muodostaminen sekä kaverilistaukset. Steamiin kirjautuneille on lisäksi mahdollisuus ladata muiden käyttäjien tekemiä lisäsisältöjä eri peleihin sekä tehdä omia sisältöjä. Steam on pääsääntöisesti pc-pelaajille suunnattu palvelu, joka toimii kuitenkin myös Playstation 3-konsolilla. Steam tulee ladata laitteistolle, jolla sitä käytetään ja siitä on olemassa myös älypuhelimille tarkoitettu rajatumpi applikaatio. Kirjautuessaan palveluun pelaaja näkee muiden kaverien aktiviteetin ja voi joko liittyä kaverinsa peliin tai pyytää kavereita mukaan pelaamaan hänen kanssaan. Steam on itsessään ilmainen ja sisältää runsaasti myös ilmaispelejä. Pelikaupassa on myynnissä valtaosa kaikista pc-peleistä ja varsinkin kausialennukset ovat palvelussa suosittuja. Nuorisotyössä Steamia käyttää mm. Hyvinkään nuorisotoimi sekä Pelitaito-hanke.

Kiitos! Lisätietoa: (09)