Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Autot KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Autot KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian."— Esityksen transkriptio:

1

2 Autot

3 KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian omista KMT Kuluttaja 2008 kysymyksistä. Ryhmittelyssä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä. Neljä vastaajaryhmää erottautui toisistaan ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: Statushakuiset 36 % Ekohenkiset 25 % Merkkiuskolliset 24 % Välinpitämättömät 15 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä.

4 Autot Statushakuiset, 36 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista autoiluun: - Auton muotoilu vaikuttaa paljon ostopäätökseeni - Luen autonhankintaa suunnitellessani paljon autolehtiä - Olen valmis maksamaan lisävarusteista jotka parantavat autoilunmukavuutta Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista autoiluun: -Auto on minulle vain kulkuväline -Ovat keskimääräistä useammin: miehiä, lapsiperhe 18-44 v. alempia tai ylempiä toimihenkilöitä tai työntekijöitä Ekohenkiset 25 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista autoiluun: - Vältän yksityisautoilua aina kun se on mahdollista - Naiset osallistuvat entistä enemmän auton ostopäätöksiin - Auto on minulle vain kulkuväline - Polttoaineen selvä hinnan nousu saisi minut harkitsemaan autostaluopumista - Kiinnitän auton ostossa huomiota ennen kaikkea Turvallisuuteen Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista autoiluun: -Luen autonhankintaa suunnitellessani paljon autolehtiä -Ovat keskimääräistä useammin: naisia ylempiä toimihenkilöitä Merkkiuskolliset, 24 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista autoiluun: - Ostan autoni aina uutena - Käytän aina merkkikohtaisia korjaamoja ja huoltopisteitä - Suosin vain tiettyjä automerkkejä (kahta-kolmea merkkiä ) - Nykyisen automerkin jälleenmyyjä on ollut minuun yhteydessä tarjotenautonvaihtoa - Hyvällä palvelulla (ostotilanteessa, huollossa) on merkitystä automerkin valinnassa Ovat keskimääräistä useammin: yli 45–vuotiaita ei lapsiperhe eläkkeellä olevia alempia tai ylempiä toimihenkilöitä Välinpitämättömät 15 % Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista autoiluun: - Kiinnitän auton ostossa huomiota ennen kaikkea turvallisuuteen - Arvostan autossa sisätilojen tilavuutta ja isoa tavaratilaa - Suosin ympäristöystävällisiä autoja ja polttoaineita -Hyvät ajo-ominaisuudet ovat tärkein auton ostamisen kriteeri

5 5 Lorem ipsum Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen autoiluun -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

6 6 Lorem ipsum Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen autoiluun -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

7 Suhtautuminen autoiluun KMT Kuluttaja 2008 KaikkiStatushakuisetEkohenkiset Merkki- uskolliset Välinpitämät- tömät Suomalaiset nopeusrajoitukset ovat alhaisia 3539325025 Vältän yksityisautoilua aina kun se on mahdollista 3327582237 Auto edustaa minulle statusta 919453 Autossa tulee olla erikoisvarusteita / näyttäviä yksityiskohtia (vanteet, nahkaverhoilu jne.) 1331554 Autolla ajaminen on vapautta, en luopuisi siitä mistään hinnasta 3142224814 Suosin ympäristöystävällisiä autoja ja polttoaineita 4849646222 Polttoaineen selvä hinnan nousu saisi minut harkitsemaan autostaluopumista 2022401014 Korjaan ja huollan autoni aina itse 1627131511 Arvostan huoltokustannusten edullisuutta 6071766838 Naiset osallistuvat entistä enemmän auton ostopäätöksiin 5155745631 Arvostan autossa sisätilojen tilavuutta ja isoa tavaratilaa 6472798337 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

8 Suhtautuminen autoiluun KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Status- hakuisetEkohenkiset Merkki- uskolliset Välinpitämät- tömät Auto on minulle vain kulkuväline 6853918873 Teen myös ulkomaanmatkoja mielelläni omalla autolla 12226143 En itse osallistu perheemme auton ostopäätöksiin liittyviin asioihin 1610251822 Ostan autoni aina uutena 191395410 Suosin vain tiettyjä automerkkejä (kahta- kolmea merkkiä ) 4147377021 Uusi päästöjen määrään perustuva autoveron alennus vaikuttaaautomallin valintaani 3539415417 Auton muotoilu vaikuttaa paljon ostopäätökseeni 4262375126 Kiinnitän auton ostossa huomiota ennen kaikkea turvallisuuteen 5860788231 Hyvät ajo-ominaisuudet ovat tärkein auton ostamisen kriteeri 6272758637 Luen autonhankintaa suunnitellessani paljon autolehtiä 2545103211 Olen valmis maksamaan lisävarusteista jotka parantavatturvallisuutta tai ajattavuutta (esim. ABS, 5465617232 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

9 Suhtautuminen autoiluun KMT Kuluttaja 2008 KaikkiStatus- hakuiset Eko- henkiset Merkki- uskolliset Välinpitämät -tömät Automainonta saa minut usein tutustumaan autoon myös liikkeessä 16286265 Auton valinnassa hinta ratkaisee enemmän kuin merkki 4345554649 Auton jälleenmyyntiarvo vaikuttaa auton merkin valintaani 3645275924 Hyvällä palvelulla (ostotilanteessa, huollossa) on merkitystäautomerkin valinnassa 5260507742 Käytän aina merkkikohtaisia korjaamoja ja huoltopisteitä 3329306722 Olen valmis maksamaan lisävarusteista jotka parantavat autoilunmukavuutta (esim. navigaattori, MP3- 2344152112 Uudelle / vanhalle autolle annettu takuu vaikuttaa automerkinvalintaani 4353405931 Mikäli voisin valita valitsisin mieluummin yritysauton yksityisautonsijaan 1828211417 Nykyisen automerkin jälleenmyyjä on ollut minuun yhteydessä tarjotenautonvaihtoa 2321125218 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

10 Autot KMT Kuluttaja 2008 StatushakuisetEkohenkiset Merkki- uskolliset Välinpitä- mättömät Kaikki Perhelehdet 28222413 Naisten yleislehdet 27 2112 Naisten erikoislehdet 27292012 Asuminen, rakentaminen 31242511 Autoilun ja tekniikan lehdet 46142411 Harrastelehdet 36212313 Tiede- ja kulttuurilehdet 38221617 Lasten ja nuorten lehdet 43211611 Tietotekniikka- ja pelit –lehdet 501614 Talous- ja yrityselämän lehdet 36212811 Ammattilehdet 31222812 Asiakaslehdet 29242313 Klustereihin kuuluminen lehdittäin (lukijoista %) (n=4509) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa / ei tilastollisesti merkitsevää eroa Parempi kuin kokonaistulos

11 Autot KMT Kuluttaja 2008 KaikkiStatushakuisetEkohenkiset Merkki- uskolliset Välinpitä- mättömät Perhelehdet 6357617264 Naisten yleislehdet 4236504240 Naisten erikoislehdet 3833503736 Asuminen, rakentaminen 4745505540 Autoilun ja tekniikan lehdet 2942183324 Harrastelehdet 3946374338 Tiede- ja kulttuurilehdet 1619161321 Lasten ja nuorten lehdet 2838262224 Tietotekniikka- ja pelit –lehdet 13209913 Talous- ja yrityselämän lehdet 111210159 Ammattilehdet 24 3322 Asiakaslehdet 8377888982 Lehtien lukijapeitto (%) klustereittain (n=4509)


Lataa ppt "Autot KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google