Blogit osana strategista markkinointia

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Advertisements

Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
Kyläradio Koulutus Kuinka teen paremmin • Puhu yksityiskohdista – ei yleisestä • Anna kuuntelijoille kuvia • Aloita aina parhaalla palalla.
Osuustoiminta osana hallituksen elinkeinopolitiikkaa YK:n kansainvälinen osuustoimintavuosi 2012 Suomen pääjuhla Työmarkkinaneuvos Jarmo Palm.
Panu Niemi Lahti Panu Niemi  TUPO:sta ei yksin ole pelastajaksi ◦ Tuonti jatkaa nousuaan ◦ Suomessa myydyistä huonekaluista noin 60% on tuontitavaraa.
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Raimo Päivärinta Luokite-esitelmä.
Tutkimusosasto OVATKO SUURET TULOEROT NIIN SUURI PAHA KUIN VÄITETÄÄN? Sosiaalifoorumi Arbis Olli Kangas.
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Tiedotustilaisuus Rakennustoimisto Pohjola Oy •Vuonna 1989 perustettu perheyritys •Toiminta-alue Pirkanmaa ja Etelä-Suomi •Liikevaihto n. 35,5.
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
Tapulikaupungin Safety –strategia 2006
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Kirsi Juva1 MILLAINEN KOULUTUS VALMENTAISI 2020-LUVUN TÖIHIN? Koulutuksen tulevaisuudennäkymät Pohjois-Savossa Jarmo Immonen
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
JOUSTAVUUTTA JA TOIMINNALLISUUTTA KOULUUN
Jyväskylä Keski-Suomen aamu- ja iltapäivätoiminnan ja koulun kerhotoiminnan kehittämisverkoston kokoontuminen.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Projektiassistentti Sanna Hälvä Luovien alojen Kaakkois-Suomen kehittämisstrategia -hanke –
… löytyykö markkinoita?
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
1 ©TNS 2012 Tämän tutkimuksen tulokset on tarkoitettu vain tilaajan omaan käyttöön. Niitä ei saa lainata, luovuttaa, jälleenmyydä tai julkaista ilman tutkimusyrityksen.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Asiakkuudet luovalla alalla
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
EWork – Reshaping consulting. eWork yrittäjien asialla HETKY Hubia ja Hupia.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Nuorisotoiminta 2013 Nuorisotoiminnan linjaus. Nuorisotoiminta 2013 TEEMME NUORISOTOIMINNAN STRATEGIAA.
Kuvien lähde:. Kuinka pitkä on pitkä? Subprime kriisi alkoi Yhdysvalloista elokuussa Se muuttui finanssikriisiksi lokakuussa Kreikkakriisi.
PID Harri Ala-Kuljusta 2. kansainvälinen varapresidentti SUOMI JOHTOON Kampanjan tavoite.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Globaali on-line markkinointi ja sen tulevaisuus High Tech Center, Helsinki
Ryhmätekstiviestit netistä selaimella OSA I Tehtyjä tutkimuksia mobiilimarkkinoinnista ja mobiiliviestinnän tehokkuudesta
Näin varmistamme viihtyisät ja turvalliset
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
Evankelis-luterilainen kirkko Tietohallintostrategia Esitelmä Lauri Lehto.
Terveisiä asuntomarkkinoilta! 37. Kiinteistönvälittäjäbarometri Näkemykset tulevalle kuuden kuukauden aikajaksolle Toteutettu verkkokyselynä syyskuussa.
Presidentti Tarja Halosen aikakausi KESKI-POHJANMAALLA.
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 3 / 2013 Keskeiset tulokset Etta Partanen.
MAINOSTAJIEN LIITTO MARKKINOINTIVIESTINNÄN PANOSTUSTEN KEHITTYMINEN LOPPUVUONNA 2004 VERRATTUNA ALKUPERÄISEEN BUDJETTIIN SALDO MAINOSBAROMETRI.
Marko Autio Kasvatustyön pastori Espoon seurakuntayhtymä RUUHKASUOMEN RIPPIKOULUTILASTO T.
Työttömien määrän kehitys 2007–2013 iän mukaan
Koronkorko Esimerkki 1, s.90 (88)
©TNS 2013 Elintarvikkeiden ostaminen suoraan tuottajilta Suomen Gallup Elintarviketieto Oy Job:
Women in fire and rescue services Mira Leinonen Helsinki.
Mi Menetelmä tosiaikaiseen sivustomuokkaukseen Sulake Dynamoid | Strictly confidential – legally protected and privileged information Ilari Tuominen Software.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
 Valokuvauksen teknologia ja työnkulku  Markus Saarinen   Ohjaaja yliopettaja Erkki Aalto  36 sivua + 1 liite  Avainsanat ”valokuvaus,
Venäjä Viennin keskeinen panostusalue. Toiminnan painopiste jakelutien rakentaminen. Panostusalueet Pietari, Moskova, muut miljoonakaupungit. Kohderyhmänä:
© Tehy SAIRAANHOITAJIA JA MUITA TERVEYDENHUOLLON AMMATTILAISIA KUVAAVAT OMINAISUUDET (%) 91% 89% 87% 86% 85% 79% 78% 76% 72% 68% 49% 12% 6% 1%
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
HRD-Kunto – tuotteen markkinointi -markkinoinnin kohderyhmät -myyntimenetelmät -myynnin välineet.
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Yritystapaus -tervetuloa!
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Esityksen transkriptio:

