Kehityksen valtatiellä. o Rautatie (20 junaa pysähtyy päivittäin) • Tampere 35minHelsinki 2h 10min • Seinäjoki 40 minVaasa 1h 50min o Bussi, kauko- ja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy :: © TAK Oy Venäläisten matkailijoina Suomessa maaliskuu 2012 Kapustat Kaakkoon.
Advertisements

Hirvionnettomuuksien kehitys
Tiedotustilaisuus Rakennustoimisto Pohjola Oy •Vuonna 1989 perustettu perheyritys •Toiminta-alue Pirkanmaa ja Etelä-Suomi •Liikevaihto n. 35,5.
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Kangas-Annala tie.
Mitä on saatu aikaan ja mitä ei? Miten jatkossa ? ”Mitä halutaan kehittää ja muuttaa ? ” MMM Kauko Parviainen1 TEOLLISUUDEN TARPEET METSÄYHTEISTYÖLLE.
Korkeakoulutus 1.Vastuu ammattikorkeakoulujen perusrahoituksesta siirretään kokonaan valtiolle ja ammattikorkeakouluista tehdään itsenäisiä oikeushenkilöitä.
SUOMEN KULTTUURIRAHASTON KIRJATALKOOT SKR. Kirjatalkoot -Suomen Kulttuurirahaston kaikkien aikojen suurin tukihanke, johon Svenska litteratursällskapet.
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
Jukka Heinonen, tutkija
MYR:N TEHTÄVÄT 1.YHTEENSOVITTAA EU:n ja valtion rahoituksen kohdentuminen ohjelmaa rahoittaville viranomaisille (MYAK) MYAK:n tarkistus budjetin hyväksymisen.
MAKO TOIMEENPANOSUUNNITELMATYÖ JA TOIMINTAMALLI Tiina Harjunpää.
Kaupan kehittyminen ja tulevaisuus Pohjois-Savossa ELY –keskuksen näkökulmasta Minne menet, kauppa? Kuopio Ylijohtaja Kari Virranta
Tampereen ympäristökuntien liikenneturvallisuussuunnitelma Kangasalan liikenneturvallisuusryhmän kokous
Kyläsuunnittelutreffit Kyläsuunnitelmat kunnan maaseutuohjelman pohjana Marjo Valtanen MSL, Osaavat paikallistekijät -hanke.
• Verkostossa mukana: –Tampereen Aikuiskoulutuskeskus –koordinoi – Salon seudun aikuisopisto – Vaasan aikuiskoulutuskeskus – Pohjois-Satakunnan Aikuiskoulutuskeskus.
Tampereen kaupunkiseudun kuntayhtymä 2007 / RA-M TAMPEREEN KAUPUNKISEUDUN ALUEKESKUSOHJELMA ”Kasvun haasteita, kilpailukyvyn perustaa: sujuvaa.
Click to edit Master title style Testing Finnvera Oyj Liiketoimintajohtaja Annamarja Paloheimo.
Pirkanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus Pirkanmaan liikennejärjestelmä- suunnitelma Aiesopimuksen julkistaminen Johtaja Juha Sammallahti.
Seinäjoen logistiikka-alue – Suupohjan rata – Kaskisten satama
LogiCity Tuomas Mikkola Turun Seudun Kehittämiskeskus
Keski-Pohjanmaan aikuisopiston palvelut yritysten ja työllisyyden kehittämiseksi Työllisyysseminaari Kaisa-Leena Ahlroth.
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
Rakennesuunnitelma 2040 Luonnos, seutuhallitus Esittely valtuustoille 9/2014.
Aluesuunnittelu ja kaavoitus maaseudulla
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
Muuramen malli – itsenäisen kunnan valinta
Pirkanmaan liikennejärjestelmäsuunnitelman aiesopimuksen julkistaminen Jaakko Erjo Apulaiskaupunginjohtaja Sastamalan kaupunki.
Eksponentiaalinen kasvaminen ja väheneminen
Raideliikenne aluepolitiikan ja liikennepolitiikan synteesi?
Ruokaketjun kehittämisellä hyvinvointia koko maakuntaan Pro Ruokakulttuuri päätösjuhla , Ulla Mehto-Hämäläinen.
Strategiset tavoitteet Käytämme monipuolisesti ammattiyhdistystoiminnan keinoja jäsenten asioiden ajamiseen. Vaikutamme luottamusmiesjärjestelmän toimivuuden.
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Tapaus Keski-Suomi MYR-neuvottelupäivät, Jyväskylä Jyväskylä Ylijohtaja Juha S. Niemelä.
Asunto ensin-periaate Asunto lähtökohta ja perusedellytys kuntoutumiselle:  asiakkaan ei tarvitse osoittaa asumisvalmiuksiaan ”ansaitakseen” asunnon 
LSO Osuuskunta HK Ruokatalo Group Oyj Suomi Baltia Puola *
Tampere ja Tampereen kaupunkiseutu vuonna 2030
Maaseutuvisio Verkosto- ja hanketapaaminen Tampere Hilkka Vihinen.
Systeemityö 2 Vesiputousmalli Teppo Räisänen, Principal Lecturer
Yrittäjyys maaseudulla Kevät Maaseudun merkitys Maaseudun merkityksen uskotaan kasvavan tulevaisuudessa Maaseudun kehittämistä kannatetaan vahvasti.
Kaskisten rata metsä- ja puutalouden näkökulmasta
Tampereen Ateria liikelaitos Liikelaitosten johtokuntien koulutus tj. Tarja Alatalo.
Asukastoiminnan ja yhteisöllisyyden mahdollisuudet kerrostalossa
Mitä halutaan pelin tulevaisuudelta? Mika Helminen kilpailupäällikkö Meidän kaikkien peli -seminaari Holiday Club Tampereen kylpylä.
 Liikenne on A) henkilöiden B) tavaroiden C) energian D) tiedon kuljettamista.  280&bih=896&gbv=2&tbm=isch&tbnid=OS0Z0UmBWs.
Itä-Suomen EAKR-SKOM NSPA – Pohjoisen harvaan asuttujen alueiden politiikkalinjaukset Satu Vehreävesa ohjelmapäällikkö, Pohjois-Savo.
Maakuntajohtaja Anita Mikkonen
Seudullisten työryhmien tulokset kaudella Maankäyttötyöryhmä Liikennejärjestelmätyöryhmä Asuntopoliittinen työryhmä Teknisten palvelujen työryhmä.
 Liikenne on A) henkilöiden B) tavaroiden C) energian D) tiedon kuljettamista.
PIRKANMAAN AVOIN KUITU – YHTEISTYÖ Suunnitelma Marja-Riitta Mattila-Nurmi.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
PIRKANMAAN MAISEMAN VIESTII OSA 6 KALVO 1 Copyright 2004 Tampereen kaupunki Museotoimi / Pirkanmaan maakuntamuseo.
Prosessimallinnuksen kehittäminen JHKA-jaosto Jari Kallela.
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
POKAT 2021 maakuntaohjelman valmistelu
Kantasairaala-hankkeen kehittämispäivä Johdon terveiset
ALUEIDEN KÄYTÖN SUUNNITTELUJÄRJESTELMÄ
Kuntaliiton kehittämistoiminnan vaikuttavuus
Tasa-arvosuunnitelma
SMART-tavoitelomake Kehittämistarve: xx
LIIKENNE.
Liikenne liikennemuotoja ovat tie-, raide-, lento- , vesi-, putki- ja tietoliikenne liikennereitti rakennetaan yleensä lyhintä mahdollista tietä poikkeamia.
Kuntaliiton maaseutuverkostot ja maakuntauudistus
Ammattikorkeakoulujen yhteiset verkostohankkeet
Vaatimusmäärittely kehitysprosessissa
Suomalaiset arvot ja maaseutu
Päärataseminaari Hotelli Presidentti, Helsinki
Keskustelukooste hyvien kehittämistyön edellytysten luomisesta
Kouvola RRT Raidelogistiikan kasvuresepti -seminaari
Päivittäinen toiminta Mittarit Muutos toiminnassa
Esityksen transkriptio:

