Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Kokeen laatiminen ja arviointi Tiia Karpin
45 ajatusta elämästä Music: snowdream Nov 2009 He Yan.
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Barents-Parents Lapin yliopiston harjoittelukoulu.
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
Työ, teho ja yksinkertaiset koneet
Oppilaiden hyvinvointi ja kiusaamisen vastainen työ Taivallahden peruskoulussa Vanhempainilta
Pelisääntökysely Kisa-Eagles kausi /2//13.
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
Place client logo here in Slide Master RI Elokuu 2009 Jorma Hakanen Lääkkeiden määrääminen ja rinnakkaislääkkeet –tutkimus.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2012
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
1 Senioreiden säästäminen ja maksutavat 2014 SENIOREIDEN SÄÄSTÄMINEN JA MAKSUTAVAT
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Alla olevissa kaavioissa havainnollistetaan, miten aineenopettajan opetettavat aineet muodostuvat diplomi- insinöörin tutkinnon opinnoista. Pedagogisten.
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Alustavia tuloksia.
V V V V V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen ja kustannusten vertailu 2009 Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon.
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
A-englanti Oppilaat: -Yhteensä ( ), noin 6 % ikäluokasta poikaa, tyttöä -Kolme neljästä teki läksyjä alle puoli tuntia -Kouluarvosanojen.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Työmarkkinatutkimus 2012 Yksityinen sektori
V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen ja kustannusten vertailu 2009 Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen.
Väestö Vantaan osa-alueilla
Juha Kauppinen Consulting oy Rakenneselvitykseen liittyviä tutkimuksia Tiedotustilaisuus Karjasillan kirkolla Juha Kauppinen.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
Yhteistyötä lapsen hyväksi
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Jakaumista. Frekvenssijakauma Mainostaja kysyy 200 asiakkaalta, kuinka monta kertaa viikossa he lukevat sanomalehteä. Päivät, jolloin luet lehden Frekvenssi.
Jumala tuntee minut; Jeesus – Sana tuli ihmiseksi
Teknologiateollisuuden tilanne ja näkymät alueittain
Suuntaamattoman graafin syvyyshaku
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Maatalous, maaseutuyrittäminen rahavirrat 2008 ja 2007 Pohjois-Savo Jari Kauhanen MTK- Pohjois-Savo.
MAINOSTAJIEN LIITTO MARKKINOINTIVIESTINNÄN PANOSTUSTEN KEHITTYMINEN LOPPUVUONNA 2004 VERRATTUNA ALKUPERÄISEEN BUDJETTIIN SALDO MAINOSBAROMETRI.
Eksponentiaalinen kasvaminen ja väheneminen
1 Akavalaisten ja kaikkien palkansaajien palkkatietoja Lähde: Tilastokeskus n Palkkarakennetilasto 2007, diat 2-24 n Sektorikohtaiset palkkatilastot.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Kemi ALO-luokka 14 kyl, 3 pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl: 31, 26, 9, 3, 18, 20, 5, 13, 14, 4, 12, 14, 7,
Viikko 12 (19. – ) 7.LK TET-VIIKKO Maanantai: (19.3.) -9.LK tukarit: Suunnittelupalaveri klo Tiistai: (20.3.) -6A ja 9D: Ympäristömessut.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Väkivaltatilanteissa toimiminen ja tilanteiden käsittely
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Tiivistelmä tuloksista.
SATTUMAN ONGELMA TUTKIMUKSESSA 1 x: tenttiin valmistautumiseen käytetty aika (tunteja) Perusjoukko μ = 39,87.
Energiavuosi 2014 Sähkö Energiateollisuus ry.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2013
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
Pääkaupunkiseudun 2. luokkien koulunkäyntikysely 2015 Kauniainen Maaliskuu 2016.
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Kauniainen
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Vantaa
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Oppilaskysely2017 Jynkänlahden koulu
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Esityksen transkriptio:

Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013

Väittämät koko kunnan alueella

3 Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Espoo, n=834 % Keskiarvo

4 Toimintakulttuuri ja työtavat Espoo, n=834 % Keskiarvo

5 Yhteistyö ja ohjaus Espoo, n=834 % Keskiarvo

6 Yhteistyö ja ohjaus Espoo, n=834 % Keskiarvo

Koulun vuosivertailu

8 Keskiarvo =Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Tapiolan koulu *) 2009 Koulutilat ovat toimivat ja viihtyisät Ei mukana 2009 *)

9 Keskiarvo =Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Tapiolan koulu

=Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä 10 Keskiarvo Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Tapiolan koulu

11 Keskiarvo =Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Tapiolan koulu Ei mukana 2009

Väittämät taustaryhmittäin

13 Koulupaikan määräytyminen 1. Lapsellamme on ollut mahdollisuus päästä kouluun, joka sijaitsee turvallisen matkan päässä kotoa % Keskiarvo

