Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kangas-Annala tie
2
Yleisen liikennetarpeen vaatima
Siltojen väli yli 20 km Poutun silta Lapua – Tuomisilta Alahärmä/Ylihärmä pisin yhtenäinen jakso Matka kuntakeskukseen lyhenisi 12,5 km Väli Kauhavan as – Viemärö (Ylistaron raja) lyhenisi 6 km
3
Esimerkkejä Lähin rautatieasema Lähin lukio
Kangas – Lapua 20 km ( 16 km Kaunissaaren kautta) Kangas-Kauhava 23,8 Uusi yhteys Kangas- Kauhava 11,1 km Lähin lukio Lapua 20 km (15,6) Alahärmä 22,4 Kauhava 25,8 Uusi yhteys Kauhava 13 km
4
Tekninen ratkaisu Tien pituus 4,1 km, josta täysin uutta tietä 2,2 km
Leveys 5,5 m Lisäksi kaupungin rakentaman Annalan tien peruskorjaus 1 km Korvaukset maksettu ja kunta omistaa uuden tien pohjat Kustannukset: Tie 000 Seigeo Oy , Seinäjoki Silta 000 Pöyry Annalan tien korjaus n 000 Kaupunki yht 1 828 000 euroa (ilman ALV)
5
Ympäristön suojelu Vähäinen hanke, ei tarvitse ympäristövaikutusten arviointia (ympäristökeskus) Ei kuulu Natura 2000 –verkostoon, jossa on n. 15 % Suomen pinta-alasta eli 5 milj. hehtaaria. Kauhavan-Lapuan peltolakeus on Suomen suurin, pituus yli 20 km Siellä kulkee lukuisia teitä Pisimpiä lakeuden halkaiseva, asutusta palveleva Alahella-Härsilä tie on 12 km (Kaunissaaren tie) Lisäksi lukuisia muita teitä Näistä teistä kukaan ei ole valittanut
6
Siksi uusi 2,2 km:n paikallistietasoinen tie ei muuta alueen olemusta mihinkään.
Vaasan tiepiiri tarjosi v Kitinojan siltaa paikalleen asennettuna ja vahvistettuna sekä maalattuna hintaan 2 945 000 mk = 490 000 euroa, mutta kunta ei hyväksynyt tarjousta osittain myös siksi, että ristikkosilta ei sovellu maisemaan.
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.