Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian."— Esityksen transkriptio:

1

2 Kosmetiikka/miehet

3 Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian omien KMT Kuluttaja kevät 2008 kysymyksistä tehdyn ryhmittelyanalyysin tulos. Siinä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä miesten ja naisten osalta omina kokonaisuuksinaan. Viisi vastaajaryhmää erottautui miesten kohdalla toisistaan ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: •Ulkonäöllä ei väliä 13 % •Puhtaus riittää 24 % •Luonnonmukaisuuden kannattajat 20 % •Laadun suosijat 21 % •Uutuuksia kokeilevat 22 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä

4 Miesten kosmetiikka Ulkonäöllä ei väliä 13 % - Ei osta ihonhoitotuotteita lähes lainkaan - Ulkonäkö ei ole tärkeää - Ei suosi merkkejä tai laatutuotteita • Kaikenikäisiä • Kansakoulu/peruskoulu • ei halua kertoa tuloja • eläkeläisiä Puhtaus riittää 24% - Ostaa edullista kosmetiikkaa ja vain loppuneen tuotteen tilalle - Nuorentavat tuotteet tarpeettomia - Ostaa vähän - Ei kiinnitä huomiota ihonhoitoon - Ei välitä ystävien suosituksista -ei itse osallistu auton ostopäätöksiin • 25-44 v • Lukio/yliopisto • 35 000-75 000€ /v

5 Miesten kosmetiikka Luonnonmukaisuuden kannattajat 20 % - Suosii luonnonkosmetiikkaa - Ostaa kosmetiikkaa toisten suosituksesta ja usein apteekista - Ostaa vähän/muut ostavat hänelle - Pakkaukset eivät houkuttele • 45 +v. • Keskikoulu, ammattikoulu • ei kerro tuloja • eläkkeellä Laadun suosijat 21 % - Kosmetiikkaostoksissa laatu on tärkeintä - Luotan myyjän ammattitaitoon - Aftershave ja tuoksut ovat osa arkeani - Suosii muutamaa merkkiä - Ostaa usein • 25-34 v • Yliopisto • Yli 75 000€ /V • Ylemmät toimihenkilöt Uutuuksia kokeilevat 22 % -Ulkonäkö on tärkeää - Hyvännäköiset pakkaukset saavat kokeilemaan tuotteita - Käyttää kosmetologipalveluja - Tekee kosmetiikan heräteostoksia • 12-24 v • Kansakoulu •Työntekijät

6 6 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja kevät 2008 % Suhtautuminen kosmetiikkaan -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

7 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja kevät 2008 Kaikki Ulkonäöllä ei väliäPuhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Ulkonäkö on minulle tärkeää 391728346552 Puhtaus on riittävää ihonhoitoa 777891807278 Hoidan ja puhdistan ihoani säännöllisesti ihonhoito- ja puhdistustuotteilla 22511283929 Ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet auttavat minua näyttämään hyvältä 101272315 Nuorentavat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet ovat mielestäni tarpeettomia 493770585341 Kiinnitän aiempaa enemmän huomiota ihonhoitoon 1784253118 Käytän silloin tällöin kosmetologi- /ihonhoitopalveluja 4124411 Hiustenhoidoksi riittää mielestäni säännöllinen pesu 73 86896071 Käytän säännöllisesti hiustenhoidon ja muotoilun erikoistuotteita 20918113329 Aftershave ja/tai tuoksut ovat olennainen osa arkeani 321631 6029 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

8 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja kevät 2008 Kaikki Ulkonäöllä ei väliäPuhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Uutuudet ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteissa kiinnostavat minua 60131310 Miehet näkevät mielestäni liian vähän vaivaa ulkonäkönsä eteen 18817252617 Saan tyttöystävältä/vaimolta/äidiltä vinkkejä uusista ihonhoito -tai kosmetiikkatuotteista 1854382818 Ostan vain sellaisia ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita, joita ei ole testattu eläimillä 9272449 Suosin luonnonkosmetiikkatuotteita 102826512 Ostan vain hajusteettomia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita 133 33314 En osta ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita lainkaan tai lähes lainkaan 515576653343 Ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteissa suosin muutamaa merkkiä 36352445429 Ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä 41540587433 Ostan lähinnä edullisia ihonhoitotuotteita tai kosmetiikkaa 251512423 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

9 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja kevät 2008 Kaikki Ulkonäöllä ei väliä Puhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle 631493828745 Teen usein ihonhoitotuotteiden tai kosmetiikan heräteostoksia 4100411 Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta 6040720 Luotan ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon 29618435725 Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, joita ystävät, tuttavat tai perheenjä 2013354020 Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita useimmiten apteekista 1226281014 Ostan ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita joskus postimyynnistä tai verkosta (internet) 3003210 Joku muu ostaa tarvitsemani ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet 231310512721 Ostan hiustenhoito- ja muotoilutuotteita pääasiassa päivittäistavarakaupasta 532288486247 Olen ostanut ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita mainonnanperusteella 7156139 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

10 Kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Ulkonäöllä ei väliäPuhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Kaikki 1221181922 Perhelehdet 1020181925 Naisten yleislehdet 42023 24 Naisten erikoislehdet 622232620 Asuminen, rakentaminen 12221720 Autoilun ja tekniikan lehdet 13201722 Harrastelehdet 13221423 Tiede- ja kulttuurilehdet 1026151630 Lasten ja nuorten lehdet 1019172030 Tietotekniikka- ja pelit –lehdet 1219172426 Talous- ja yrityselämän lehdet 732152516 Ammattilehdet 1318191824 Asiakaslehdet 1123182119 Klustereihin kuuluminen lehdittäin (lukijoista %) (n=1120) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

11 Kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kaikki Ulkonäöllä ei väliäPuhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Perhelehdet 575054585664 Naisten yleislehdet 18617222119 Naisten erikoislehdet 191020242518 Asuminen, rakentaminen 4244 414439 Autoilun ja tekniikan lehdet 465344435146 Harrastelehdet 485350375751 Tiede- ja kulttuurilehdet 22192718 30 Lasten ja nuorten lehdet 322729313243 Tietotekniikka- ja pelit – lehdet 212319202625 Talous- ja yrityselämän lehdet 1382011179 Ammattilehdet 273123292629 Asiakaslehdet 777485758168 Lehtien lukijapeitto (%) klustereittain (n=1120)


Lataa ppt "Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google