Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Tietokoneen käyttöjärjestelmä
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
Mikä on internet? b Kymmenien tuhansien yhteen liitettyjen tietoverkkojen kokonaisuus b Internetin palvelut ovat ilmaisia - liittymät ovat maksullisia.
Posterin teko PowerPoint-ohjelmalla
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
Veijo Nikkanen: Verkonkäytön mahdollisuudet Kaikille hyvä -seminaari Selko-e Verkonkäytön mahdollisuudet Veijo Nikkanen Kehitysvammaisten Tukiliitto.
TOP-keskus 2003 Turun 6-luokkalaisten TVT- taitotasokartoitus, kevät 2003 Turun kaupungin Tieto- ja viestintätekniikan TVT - opetuskäytön strategia -asiakirjassa.
TURUN KOULUJEN 6. LUOKAN OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KÄYTTÖTAITOKARTOITUS KEVÄT 2005 TOP-KESKUS Turun opetustoimi 2005.
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
SAARISTEN KOULUN TIETOSTRATEGIA. YLEISTÄ Tietostrategia sisältää perusasioiden linjaukset tieto-ja viestintätekniikan käytöstä Saaristen koulussa sekä.
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Kangasalan koulujen tieto- ja viestintätekniikan suunnitelma
Tytöt teknologian taitajiksi
Toimisto-ohjelmat Linuxissa Mikael Hätinen & Antti Ukkonen OH2.
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka Tuokio – 3.12 Tuukka Kivioja | Samuel Rahikainen |
Verkkomateriaalin tuotanto - Teemu Kerola Teemu Kerola Interaktiivisen verkkomateriaalin tuotantoprosessi TKTL:llä (IVT) Taustoja Interaktiivinen.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Atk-keskus / Hannele Rajaniemi Tietotekniikkapalvelut tutuksi Tervetuloa uusi henkilöstö!
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkkopedagoginen tuki Taina Joutsenvirta
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Tietotekniikka. Tietotekniikka yläkoulussa voidaan suorittaa 1-6 kurssia Kurssit 1 ja 2 suoritetaan 7. luokalla Kurssit 3 ja 4 suoritetaan 8. luokalla.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
E –oppikirjan käyttöönotto
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Ops seminaari Askola.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Pohjolanrinteen kuulumisia Näkymiä viimeisestä puolesta vuodesta.
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Osaamisen ja sivistyksen asialla eNorssi 5v –juhlaseminaari Hämeenlinna TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN VAKIINNUTTAMINEN Irmeli Halinen.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
KYRÖSKOSKEN KOULUN PIENLUOKKA
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Tervetuloa vanhempainiltaan!
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
OPH Tulevaisuuden oppimisympäristö oppimisen tukena Sylvään koululla
KETTULAN KOULUN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN STRATEGIA
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Lukiolaisen itc.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Kirjaston avoimet tietotekniikkaopastukset
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..

YLEISTÄ Kymentaan koulun TVT-strategia perustuu Iitin kunnan tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön strategiaan. Atk-käyttö koulumme opetuksessa on luonnollinen osa oppilaiden jokapäiväistä oppimistapahtumaa. Koulun TVT-strategia antaa meille konkreettiset tavoitteet atk-taitojen opetukselle.

SISÄLTÖ •Opetukselliset tavoitteet •Resurssit •Tuki ja koulutus

Opetukselliset tavoitteet Toivomme antavamme koulumme oppilaille hyvän pohjan taitojen ja asenteen osalta atk-osaamiseen tulevaa jatko-opiskelua ajatelleen. Koulun merkitys opetusta tukevaan atk-taitamiseen on tärkeä, sillä kodin atk-taitaminen keskittyy lähinnä viihde puoleen, joka kieltämättä myöskin lisää valmiuksia atk-käsittelyyn, mutta on liian Yksipuolista.

1.–2. luokat TAIDOT Oppilas osaa •käyttää hiirtä ja näppäimistöä •käynnistää ja sulkea koneen •käynnistää ja sulkea ohjelman •tekstinkäsittelyn alkeet •oikeinkirjoitus, kuvan ja tekstin yhdistäminen •Windows-käyttöliittymän perusteita, tallennus, tulostaminen •piirto-ohjelman perustoiminnot •sähköpostin lähettäminen ohjatusti •www-sivujen löytäminen osoitteen perusteella

3.-4. luokat TAIDOT edellisten lisäksi •Word -tekstinkäsittely-ohjelman käyttö •tekstin kirjoittaminen ja perusmuotoilu (automaattinen rivinvaihto, ”enter” vain kappaleen lopussa, välilyönti välimerkin jälkeen yms.) •leikepöydän monipuolinen käyttö •kuvan muokkaus, tutustuminen digikameran käyttöön •tutustuminen eri työkaluihin •tiedonhaku internetistä •intranetin käyttö •tulostaminen •tiedoston tallentaminen •taitojen soveltaminen tekstinkäsittelyyn ja sähköpostiin •tuntee vastuunsa Internetin käyttäjänä •suhtautuu kriittisesti hakutuloksiin

5. – 6. luokat TAIDOT edellisten lisäksi •tiedonhaku- ja tekstinkäsittely- ja kuvankäsittelytaitojen soveltaminen omiin tuotoksiin •kirjeen rakenne ja sähköpostin sujuva käyttö •Portti-oppimisympäristöön tutustuminen •edistyneille oppilaille: tiedon tuottaminen internetiin ja oheislaitteiden käytön hallinta •kuvallinen viestintä •Esitelmien ja esitysten tekeminen PowerPoint-ohjelmalla •käyttää korrektia kieltä verkossa

RESURSSIT Tavoitteet tulevaisuudessa - Tvt-luokassa koneet ajanmukaisia alle viiden vuoden ikäisiä myös tulevaisuudessa NYT (v. 2008) -Atk-luokassa 8 verkossa olevaa tietokonetta (2005) oppilaskäytössä+ verkkotulostin (värilaser) + skanneri - Lisäksi jokaisessa kolmessa luokassa on dataprojektori ja yksi tietokone, joka on myös yhteydessä verkkoon. - Rehtorilla on lisäksi kannettavatietokone hallintokäytössä -1 digikamera -ATK-luokka remontoitiin syyskuussa 2008, jolloin luokan lattia uusittiin ja luokaan saatiin ajanmukaiset ATK-pistorasiat. Laitteistot

TUKI JA KOULUTUS Tavoite -Kunnan järjestämä koulutus koulun tukihenkilölle tarpeen mukaa NYT (v. 2005) - Koulun henkilökunta on saanut jonkin verran atk-koulutusta, mutta suurin osa taitotasosta on saavutettu itseopiskelun ja kokemuksen kautta. Henkilökohtainen taitotaso koulullamme on tällä hetkellä tyydyttävä ja opettajat tukevat toisiaan tarvittaessa. - Ongelmatapauksissa esim. laitteisto- sekä ohjelmiston osalta voidaan turvautua kunnan atk-tuen puoleen. - Koulun ATK-tuesta kunnan ATK-tuen lisäksi vastaa mahdollisuuksien mukaan epävirallisesti koulun rehtori Mikko Jussila - Opettajakunnan on mahdollista hakeutua koulutukseen, jos he kokevat sen tarpeelliseksi.