Bisneksenä värit! Sini Ahonen Tv09B

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Kevät on se hankalaa kun jäät sulaa keväällä koemme todellista jääpulaa avantoa ei ole silloin missään minne mennä lämpimissään.
Heidi Layne VALOA-hanke Helsingin yliopisto/Urapalvelut
-ilman valoa ei ole värejä.
Tietopaketti Big Datasta
Heikki Saarilampi Kot9sn2 Syksy 2011
Tilkkuilijan värit Saana Karlsson.
Pukeutuminen Etiketin mukaan pukeutuminen eri tilaisuuksiin ja tilanteisiin on yksi tapa osoittaa hallitsevansa hyvät tavat. On kohteliasta pukeutua oikein,
Tervetuloa kanssani keväiseen metsään!
OTA TÄMÄ VIESTI VAKAVASTI!
Modernismi ja 1800-luvun vaihteessa ensimmäisestä maailmansodasta jääneen epävarmuuden vuoksi alettiin etsiä uusia sanoja, muotoja ja kuvia maailmasta.
Taianomaiset revontulet
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Valosta 1.
Asiakkuudet luovalla alalla
Punainen Yksi pääväreistä.
Käytä oikein värejä Michele Heikkilä.
Joukkueen Johtaja palaveri  Järjestettävä syksyllä 2010  Järjestetään yksipäiväisenä kutsuturnauksena  Jokainen joukkue kutsuu turnaukseen.
Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
Selvitys tilojen riittävyydestä Edari
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
Preppaus ENA 4.
Lyhyt oppimäärä väriopista ja suunnittelusta
Ammatillinen pukeutuminen
FCFJ P9900 siniset Vanhempainilta 8.3.
(alces alces) By Juha-Pekka Tervonen
The marshmallow challenge
Uutta virtaa rotarytoimintaan – RLI-koulutus
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
KONVENTIO 2015 äänten rekisteröiminen. Aiemmin on ollut 3 sarjaa lomakkeita äänestystä varten, jotka ovat tulleet postitse seuraaville: Klubit Piirit.
Jouni Viuhko 2010 Pilkun käyttäminen.
Orientaatio: Miksi näytän tämän videoklipin?
Valo ja ääni Valon ominaisuuksia heijastuminen värit taittuminen
1 EU:n puutavara-asetus Suomessa – Mitä, kuka, miksi ja miten? Metsäekonomistiklubin EUTR-seminaari Helsingissä , Marko Lehtosalo.
Instagram Katariina Toivonen.
Klubin arvojen määrittelyprosessi. Arvoprosessi Klubin tulee selvittää itselleen miksi arvot ovat tärkeitä. Arvoja ei kannata pohtia vain siksi, että.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Punainen: tunteet, vaistot - Millaisia tunteita ja tuntemuksia tehtävä herättää? Musta: varovaisuus, arviointi, kriittisyys - Mitkä ovat ehdotuksen hyvät.
YHTEISÖSUHTEET KOULUKAVERIPROJEKTI TARKOITUS Tarkoituksena on kehittää lasten ja nuorten tukemiseksi pitkäjänteinen ja vahva toimintamalli eri yhteistyökumppaneiden.
ORAVA.
MUSIIKKIVIDEO: PAPUKAIJA-SASUN SEIKKAILUT. 1.Kohtaus Papukaija-Sasu herättää joka aamu omistajansa Joonaksen. Lähikuvassa Joonas ja papukaija-Sasu nauttivat.
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Nuorten osallisuus Varkauden nuorisovaltuusto Wanuva.
WWW-sivuston tekeminen: n SUUUNNITTELE aina ensin:
@ Leena Lahtinen Toistorakenne Ohjelmassa toistetaan tiettyjä toimenpiteitä monta kertaa peräkkäin Toisto noudattaa sille kuuluvia tarkkoja standardoituja.
0rava - Sciurus vulgaris
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
TUTL-sparrausprosessi syksy 2014
”Rinnasteiset verbiparit tekstissä” Anu Airola Helsingin yliopisto.
Suomi palaa 2011 EU:n kulttuuripääkaupunkivuosi Mahdollisuus vaikuttaa lähetyskäskyn toteutumiseen Itämeren alueella EU:n kulttuuripääkaupunkivuosi.
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Kertausta tärkeimmistä asioista
Markkinointi ja viestintä
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Joulun runoja © Jorma Piippo. Musta joulu Maa oli valkoinen viime viikolla, lunta oli mukavasti, sopivasti. Tuntui hyvältä, kun tuli lumi, ei ollut synkkää,
Helsingin normaalilyseo Jani Kiviharju Syksy 2016
VÄRI.
Nuorisokulttuuri 1950-luvulta nykyhetkeen.
Heijastuslaki Tulokulma Heijastuskulma 0º 20º 45º 60º 90º
Vaahtera.
Suomen vuodenajat syksy kevät kesä talvi.
Maksuttomia materiaaleja opetukseen, työnohjaukseen
Esityksen transkriptio:

Bisneksenä värit! Sini Ahonen Tv09B Jokainen on tietää mitkä värit ovat muodissa ja mitä kannattaa tänä keväänä käyttää, mutta kuka sen oikeasti päättääkään?

