Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2007 Lehdistötilaisuus 06.02.2008 klo 10.00 Suomen Isännöintiliitto ry.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Lapin yliopisto Osatutkimus D: –vuotiaiden kokemuksellinen hyvinvointi Paltamo Marika Kunnari & Asko Suikkanen.
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Toimintaympäristö
Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v Hallitukset (vastaajat)7.
1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
Valtakunnallinen vuokratyöntekijätutkimus 2007 Promenade Research Oy Pekka Harjunkoski Tutkimuspäällikkö
Tuloskysely 2008 Metsäkone, turve, metsänparannus, maarakennus ja metsäenergia.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
Kauppalehti Yrittäjyys Lokakuu Aineiston rakenne Kaikki, n=720 %
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
NYKYTILAKARTOITUS HANGOSSA - KOTIHOIDON ASIAKKAAN KÄYTÖSSÄ OLEVAT APUVÄLINEET JA TULEVAISUUDEN APUVÄLINETARPEET HENKILÖKUNNAN ARVIOIMANA (TOTEUTUS VIIKOT.
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
KESKI-SUOMEN MATKAILUN TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT Keski-Suomen matkailuparlamentti VELI-PEKKA PÄIVÄNEN.
PÄIJÄNTEEN SÄÄNNÖSTELYN VAIKUTUKSET RANTOJEN VIRKISTYSKÄYTTÖÖN
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa •Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton Manner-Suomessa toimiville yksityishammas- lääkärijäsenille.
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen taustaa •Isännöintialan valtakunnallinen.
Diabeetikoiden hoitotyytyväisyys Suomessa. Taustaa •Kansallisen diabetesohjelman, Dehkon, yhtenä tavoitteena on, että diabeetikot hallitsevat omahoidon,
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton yksityishammaslääkärijäsenille (2282 kpl, 15 enemmän kuin 2007)
Puu- ja kivitalojen vertaileva asumistyytyväisyystutkimus 2008 | |1T-6370VR Puu- ja kivitalojen vertaileva asumistyytyväisyystutkimus 2008 Suomen.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Alueellinen urheiluseuratutkimus 2005, 2007, 2009.
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
Eläkeselvitys 2012: Selvitys TEKin jäsenten näkemyksistä eläkeiästä ja eläke- ehdoista
Määräaikaiset työsuhteet Työvoiman työssäolo iän mukaan 2011 Lähde: Tilastokeskus, Työvoimatutkimuksen 2011 aineisto Akavalaiset.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
PISA 2012 ENSITULOKSIA Pekka Kupari Jouni Välijärvi Koulutuksen tutkimuslaitos Jyväskylän yliopisto.
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
A-englanti Oppilaat: -Yhteensä ( ), noin 6 % ikäluokasta poikaa, tyttöä -Kolme neljästä teki läksyjä alle puoli tuntia -Kouluarvosanojen.
Työmarkkinatutkimus 2012 Yksityinen sektori
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Akavan Erityisalat Valtiosektorin työmarkkinatutkimus 2009.
Katuväkivaltatyön vaikuttavuus Kriko Huhta Väkivaltatyöntekijä HelsinkiMissio Aggredi.
Raskaudenkeskeytykset 2010 – ennakkotiedot Anna Heino Mika Gissler.
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Akavan Erityisalat Yksityissektorin työmarkkinatutkimus 2009.
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
Isännöintipalvelun laatu ostajan näkökulmasta, Reijo Savolainen Esitelmä Isännöinnin laatu, palvelun tuottaminen ja johtaminen –seminaarissa.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Helsingin seudun yhteistyön arviointi 2008 kaupunginjohtaja Jussi Pajunen
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Ph-p/kyt 2006 Asumisneuvontaa Jyväskylän seudulla YHTEISELLÄ ASIALLA ASUMISEN PUOLESTA Oulun seminaari
AIKUISPOTILAIDEN LÄHEISTEN KOKEMUKSIA HOITOTYÖNTEKIJÖILTÄ SAADUSTA TUESTA TtM Minna Aura Pro gradu -tutkielma
Steriloinnit 2012 Anna Heino & Mika Gissler.
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Asumisneuvontaa Jyväskylän seudulla Suomen Setlementtiliitto Asumisen seminaari
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Asukastoiminnan ja yhteisöllisyyden mahdollisuudet kerrostalossa
Raskaudenkeskeytykset 2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Pendelöinti Pendelöinti eli asuinkunnan ulkopuolella työssäkäynti on yleistynyt lähes koko Suomessa 1980-luvun lopulta lähtien. Pendelöivien osuus on kasvanut.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Kuntouttava työtoiminta 2010 – Kuntakyselyn osaraportti Esa Arajärvi.
Yleistä tutkimuksesta
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
Pekka Aula Topiantti Äikäs
Korkeasti koulutettu yrittäjä; mielipiteitä ja asenteita yrittäjyydestä Akavan talouspoliittinen yksikkö
Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 1 Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2010 (N9772) Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia.
Isännöinnin Asiakaskuuntelututkimus 11/2014 JS-Audit Oy Yritysraportti Tulokset 12/2014 Vastaajamäärä 88.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2012 Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia yhteensä: 50.
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Huomisen kynnyksellä 2016: vuotiaiden näkemykset tulevaisuudesta
Pk-toimintaympäristökysely
Esityksen transkriptio:

Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2007 Lehdistötilaisuus klo Suomen Isännöintiliitto ry

Kaikki isännöitsijät 2007 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v Hallitukset (vastaajat)7 3.Tulokset yleisesti11 4.Isännöitsijöiden henkilöarviot 19 5.Yritysten arviot 24 6.Isännöintipalvelujen hoitaminen 29

Kaikki isännöitsijät 2007 Tausta ja toteutus

Kaikki isännöitsijät 2007 Yleistä tutkimuksesta Isännöinnin asiakastyytyväisyys –tutkimus on työkalu isännöintiyrityksen johtamiseen asiakaslähtöisesti Yritykset saavat omat tulokset halutessaan isännöitsijäkohtaisesti Kattava benchmark -aineisto yrityksen omien tulosten tulkintaan (koko isännöintiala, alueellinen vertailu, yrityksen koko mukainen vertailu) Sivutuotteena syntyy aineisto isännöintialan asiakastyytyväisyydestä (sama tutkimussisältö kaikilla) Tutkimusta toteutettu pääosin samansisältöisenä vuodesta 2004 Mukana kaiken kokoisia yrityksiä (myös alan merkittävimmät ketjut)

Kaikki isännöitsijät 2007 Tutkimuksen sisältö vuonna 2007 Tutkimuksen osiot 1.Isännöitsijä henkilönä 2.Isännöitsijäyrityksen arvioit 3.Isännöintitehtävien hoitaminen Yhteensä 52 arvosanakysymystä + 3 avointa kysymystä Vuonna 2007 kysymyksiä kohdennettiin mm. isännöintisopimuksen tuntemiseen ja sisältöön

Kaikki isännöitsijät 2007 Toteutus Osallistujat -103 isännöintiyritystä -386 isännöitsijää -n taloyhtiötä vastausta -noin isännöintiä koskevaa yksittäistä arviota Tiedonkeruu – –Paperilomakevastaaminen n. 70% –Nettilomakevastaaminen 30% –Asteikko 1-5 (1=heikko, 5= erinomainen) –Vastausprosentti noin 32

Kaikki isännöitsijät 2007 Hallitukset

Kaikki isännöitsijät 2007 Hallitusten jäsenten keski-ikä 51 vuotta, naisia reilu kolmannes Sukupuoli Ikäjakauma N=8331 Hallitukset

Kaikki isännöitsijät 2007 Noin 40 % ollut vähintään 6 vuotta hallituksen jäseninä. Keskimääräinen kokemus hallituksessa noin 6 vuotta Asema Kokemus taloyhtiön hallituksessa N= % puheenjohtajista naisia Hallitukset

Kaikki isännöitsijät 2007 Koko maa edustettuna Isännöitsijöitä / yritys Rakennuksen tyyppi N=8331 Alue Hallitukset

