Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Robotiikka Ruokaviraston asiakaspalveluun (Chatbot lemmikkieläinten tuontiehdot)

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Robotiikka Ruokaviraston asiakaspalveluun (Chatbot lemmikkieläinten tuontiehdot)"— Esityksen transkriptio:

1

2 Robotiikka Ruokaviraston asiakaspalveluun (Chatbot lemmikkieläinten tuontiehdot)
Kokemustenvaihtotilaisuus Robotiikkaan, analytiikkaan ja tekoälyyn liittyvät kokeilut Vesa Kippola Järjestelmäsuunnittelija Digitaaliset palvelut, sovelluskehitys-yksikkö

3 Sisältö Alkutilanne ja tarve Kokemukset ja haasteet
Projektin nykytilanne

4 Alkutilanne ja tarve Lemmikkieläinten tuontiin koskeviin kysymyksiin vastataan tällä hetkellä sähköpostitse ja puhelimitse. Useat kysymyksistä samankaltaisia ja näihin vastaaminen kaikille erikseen vie asiantuntijoiden aikaa. Chatbot voisi tarjota tietoa asiakkaalle kellonajasta ja päivästä riippumatta ja vapauttaa asiantuntijoiden aikaa muihin tehtäviin.

5 Kokemukset ja haasteet
Chatbot toimii tapauksissa, jossa ollaan tunnistettu mitä kysymyksiä pääosin esiintyy. Tietoisuus siitä mitä tekoäly / koneoppiminen mahdollistaa ja mitä käyttöönotto vaatii ja odotukset voivat olla hyvinkin vaihtelevia. Sopimusneuvottelut, uuden viraston hankintakäytännöt ja tietosuoja-asiat veivät yllättävän paljon aikaa pilotin kokonaiskestosta. Chat ja Chatbot –vaikuttavat lupaavilta työkaluilta ja kiinnostusta on osoitettu hyödyntää näitä Ruokaviraston muissakin osissa.

6 Projektin nykytilanne
Chat (Giosg) ja chatbot (ultimate.ai) integraatio Ruokaviraston testiympäristöön tehty. Chatbotin konfigurointi melkein valmis. Chat (Giosg) koulutukset kuluvalla viikolla. Pyrkimys siihen, että botti on käytössä alkavalla viikolla.

7 Vesa Kippola

8


Lataa ppt "Robotiikka Ruokaviraston asiakaspalveluun (Chatbot lemmikkieläinten tuontiehdot)"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google