Kehityksen valtatiellä

o Rautatie (20 junaa pysähtyy päivittäin) • Tampere 35minHelsinki 2h 10min • Seinäjoki 40 minVaasa 1h 50min o Bussi, kauko- ja lähiliikenne • Jyväskylä SeinäjokiPori • TurkuVaasaTampere o Auto • Valtateiden risteyskohta: 3, 23

 Varmistaa tiedonkulun eri toimijoiden välillä  Toimii maakunnan edunvalvonnan välineenä  Maakuntakaavan laadinnan lähtökohta  Aiesopimusta seurataan vuosittain  Prosessina tärkeä ja kehittämisen arvoinen

Aiesopimuksen kohteita  VT 3 Tampere-Vaasa 1. vaihe 185 milj. euroa  Maakunnan ykköshanke  Pitäisi tehdä uusi vaiheistettu realistinen suunnitelma  Tampere-Seinäjoki akselipainon korotus  Jatkovuosille myös 2-raide (edellytys tavaraliikenteen siirtymiselle raiteille)  Tampere-Pietari suora junayhteys, toteutusedellytysten selvittäminen  Merkittävä yhteys tulevaisuudessa

Aiesopimuksen kohteita  Raakapuun lastaus- ja terminaalipaikkojen suunnittelu ja toteutus  Suunniteltu Parkanoon jo useita vuosia, toivottavasti toteutus saadaan käyntiin lähivuosina  Alempi tieverkko on maaseudun elinkeinotoiminnan ja asumisen perusedellytys  Jatkossa tulisi kiinnittää erityistä huomiota

 Vahva teollisuustuotanto tarvitsee kilpailukykyiset logistiset ratkaisut  Kaupallinen toiminta pitää olla helposti saavutettavissa  Maaseutu pysyy asuttuna vain toimivien yhteyksien turvin (tieliikenne ja tietoliikenne)