Kaikki isännöitsijät 2007 Tulokset yleisesti

Kaikki isännöitsijät 2007 Isännöinnin ja hallitustyöskentelyn kokonaisarvosana Kokonaistyytyväisyys

Kaikki isännöitsijät 2007 Suosittelijoiden / ei-suosittelijoiden osuudet ennallaan, epätietoisten osuus hieman kasvussa Kokonaistyytyväisyys Puheenjohtajat 61% Pääkaupunkiseutu 50% 1-2 isännöitsijän yritykset 49%

Kaikki isännöitsijät 2007 Ketkä ovat kaikkien tyytyväisimpiä / tyytymättömimpiä isännöintiin? Kokonaistyytyväisyys TYYTYVÄISIMMÄT Puheenjohtajat ovat tyytyväisempiä kuin muut hallituksen jäsenet Kokeneemmat hallituksen jäsenet tyytyväisempiä kuin tuoreet jäsenet Myös pitkä isännöintisuhde näkyy korkeampana tyytyväisyytenä, uudet taloyhtiöt (2000-luvulla valmistuneet) vähemmän tyytyväisiä kuin vanhemmat Keskisuurten isännöintiyritysten (3-4 isännöitsijää) asiakkaat TYYTYMÄTTÖMIMMÄT vuotiaat hallituksen jäsenet Pääkaupunkiseudun asunto-osakeyhtiöt Asunto-osakeyhtiöiden isännöinti saa selvästi heikompia arvosanoja, vrt. osaomistus, vuokra, asumisoikeus

Kaikki isännöitsijät 2007 Isännöintiyritystä suosittelevien ja ei- suosittelevien kokonaisarvosana Ei suosittelijat ovat tyytymättömimpiä isännöintipalveluje n hoitoon 2,46 Kokonaistyytyväisyys

Kaikki isännöitsijät 2007 Ei-suosittelevat ovat kaikkien tyytymättömämpiä oma-aloitteisuuteen sekä taloyhtiön pitkäjänteisen kehittämisen tekijöihin Kokonaistyytyväisyys Oma-aloitteisuus (Isännöitsijän arviointi) Isännöintiyritys edesauttaa taloyhtiömme pitkäjänteistä kehittämistä (Isännöintiyrityksen arviointi) Pitkän tähtäimen taloussuunnittelu (5-10 vuotta) (Isännöintipalvelujen hoitaminen) Korjaus- ja perusparannushankkeiden johtaminen (Isännöintipalvelujen hoitaminen) Päätettyjen asioiden hoitaminen sovitussa aikataulussa (Isännöitsijän arviointi) Tiedottaminen kiinteistönhoidosta ja muista asumiseen liittyvistä asioista (Isännöintipalvelujen hoitaminen) Isännöitsijän yhteydenpidon riittävyys (Isännöitsijän arviointi) Heikentynyt vuodesta 2006!

Kaikki isännöitsijät 2007 Henkilöitä ja yritystä kokonaisuutena arvioidaan myönteisemmin kuin isännöintipalvelujen hoitoa Esim. Pitkän tähtäimen taloussuunnittelu (5-10 vuotta) Korjaus- ja perusparannushankkeiden johtaminen Hankittujen palveluiden laadusta huolehtiminen Kokonaistyytyväisyys

