Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry
Advertisements

Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin.
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu / Otsikko Arial Bold 32 pt Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi.
Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Autot KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Miten alkoholi näkyi päivystyksessä kahden vuoden aikana? tapaturmapotilaat puhallutettiin alkometrillä hoitoon tullessa päihtyneiden tapaturmapotilaiden.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Index-sivu Otsikko 1 Kirjoittaja Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tin… Otsikko 2 Kirjoittaja raesent.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Asenteet.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
1 Esityksen otsikko tulee tähän Alaotsikko päivämäärä Esityksen pitäjä.
©TNS 2013 Finder Sivustolla kävijöiden profiilikuvaus Elokuu 2013.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Sanomalehtien Liitto © TNS Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on netissä vuotiaat, N=554, % ”Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on sinulle NETISSÄ?
Jaana Kurjenoja Suomalaiset kuluttajina Virossa.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Raportin lukuohje Lukukerrat
VIPU ESITYKSEN OTSIKKO Arial 28pt Bold
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa Arial 100 pt / riviväli 110 pt Vihreää pohjaa käytetään TKI-toiminnan, hankkeiden ja YAMK-tutkintojen.
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi
Tuottajan nimi Logo Tuote 1 Tuote 2 Tuote 3 Tuote 4 Tuote 5
Tuottajan nimi Tuottajan nimi Logo Logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Etunimi Sukunimi 000 Ehdokkaan slogan tähän, lorem ipsum
YHTEENVET-OESITYKSEN OTSIKKO
Pääotsikko.
Verkkosuunnittelija, kehittäjä
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
JUHLIEN VALOKUVA-ALBUMI.
TYÖKOKEMUS KANSAINVÄLINEN KOKEMUS Yrityksen nimi | Työnimike
OTSIKKO LOREM IPSUM DOLOR
YHTEENVETOESITYKSEN OTSIKKO
Lehden pääjutun otsikko
Esityksen transkriptio:

Kosmetiikka/miehet

Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian omista KMT Kuluttaja 2008 kysymyksistä. Ryhmittelyssä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä miesten ja naisten osalta omina kokonaisuuksinaan. Neljä vastaajaryhmää erottautui toisistaan miesten kohdalla ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: •Puhtaat perusmiehet 32 % •Valikoivat käyttäjät 18 % •Laatuun panostajat 20 % •Uutuuksia kokeilevat 23 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä

Miesten kosmetiikka Puhtaat perusmiehet 32 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - En osta ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita lainkaan tai lähes lainkaan - Puhtaus on riittävää ihonhoitoa - Nuorentavat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet ovat mielestäni tarpeettomia Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, joita ystävät, tuttavat tai perheenjäsenet ovat suositelleet - Saan tyttöystävältä/vaimolta/äidiltä vinkkejä uusista ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteista - Ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita • talouden tulot €/v. Valikoivat käyttäjät 18 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Joku muu ostaa tarvitsemani ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet -Ostan vain hajusteettomia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita - Saan tyttöystävältä/vaimolta/äidiltä vinkkejä uusista ihonhoito-tai kosmetiikkatuotteista Ovat keskimääräistä useammin: • yli 45-vuotiaita • perheessä lapsia • keskikoulun tai ammattikoulun käyneitä • eläkkeellä olevia toimihenkilöitä

Miesten kosmetiikka Laatuun panostajat 20 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä - Aftershave ja/tai tuoksut ovat olennainen osa arkeani - Luotan ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - En osta ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita lainkaan tai lähes lainkaan Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita • alempia tai ylempiä toimihenkilöitä • lukion tai yliopiston/korkeakoulun käyneitä • talouden tulot €/v. tai enemmän Uutuuksia kokeilevat 23 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta -Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: -Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle -Nuorentavat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet ovat mielestäni tarpeettomia Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita, • peruskoululaisia • työntekijöitä • perheessä lapsia

6 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen kosmetiikkaan -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjät Laatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Ulkonäkö on minulle tärkeää Puhtaus on riittävää ihonhoitoa Hoidan ja puhdistan ihoani säännöllisesti ihonhoito- ja puhdistustuotteilla Ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet auttavat minua näyttämään hyvältä Nuorentavat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet ovat mielestäni tarpeettomia Kiinnitän aiempaa enemmän huomiota ihonhoitoon Käytän silloin tällöin kosmetologi- /ihonhoitopalveluja Hiustenhoidoksi riittää mielestäni säännöllinen pesu Käytän säännöllisesti hiustenhoidon ja muotoilun erikoistuotteita Aftershave ja/tai tuoksut ovat olennainen osa arkeani Uutuudet ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteissa kiinnostavat minua Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjät Laatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Miehet näkevät mielestäni liian vähän vaivaa ulkonäkönsä eteen Saan tyttöystävältä/vaimolta/äidiltä vinkkejä uusista ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteista Ostan vain sellaisia ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita, joita ei ole testattu eläimillä Suosin luonnonkosmetiikkatuotteita Ostan vain hajusteettomia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita En osta ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita lainkaan tai lähes lainkaan Ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteissa suosin muutamaa merkkiä Ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä Ostan lähinnä edullisia ihonhoitotuotteita tai kosmetiikkaa Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjät Laatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Teen usein ihonhoitotuotteiden tai kosmetiikan heräteostoksia Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta Luotan ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, joita ystävät, tuttavat tai perheenjäsenet ovat suositelleet Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita useimmiten apteekista Ostan ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita joskus postimyynnistä tai verkosta (internet) Joku muu ostaa tarvitsemani ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet Ostan hiustenhoito- ja muotoilutuotteita pääasiassa päivittäistavarakaupasta Olen ostanut ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita mainonnanperusteella Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjätLaatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Kaikki Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit –lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Klustereihin kuuluminen lehtiryhmittäin (lukijoista %) (n=2042) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa / ei tilastollisesti merkitsevää eroa Parempi kuin kokonaistulos

Kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjät Laatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit – lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Lehtiryhmien lukijapeitto (%) klustereittain (n=2042)