Muotiväreistä päättävät komiteat Yksi maailman vaikutusvaltaisimmista komiteoista sisältää 10 hengen joukon salaisia nimiä. He tapaavat Euroopassa kaksi kertaa vuodessa – maalis- ja lokakuussa – Pantone – nimisen yrityksen kutsumina. Tulevien kausien muotiväreistä sovitaan noin. 2 vuotta ennen niiden esille tuloa. Suomeen muotivärit rantautuvat huomattavasti myöhemmin, kuin muihin euroopan maihin. Pantonella on runsaasti kilpailijoita väri-ennustamisen alalla, mutta itse värien luojana yhtiöllä ei ole kilpailijoita. Se määrää kaikki väristandardit. Yhtiö on julkaissut 1925 väriä, joista jokaisella on yksilöllinen numerokoodi, jonka avulla ne tunnistetaan ympäri maailmaa. Erilaisilla muotiväreillä pyritään vaikuttamaan ihmisten alitajuntoihin esimerkiksi piristämällä, tuomalla vaihtelua tai muistuttamalla menneistä ajoista. Hyvänä esimerkkinä myös kevääksi ja kesäksi tulevat vaaleammat värit ja talvella ja syksyllä myynnissä olevat tummat värit. Jokaisessa muotiväripaletissa on muutama neutraali väri; keväällä nämä värit ovat punaruskea (eng. russet) ja hopea pilvi (eng. silver cloud), syksyllä ne ovat setripuu (eng. cedar), tumma sinivihreä (eng. deep teal), kahvilikööri (eng. coffee liqueur) ja nugaa (eng. nougat). Nämä värit sopivat melkein kaikille ihonväreille. Kysymys kuuluukin, miksei yksittäinen ihminen voi ohjailla trendejä? Miksi suunnittelijat haluavat mennä ryhmän mukana? John Crocco, Perry Ellis:n luova johtaja, kutsuu väriennusteita itseään toteuttaviksi ennusteiksi. Hänen mukaansa suunnittelija, joka noudattaa kyseisiä ennusteita on ehdottomasti osana tulevia trendejä. Jos suunnittelija jättää trendit huomiotta, voi hän menettää arvostuksensa – pahinta mitä suunnittelijalle voi tapahtua.

Kevään 2011 muotivärit Kevät 2011 on tuonut mukanaan odottamattoman yhdistelmän lämpimiä ja kylmiä sävyjä. Pantone-institutin pääjohtaja luonnehtii värejä (vapaasti suomennettuna) seuraavasti Kuusama (eng. Honeysuckle) on flirttaileva hyvää oloa ja juhlantuntua tuova väri. Tämä vilkas punaisensävy on esillä sekä vaatteissa että kosmetiikassa ja se tuo kuluttajalle mukavaa piristettä talven pimeyden jälkeen. Punaruskea (eng. Russet) on kauden ns. neutraali värisävy, jossa on mukana ripaus dramatiikkaa Ruusuinen koralli (eng. Coral Rose) on hienostunut oranssin sävy, joka tuo hiukan maustetta kevään sävykarttaan. Regata on vahva ja elinvoimainen sinisen sävy Peapod on tuore keltavihreä sävy joka muistuttaa vihreitä versoja, jotka taas merkitsevät muutoksia ja uusia alkuja. Tämä sävy on melkein jo perinne kevätkauden värikartoissa.

Sininen Curacao (eng. Blue Curacao) on viettelevä ja herättää ajatuksia trooppisista matkakohteista. Se on kunnian osoitus vuoden 2010 Vuoden värille, turkoosille. Mehiläisvaha (eng. Beeswax) on lämmin ja hunajainen keltainen, joka loihtii tunteita kaukaisista maista ja lomista. Laventeli (eng. Lavender) on romanttinen ja mielikuvituksellinen väri. Se merkitsee aistillisuutta hienovaraisella tavalla. Hopeinen Peony (eng. Silver Peony) on hempeä ja romanttinen kylmän punaisen sävy. Hopea pilvi (eng. Silver Cloud) on toinen kauden ns. neutraaleista väreistä, joka sopii kaikkiin vaatteisiin.

Syksyn 2011 muotivärit

Lähteet http://www.fashiontrendsetter.com/content/color_trends/2010/Panton e-Fashion-Color-Report-Spring-2011.html http://artlicensingblog.com/2011/02/14/pantone-releases-fashion-trend- colors-for-fall-2011/ http://www.npr.org/2011/02/10/133636541/the-business-of-color- company-sets-fashion-trends http://www.chiff.com/a/fashion-colors.htm http://www.fashiontrendsetter.com/content/fashion_events/le_cuir_a_ paris/le-cuir-a-paris-ss11-trends- colors.html&usg=ALkJrhgSZpugMju9rxeqOuBPloIeE0b5dg http://www.pantone.com/pages/Pantone/Pantone.aspx?pg=20752&ca=4 http://personalimageguide.com/2011/02/fashion-colors-for-2011/ http://www.pantone.com/pages/pantone/Pantone.aspx?pg=20834&ca=4 &utm_src=redfall2011 Parantava sateenkaari – Helena Luukkonen