Vertaisohjausta chatissa Sini Huhmarkangas. Tutkimusasetelma • Starttipisteen chatit lokakuun 2011 ja toukokuun 2012 väliseltä ajalta • Mistä chateissa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Kysely vertaistuen kehittämisen tarpeista. 1. Millainen rooli vertaistoiminnalla ja vertaistuella on yhdistyksenne missiossa ja visiossa?
Tietoyhteiskunnan asialla vuodesta Tietotekniikan liitto lyhyesti • Valtakunnallinen ja puolueeton ICT-alan asiantuntija Suomessa • Jäseninä n.
NUORILTA NUORILLE YHDESSÄ NUORTEN KANSSA
JOUSTAVUUTTA JA TOIMINNALLISUUTTA KOULUUN
2/2009 Ajankohtaista CIMOsta Kv-kevättapaaminen Tampereella 25.4.
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
ConEx - Merkityksellisempiä konferenssikokemuksia Mikko Vuorinen, Teemu Mikkonen Tampereen Yliopisto, TRIM- tutkimuskeskus
VOA-oppimispäiväkirja
SATAKUNNAN OPIN OVI PILOTOINNIT 1. Työttömien yhdistykset 2. Muut yhdistykset3. Ammattiliitot 4. Kirjastot5. Muut.
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
Kysy kirjastonhoitajalta -uudistus Vastaamisen konsepti • Kirjasto • Muut vastaajat • Kommentointi.
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
Kehittäjätyöntekijä Merja Hakola Tavoite ; Imetystiedon anto ja kannustus imetykseen ja imetyksen pulmien selvittelyyn mikäli sellaisia syntyy.
AJATUSHAUTOMOILLA kohti yleiskokousta TOTEUTUSAIKA HELMI-HUHTIKUU 2013.
Kalle Nieminen, Kajaanin yliopistokeskus (2011) KYLÄPARLAMENTIT – HYVIÄ TOIMINTATAPOJA.
Lapsi- ja nuorisopolitiikan kehittämisohjelma ja nuorisojärjestöt
Motto eli miksi projekti- hallintaa on kehitettävä Sillakaaren lähtöajatus oli, että 3-vuotinen projekti putoaa 3-4 kertaa polvilleen Silti olen Sillakaaren.
Opetusmenetelmät Mitä opetusmenetelmillä tarkoitetaan
Hanketta toteuttaa kahdeksan suomalaista lasten ja nuorten järjestöä Hanketta toteuttaa kahdeksan suomalaista lasten ja nuorten järjestöä Hanke edesauttaa.
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
Webinaarien hyvät käytännöt – webinaarit täydennyskoulutuksessa Helena Pulkkinen & Harri Jurvela DCL2011 Vanajanlinna.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
Seurantaa kehittämässä Ammattistartti-seminaari Jukka Vehviläinen / DiaLoog.
TOIMIVA TULPPA-RYHMÄ Tuire Hautanen terveydenhoitaja/tulppa-ohjaaja
Polkuja läpäisyn tehostamiseen- tavoitteista näkyviksi teoiksi KOKKOLASSA Sedu Seinäjoki ammattistartti.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Oulun kaupunki: oppilaanohjauksen kehittäminen Oppilaantuntemus oppimisen ja ohjauksen rakennuspuina Työelämä perusopetuksen oppimisympäristönä.
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
Kannabis koulutyön näkökulmasta Anne Ahlefelt, Vanhempi kouluttaja, EHYT ry Kannabisakatemia
Terveysvaikutusarviointi kaikessa päätöksenteossa Jouni Tuomisto, Mikko Pohjola YMAL.
SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Sote -uudistus – missä mennään, miten & millä eteenpäin?
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma Ohjausryhmä Eveliina Ojala Ohjausryhmä, Koivistontie
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Koulutuksen laadun kehittäminen
Tieteentekijän peruskurssi Syksy 2012 Ryhmät 1-3.
Asiakkaiden osallisuuden lisääminen sosiaalityössä SOS-hanke
Tehtävänanto, otsikko, aloitus ja lopetus esseekokeessa
Mainostaminen Sos.media Käytännön järjestelyt Tilat Ilmottautuminen Sponsori ”sopimukset” Starting point Kutsuvieraiden esittely Teema aktiviteetit Palautteen.
Kohti Ohjaamoa 2 Ryhmäkeskustelut
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
CHAT-PILOTIN KOKEMUKSET PILOTTI 9.4. –
Hyvä tuutori, parempi ryhmä Tuutorikoulutus 2016 © 2016 Johanna Tikkanen |
Sijaisperhenuorten chat – Vertaistukea turvallisesti ilman paikkasidonnaisuutta.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Hyvä käytänne Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos Tarja Pääjoki, Satu Kähkönen Yhteiskunnan tarpeisiin reagoiminen koulutuksen suunnittelussa:
Työhaastattelu ja työnhaku Tehtäviä. Keskustelua Onko joku ollut jo työhaastattelussa? Millaisia kokemuksia siitä on? Mitä asioita kannattaa laittaa hyvään.
Haastattelu aineistonkeruumenetelmänä
Erilaisia ryhmäviestintä- tilanteita
Kuvailustandardien tilanne
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
TILANNEPUHEET.
Uudella ilmeellä kohti käyttäjää
Sähköiset yo-kirjotukset
(SUURI) KANDIKYSELY Syksyn kysely on auki
Yhteistoiminnallinen kokous
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Facebook ryhmäytymisen ja ohjauksen tukena – vai oliko niin?
ASIAKASTYÖTÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA JA PELIMAAILMASSA
Näkemyksesi on arvokas – Ryhdy sosiaalityön kokemus- asiantuntijaksi!
Asumisneuvonnan chat palvelu
OSAAMISKANSIO Nimi.
Robotiikka Ruokaviraston asiakaspalveluun (Chatbot lemmikkieläinten tuontiehdot)
RUOKAKASVATUKSEN VUOSIKELLO
Esityksen transkriptio:

Vertaisohjausta chatissa Sini Huhmarkangas

Tutkimusasetelma • Starttipisteen chatit lokakuun 2011 ja toukokuun 2012 väliseltä ajalta • Mistä chateissa keskusteltiin?  Teemat • Millainen vuorovaikutustilanne verkkovertaisohjaus-chat on?  Ohjauksen keinoja, vertaisohjaajien ja starttilaisten rooleja

Mistä Starttipisteellä keskusteltiin? • Aloitukset ja lopetukset • Vapaa-aika • Arkiset kouluasiat • Koulutusvalinnat • Vertaisohjaus

Miten keskusteluja ohjattiin? • Tervehdykset kaikille paikalla olijoille • Kysymykset • Aiheen vaihtaminen

Roolit vertaisohjaus-chatissa • Vertaisohjaajat aktiivisia: tervehdykset, kysymykset, keskustelunaiheiden hallinnointi, kannustus, chatien lopetus – myös omista kokemuksista kertomista ja vapaa-ajan jutustelua • Ammattistarttilaiset vastaavat, keskustelevat tai vaikenevat – mutta myös kysyvät, kannustavat ja ovat asiantuntijoita koulutukseen ja vapaa-aikaan liittyvissä asioissa