14 Koulupaikan määräytyminen 2. Mahdollisuudet hakeutua muuhun kuin oman alueen lähikouluun ovat riittävät % Keskiarvo

15 Oppimiskäsitys 3. Lasta tuetaan koulussa aktiivisuuteen omassa oppimisessaan % Keskiarvo

16 Oppimiskäsitys 4. Lapsemme kykyihin koulussa luotetaan % Keskiarvo

17 Oppimiskäsitys 5. Lastamme rohkaistaan asennoitumaan myönteisesti oppimiseen % Keskiarvo

18 Oppimisympäristö 6. Koulutilat ovat toimivat % Keskiarvo

19 Oppimisympäristö 7. Olemme tyytyväisiä koulun oppimateriaaleihin % Keskiarvo

20 Oppimisympäristö 8. Koulun tietotekninen varustus on nykyaikainen % Keskiarvo

21 Oppimisympäristö 9. Tietotekniikkaa käytetään oppimisen tukena monipuolisesti % Keskiarvo

22 Oppimisympäristö 10. Lapsemme kokee olonsa turvalliseksi koulussa % Keskiarvo

23 Oppimisympäristö 11. Koulumme tilat ovat hyvässä kunnossa % Keskiarvo

24 Toimintakulttuuri 12. Lapsemme kokee, että häntä kohdellaan koulussa oikeudenmukaisesti ja yhdenvertaisesti % Keskiarvo

25 Toimintakulttuuri 13. Koulun toimintakulttuuria (esim. säännöt, toimintamallit ja perinteet) luodaan yhdessä lasten kanssa % Keskiarvo

26 Toimintakulttuuri 14. Lapsemme koulussa ei suvaita kiusaamista % Keskiarvo

27 Työtavat 15. Lapsemme opetuksessa käytetään monipuolisia työtapoja % Keskiarvo

28 Työtavat 16. Koulun työtavat sopivat lapsemme tapaan oppia % Keskiarvo

29 Työtavat 17. Opetuksessa edetään lapsellemme sopivaan tahtiin % Keskiarvo

30 Työtavat 18. Lapsemme selviytyy kotitehtävistään kohtuullisessa ajassa % Keskiarvo

31 Työtavat 19. Oppilaat työskentelevät yhdessä ja tukevat ja auttavat toisiaan % Keskiarvo

32 Työtavat 20. Lapsemme saa koulussa riittävästi apua ja tukea oppitunneilla % Keskiarvo

33 Työtavat 21. Tyttöjen ja poikien erilaisuus oppimisessa otetaan huomioon % Keskiarvo

34 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 22. Meillä on ollut mahdollisuus osallistua keskusteluun koulun tavoitteista ja toimintatavoista % Keskiarvo

35 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 23. Koulu kannustaa huoltajia osallistumaan koulun ja kodin väliseen yhteistyöhön % Keskiarvo

36 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 24. Koululla on toimivat käytänteet kodin ja koulun yhteistyön toteuttamiseen % Keskiarvo

37 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 25. Vuorovaikutus luokanopettajan / luokanvalvojan ja kodin välillä toimii hyvin % Keskiarvo

38 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 26. Olemme saaneet riittävästi tietoa lapsemme oppiainevalintoihin (esim. kielet, valinnaisaineet ja katsomusaineet) % Keskiarvo

39 Ohjauksen järjestäminen 27. Lapsellamme on mahdollisuus tutustua eri ammatteihin osana koulutyötä % Keskiarvo

40 Ohjauksen järjestäminen 28. Lapsellemme opetetaan riittävästi oppimista edistäviä taitoja (kokeisiin valmistautuminen, tuntityöskentely, läksyjen teko, tiedon hankkiminen, käsittely ja arviointi jne.) % Keskiarvo

41 Ohjauksen järjestäminen 29. Lapsellamme on ollut mahdollisuus saada tarvittaessa tukea koulunkäyntiinsä (esim. tukiopetus, erityisopetus, apuvälineet, lisäaika kokeeseen) % Keskiarvo

42 Oppilashuolto 30. Lapsellani on koulussa ainakin yksi aikuinen, jonka puoleen hänen on helppo kääntyä % Keskiarvo

43 Oppilashuolto 31. Lapsellamme on mahdollisuus saada tarvittaessa kouluterveydenhuollon palveluja % Keskiarvo

44 Oppilashuolto 32. Lapsellamme on mahdollisuus saada koulussa tarvittaessa koulukuraattori- ja/tai psykologiapua % Keskiarvo

45 Oppilashuolto 33. Lapsellamme on koulussa ainakin yksi kaveri % Keskiarvo

46 Oppilashuolto 34. Olemme saaneet tarpeeksi tietoa oppilashuollon palveluista % Keskiarvo

47 Oppilaan arviointi opintojen aikana 35. Olemme saaneet riittävästi tietoa lapsemme osaamisesta ja edistymisestä % Keskiarvo

48 Oppilaan arviointi opintojen aikana 36. Opettajan lapsellemme antama palaute koulutyöstä on kannustavaa % Keskiarvo

49 Muut asiat 37. Lapsemme pitää koulunkäynnistä tällä hetkellä % Keskiarvo

50 Muut asiat 38. Lapsemme saa koulussa riittävät tiedolliset ja taidolliset valmiudet jatko-opintoihin % Keskiarvo