Nykykulttuuri ja minä Suhtautumiseni nykykulttuuriin – tarkastelua Suhtautumiseni nykykulttuuriin – tarkastelua.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Advertisements

Jumalan kanssa.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Tutkielman teko Esityksen perustana on käytetty dos. Marja-Leena Sorjosen 1998 tekemää ohjetta: Ohjeita tutkielman tekoon. Tuula Marila
Toimintaohjeet opelle
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Mies kysyi ”Kokeilisimmeko uusia asentoja tänä iltana?"
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Filosofian praktikum 2008 Mikä on elämän merkitys? Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kolmas praktikum-kokoontuminen.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
YMPÄRISTÖTAIDE ”Taidetta siihen paikkaan ja siitä paikasta, johon teos sijoittuu.” (Kaija Hannula, 1995) Ilmiö, teos tai tapahtuma, joka käyttää ympäröivää.
Virtuaalinen työmenestysvalmennus Työmenestysvalmennus © Mindwind Oy1 TUTKI VISIOI MAHDOLLISTA Selkeä näkemys siitä, mikä on juuri sinulle mielekäs työ.
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Tiimihenkeä Kaakon matkailuun!
Vastustaja vai kilpakumppani? Ringeten Reilu Peli –periaatteet Suomen Ringetteliiton syyskokous.
Preppaus ENA 4.
ohje kuunteluanalyysiin
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
Nainen Koraanissa Islam ei tee kerrassaan mitään eroa naisten ja miesten välillä heidän suhteessaan Allahiin (swt). Molemmille luvataan sama palkkio hyvästä.
Ko-Ke-Va Käsityön taiteen perusopetus aikuisille
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Lukemaan oppii vain lukemalla
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Ikäihmiset ongelmapelaajina Narratiivisuus apuna
Kanuuna seminaari Seinäjoki  Aiemmissa malleissa lähtökohta, jossa määriteltiin hyvinvoinnin esteitä, joita sitten voitiin ratkoa  Toimintavalmius.
Lihavuus on onnellisten hetkien kertymää....
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Avaimia itsensä valmentamiseen
Yllättäviä työtapoja, uusia/uusio materiaaleja. Kurssi jossa maalataan käsin.
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Millaista valistusta vanhemmille? Viisas vanhemmuus -ohjelmasta Matti Piispa
HENKISTÄ TASAPAINOILUA
Kerro parille, miltä tuntui tehdä rentoutusharjoituksia. Kerro myös mikä häiritsi/syvensi sinun rentoutumistasi. Kotitehtävän läpikäynti.
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Ohjelmistojen suunnittelumenetelmät ja –työkalut
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
KEP yleiskatsaus Seuraavat diat ovat KEP-työpajasta.
Miguel de Cervantes Tekijät Taha ja Ada. Miguelin elämän vaiheet: Miguel on syntynyt 29. syyskuuta Alcalá de Henares, astilia, Espanja. Miguel on.
TABUT - mistä ei voi puhua, siitä ei enää vaieta Yleis- ja seutusuunnittelun perusteet YSS 07 SMASH ASEM (valokuva Olli Salo)
UE1 syksy 2007© Anne Rongas1 Uskonto ja kulttuuri  Millä eri tavoin aihetta voisi hahmottaa?  Kulttuuri vaikuttaa uskontoon ja uskonto kulttuuriin 
Leena Kakkori & Rauno Huttunen
HEI USEIN HYMY TARTTUU Minulla ei ole sinulle uutisia...
21. Kulttuuriala s. 96‒99 Kulttuuriala.
Validiteetti ja reliabiliteetti
Haluatko osallistua Suomen judon strategian muovaamiseen ja toteuttamiseen? Tässä yksi tapa.
4/9/2017 Mitä filosofia on? Kreikan kielestä sana filosofia = viisauden rakastaminen Länsimainen filosofia syntyi 600 e.Kr. antiikin Kreikassa. Tämä kurssi.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen, ET ja filosofia: Oppilaitosten arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 5 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Moraalinen relativismi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
MODERNIN KUVATAITEEN TYYLISUUNTIA
EUROOPPALAISEN KUVATAITEEN TYYLISUUNTIA
Kertausta tärkeimmistä asioista
Toimintaohjeet opelle
Mitä on kulttuuri?.
Mikä on geenien rooli mikro- ja makroevoluutiossa?
Iltapäiväl passaa rauhottuu! Koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan neuvottelupäivät Imatra Tervetuloa !
Tietoisuus omasta kehosta.  antiikin Kreikassa ruumis oli hengen temppeli, josta oli pidettävä huolta – ”mens sana in corpore sano”  tavoitteena oli.
Esseekokeen aihepiirit ja tekstilajit TÄRPPEJÄ ÄIKÄN ESSEEKOKEESEEN?
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Mitä taide on? Sari Toivakka, Kauhavan lukio.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
ESSEE.
KUVATAIDE valinnaisena oppiaineena
OSAO Myllytulli Taina Kylmänen, Marjo Ahola
Opetus-ja kulttuuriministeriön Koululaiskyselyn 2019 tulokset neuvotteleva virkamies Iina Berden, opetus- ja kulttuuriministeriö varatoimitusjohtaja.
Esityksen transkriptio:

Nykykulttuuri ja minä Suhtautumiseni nykykulttuuriin – tarkastelua Suhtautumiseni nykykulttuuriin – tarkastelua

 Kulttuuri on johdettu latinankielisestä sanasta cultura joka tarkoittaa viljelystä. Nykyisin sen käsitämme sanoiksi ”hengen viljely”  Laajasti ymmärrettynä kulttuuri määritetään liittyväksi kaikkeen siihen, mikä on ihmisen tekemää  Kirjallisuus, kuvataide, filosofia, teatteri, puheoppi, arkkitehtuuri, ihmisen muovaama kulttuuriympäristö (esim. kansallismaisemat), keksinnöt, käyttäytymisnormit, käytännöntavat, urheilu, tekniikka, talous, aineelliset tuotteet (design, tuotekehittely), elokuva, peli- ja viihdeteollisuus, media…

 1. Listaa kulttuuriin kuuluvia alalajeja, joita seuraat tai pidät merkittävänä. Mieti, miksi ne ovat sinulle tärkeitä.  2. Listaa kulttuurin tekijöitä (ihmisiä kuten taiteilijoita, urheilijoita, ajattelijoita, keksijöitä), jotka ovat vaikuttaneet tai muuttaneet sinua jossakin elämäsi vaiheessa. Mieti, miten ne ovat vaikuttaneet tai muuttaneet. Ketkä ovat tärkeitä juuri nyt?  3. Listaa kulttuurin eri tekoja (esim. keksintöjä, suorituksia, teoksia, fiktiivisiä hahmoja), jotka ovat olleet tärkeitä jossakin elämäsi vaiheessa. Entä nyt?

 3-4 hengen ryhmissä: käykää rohkeasti läpi merkittävinä pitämänne kulttuuritekijät ja - ilmiöt. Tehkää niistä yhteisiä havaintoja ja päätelmiä, esimerkiksi siitä, millaista kulttuuria arvostatte ja pidätte merkittävänä. Miten suhtaudutte kulttuuriin? Mikä on sen merkitys ja asema elämässänne kaiken kaikkiaan?