Blogit osana strategista markkinointia Lauri Harju Osakas Myyntijohtaja

281 563 eri lukijaa/vko 48

500 bloggaajaa

Suurimpien blogitapahtumien järjestäjä

Asiakkaita

Mainonnan vaikuttavuus Source: April 2012 Marketingcharts.com

60% on ostanut tuotteen, jonka he ovat löytäneet Indiedays-blogeista. Ostokäyttäytyminen 93% lukijoista on nähnyt Indiedays-blogeissa uusia kiinnostavia tuotteita. 31% tekee useimmiten ostopäätöksen intenetissä, vaikka ostaisikin tuotteen kivijalkaliikkeestä. 60% on ostanut tuotteen, jonka he ovat löytäneet Indiedays-blogeista. Lukijatutkimuksen tiedot: TNS Gallup 2011 maaliskuu N=2.805

Case Olympus

Olympus PEN Peilitön järjestelmä- kamera Pienempi kuin ”tavalliset” järjestelmäkamerat Tarjoaa samat ominaisuudet ja laadun kuin peililliset järjestelmäkamerat

Rohkea positiointi. Uusi tapa puhutella asiakkaita. Perinteisesti kameroiden mainonta oli suunnattu miehille. Olympus löysi vapaan position nuorten naisten kohderyhmästä. Blogit on usealla toimialalla erittäin alihyödynnetty kanava

Markkinointiviestinnän linja vastaamaan uutta tavoitetta - Aikakauslehdet, Suomessa mukaan myös blogit

2011: Mielipidevaikuttajat luomaan kiinnostavaa sisältöä - Kameroita seedattiin bloggaajille

2012: Kameralle voimakas presenssi blogeissa - Yhä enemmän kameroita bloggaajien käyttöön

2013: Bloggaajien kouluttaminen: tehot irti PENistä - Kameroita, lisäosia ja koulutusta bloggaajille

Vuosisuunnitelma Blogit ovat nykyään ainoa markkinointikanava. Lehtimainonnan budjetti siirrettiin blogimarkkinointiin. 2013 Valokuvauksen Koulutus lukijoille ja bloggaajille. Lisävarusteet. 2011 Kamerat esitellään sisällön kautta 2012 Kameran mahdollisuuksien esittely

Taktinen mainonta osana jokaista kampanjaa

3 vuoden yhteistyön tulokset Olympus PEN-kameramalliston markkinointi rakentuu ainoastaan blogien ympärille. PEN-mallisto kamerat tunnetaan ”blogikameroina”. Peilittömissä järjestelmäkameroissa yli 50 % markkinaosuus. 73 % Pohjoismaissa ja Baltiassa myydyistä PENeistä myydään Suomessa. Suomen markkina-asema ainutlaatuinen globaalilla tasolla. Sama strategia jalkautetaan kaikkiin pohjoismaihin.

”Blogikameran” eli valkoinen PENin osuus myynnistä PEN mini E-PM2 Suomi 50% (musta 47%, hopea 3%, punainen 1%) Muut Pohjoismaat 4% (musta 76%, hopea 12%, punainen 8%) PEN Lite E-PL5 Suomi 40% (musta 49%, hopea 11%) Muut Pohjoismaat 2% (musta 80%, hopea 18%) ”…erot osoittavat kuinka paljon kauppaa muut maat menettävät uudessa kohderyhmässä”

Johtopäätökset Blogimarkkinoinnilla on mahdollista saavuttaa erittäin merkittävät tulokset. Vaatii sitoutumista ja suunnitelmallisen toteutuksen. Sisältömarkkinointi on tehokas tapa vaikuttaa ostopäätöksiin. Tuotteen pitää lunastaa lupaukset. Myyntikulma pidettävä aina mukana. Yhä segmentoidummat kohderyhmät korostuvat blogitekemarkkinoinnissa.

Kiitos ajastanne! Kysymyksiä? Lauri Harju Osakas, myyntijohtaja Indiedays Oy