LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
Advertisements

Ranskan etäopetus alakoulussa
Naakan oppilaskunta Tervetuloa! Kasvu yrittäjyyteen -hanke - 2 Projekti Idea projektista syntyy kun: –tarvitaan jotain, jotain puuttuu (rahaa.
Tatu Eija Karjalainen Kari Rautiainen. Opiskelemaan valituille opiskelijoille lähetettiin alkuhaastattelulomake (tullaan tutuiksi) Opiskelijoista saadaan.
Toimintaohjeet opelle
Kohti pysyvää muutosta?. Liikkuva koulu Valtakunnallinen ohjelma, osa hallitusohjelmaa Pilottivaihe : 45 koulua Lukuvuonna n. 500 koulua.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Haastattelukysymysten laatiminen
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Hyviä käytäntöjä ja sudenkuoppia Marjo Uotila, Järvenpään lukio
JYRÄNGÖN KOULU HEINOLA
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
TURVALLISUUS JA HYVINVOINTI KOULUSSA
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Hyvinvointia koulun liikunnalla Etätehtävä Tavoite: Opiskelija soveltaa kurssin ” Hyvinvointia koulun liikunnalla” tietoja omaa koulua kehittävän projektin.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
TYÖHAKEMUS.
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VASTUUALUE 1VASTUUALUE 3 VASTUUALUE 4 VASTUUALUE 2 SIHTEERI MALLISEURA RY / HALLITUS - dynaamisen organisaatiokaavion esittely.
Asiakkaan osallisuus omien palveluiden kehittämiseen – Ravitsemus, liikunta ja toimintakyky – kolme asiaa, millä mahdollistetaan kotona kokonainen elämä.
Small World - Big World Tavoitteena kouluhyvinvoinnin lisääminen – teoreettisena viitekehyksenä Päivi Hamaruksen Vaakamalli Vaihdetaan kiusaamiseen puuttumisen.
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Pedagogisen toimikunnan kymmenennen kokouksen muistio
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Yhteisöllisen ohr:n huomioitava
Liikkumaan! -hanke Espoo
Esimiesviestintä.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI JA OPPILASHUOLLON OPETUSSUUNNITELMA
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Osallistuminen ja Toimintakyky Kulttuuri ja hyvinvointi.
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Kulttuuripalvelut Kulttuuri ja hyvinvointi.
Iltapäivän raporttiin käytettävän ajan puolittaminen
Satu Lehto Vähän liikkuville koululaisille suunnattujen liikuntakerhojen toiminta koululaisten ja opettajien kokemana Turun Koulut.
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon!
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
Toimintaohjeet opelle
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
ESIOPS-info Sari Ågren.  Pyrkimys vastata nykymaailman haasteisiin  Tuoda esille lapsen/oppilaan muuta todellisuutta oppimisen ohella  Kannustaa aktiiviseksi.
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
Jonot mataliksi Liikettä pienissä tiloissa
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
TURUN LIIKKUVA KOULU -OHJELMA
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
Työhyvinvointi JOULUKUU.
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Arvioinnista arkipäivää
Liikkuva koulu- toimintasuunnitelma lv
Monitoimitiloissa työskentelevien verkostotapaaminen
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Tapatuunaus-hankkeen seminaari
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna 29.1.2014

Meidän koulu haluaa olla hyvä koulu Työntekijä haluaa onnistua ja kehittyä työssään hyödyntää omia vahvuuksiaan saada kannustavaa palautetta Meidän koulu haluaa olla hyvä koulu

Mistä seuraavat kommentit kertovat…? Ei näin ole ennen toimittu Mihin kehystä kohdennetaan? Kaksoistunnit sopii paljon paremmin liikuntaan Kuntotunnit - entäs lajitaidot? Työpäivä tulee 15 min pidemmäksi Enemmän välituntivalvontoja Ihan kiva … kokeile vaan! Koskeeko tämä minua, kun en opeta liikuntaa?

Peli- ja leikkivälineet katoavat ja ovat hujan hajan Jääkö rahaa muuhun? Nehän haisee hielle, jos ne juoksee välitunnit Tulee liikaa muutoksia kerralla Ei jää aikaa perustyöhön Miten vaikuttaa minun työnkuvaani? Kuka vastaa, jos jotain sattuu?

Koulupäivän liikunnallistaminen Osa henkilökunnasta liikkuu osaamis-alueensa ja mielenkiinnon kohteidensa ulkopuolella Miten saamme myös heille onnistumisen, innostumisen ja osaamisen tunteen?

Avaa selaimesta sivu www.poll.si

Ratkaistavat kysymykset Miksi asioita tehdään? Mitä asioita tehdään? Mitä minulta vaaditaan? Miten minun käy?

Miksi? Koulupäivän aikaisen liikkumisen vaikutukset Ilmapiirin parantuminen koulussa Mielekäs tekeminen vähentää kiusaamista Keskittymiskyky paranee Positiiviset vaikutukset oppimistuloksiin Terveydelliset vaikutukset

Mitä? Luodaan tavoitteet ja aikataulu toiminnalle Valitaan keskeiset kehittämiskohteet Sovitut asiat kirjataan ylös Tarvittaessa voidaan sopia ajallisesta kokeilusta ja uudelleen tarkastelusta

Mitä minulta vaaditaan? Kaikkien ei tarvitse olla liikkumisen kehittäjiä. Mahdollisuus myös muuhun kehittämiseen ja oman osaamisen esille tuomiseen Avoin keskustelu Mihin kukin haluaa sitoutua? Mihin jokaisen pitää sitoutua? Koulun, opetuksen ja toimintakulttuurin kehittäminen kuuluu kaikkien tehtäviin.

Miten minun käy? Onko koulun kehittäminen asiakas- vai toimijakeskeistä?  Kaikki voittaa

www.poll.si

Kehittämisen askelia … Oppilaiden osallistaminen Toimintakulttuuri kulkee oppilaspolvien mukana Vastuunjako Kaikilla oma rooli kokonaisuudessa (tikkataulumalli) Kehittämistiimi, vastuu ei yksittäisellä toimijalla Ei itsestään selvyyksiä Tekijöiden vaihtuessa ei tiedetä, mitä aiemmin on kehitetty.

Mukana arjessa Kokouskulttuuri Yhteinen keskustelu Kehittäminen, toiminta ja arviointi ovat läsnä koko lukuvuoden ajan Ei rakenneta yksittäisiä toimenpiteitä vaan luodaan syvemmälle meneviä toimintatapoja ja -kulttuuria Kirjaukset koulun toimintasuunnitelmaan Pitkän tähtäimen suunnitelma. Annetaan aikaa toimintakulttuurin ja -tapojen muodostumiselle sekä tuloksien syntymiselle.

Yhteistyö huoltajien kanssa Tuki toiminnalle Verkostoituminen ja kouluttautuminen Vahvistaa osaamista ja tuo laatua kehittämiseen Ulkoinen ja sisäinen palaute Uskoa omaan tekemiseen

Henkilökunnan yhteinen liikkuminen Liikuttavan hyvä henkilökunta? Liikutettavan hyvä henkilökunta? Liikkuva henkilökunta? Liikuttava henkilökunta?

www.poll.si