Kaikki isännöitsijät 2007 Noin 1/3 isännöitsijöistä saa erinomaisia arvioita (henkilöarviot). Yritysten arvioissa hieman vähemmän hajontaa. Isännöitsijöiden henkilöarviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Isännöitsijöiden henkilöarviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Isännöitsijöiden osaamisesta ja palvelusta hyviä arvioita. Oma- aloitteisuuteen kohdistuu odotuksia Isännöitsijät saavat keskimäärin hyviä arvioita mm. Palveluhengestä Luotettavuudesta Ammattitaidosta Kuitenkin Oma-aloitteisuudessa ja johtajuudesta tyydyttäviä arvioita Heikot kokemukset oma-aloitteisuudesta ennakoivat ei-suosittelemista Isännöitsijän toiminta hallitusten kokouksissa saa hyvän arvion Kuitenkin sovittujen asioiden hoitaminen sovitussa aikataulussa esillä usein ongelma-alueena Luotettavuus korreloi useaan tekijään. Henkilöarvioiden ykköstekijä! Isännöitsijöiden henkilöarviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Luotettavuus ratkaisee! Luotettavuuden osalta paljon hajontaa 40% saa kiitettäviä arvioita luotettavuudesta Kolmasosa jää heikolle / tyydyttävälle tasolle Luotettavuus korreloi voimakkaasti kokonaistyytyväisyyteen, asiakaskokemukseen Heikko arvio luotettavuudessa näkyy ongelmina monessa muussa tekijässä, esim. Johtajuus Oma-aloitteisuus Heikoimpia arvioita luotettavuudesta: alle 45-vuotiaat pk-seutu Isännöitsijöiden henkilöarviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Yhteistyö sujuu, mutta sitä saisi olla määrällisesti enemmän Yhteistyön riittävyys on erittäin merkittävä tekijä suositeltavuudessa (ei-suosittelijat 2,31) Yhteydenpidon lisäämistä odottavat erityisesti alle 45-vuotiaat ja alle neljä vuotta hallituksessa istuneet jäsenet Pääkaupunkiseudun asiakkaille yhteydenpidon määrä selvästi kriittisempi tekijä kuin muualla suomessa asuville Isännöitsijöiden henkilöarviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Hallitusten kokoukset toimivat keskimäärin, mutta aikataulujen pitävyys ratkaisee Päätösten hoitaminen sovitulla tavalla ja sovitussa aikataulussa keskeisiä tekijöitä kokonaistyytyväisyydessä Aikataulujen pitävyys ratkaisee merkittävästi asiakaskokemukseen Isännöitsijöiden henkilöarviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Yritysten arviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Yritysten ammattitaidon arvioinneissa vain tekninen osaaminen jää tyydyttävälle tasolla. Muissa tekijöissä arviot huomattavan hyviä Suurin painoarvo asiakkaan kokonaistyytyväisyyden kannalta Puheenjohtajat keskimäärin tyytyväisempiä ammattitaitoon kuin hallitusten muut jäsenet Pitkäaikaiset hallituksen jäsenet (6-vuotta tai yli) muita tyytyväisempiä Ei-suosittelijat ovat kaikkein tyytymättömimpiä teknisen asioiden ammattitaitoon Yritysten arviot Arvioi isännöintiyrityksen ammattitaitoa seuraavissa tekijöissä

Kaikki isännöitsijät 2007 Yritysten ammattitaidon arvioinneissa on paljon hajontaa. Heikot yritykset ovat usein heikkoja kaikissa ko. tekijöissä Yritysten arviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Isännöintiliiton jäsenyydellä arvoa asiakkaiden silmissä. Sopimukseen liittyvissä asioissa korkeat ei-osaa-sanoa osuudet Yritysten arviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Isännöintisopimus tunnetaan heikosti. Ongelmia on edelleen taloyhtiöiden pitkäjänteisessä kehittämisessä Yritysten arviot

Kaikki isännöitsijät 2007 Isännöintipalvelujen hoitaminen

Kaikki isännöitsijät 2007 Ongelmia ilmenee useimmiten konkreettisissa korjausten ja kunnossapidon asioissa Heikkoja arvioita: Korjaus- ja perusparannushankkeiden johtaminen Kunnossapidon suunnittelu Pitkän tähtäimen taloussuunnittelu (5-10 vuotta) Pitkän tähtäimen taloussuunnittelusta tasaisesti heikkoja arvioita, kuitenkin muita kriittisempiä ovat: alle 45-vuotiaat pienten ja keskisuurten taloyhtiöiden hallitusten jäsenet puheenjohtajat alle 5 vuotta hallituksessa istuneet Kaikilla näillä tekijöillä vahva yhteys sekä suosittelemiseen että kokonaistyytyväisyyteen Isännöintipalvelujen hoitaminen

Kaikki isännöitsijät 2007 Menestystekijät isännöinnissä – näissä onnistumisella merkittävä painoarvo asiakkaan kokemuksessa Isännöintipalvelujen hoitaminen

Kiitos! Pekka Harjunkoski