Kuntamarkkinat 2010 Kävijät 27.10.2010 Paula LehtoLeena Euranto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Toimintaympäristö
Opiskelijat työmarkkinoilla vuonna 2011 Ympäristöasiantuntijoiden Keskusliitto Lokakuu 2011 Real Stats Oy.
MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Koko vuosi 2013 Keskeiset tulokset.
Rinnakkaislääketutkimus 2010
Akavalaisten työaikakäytännöt esimerkkejä jäsenliitoista
Työhönvalmennuksella työelämään
Lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin politiikkaohjelma / Lapsen oikeudet -kampanja | |1T-9196 RKO/JEL, Omnibus Marras
Kotihoidon laskenta Päivi Tossavainen Raija Kuronen.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Paikallisesta sopimisesta työaikajärjestelyissä
SUOMEN KULTTUURIRAHASTON KIRJATALKOOT SKR. Kirjatalkoot -Suomen Kulttuurirahaston kaikkien aikojen suurin tukihanke, johon Svenska litteratursällskapet.
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - TUTKIMUSLAITOKSET FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
M M o o V V E E Ammatillisen huippuosaamisen mallintaminen Modeling Vocational Excellence.
Kuntamarkkinat 2010 Näytteilleasettajat Paula LehtoLeena Euranto.
Kansalaisjärjestöjen nykytila-analyysi 2011 Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry.
Barometri 2009 Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Vastaajia 59.
1 ©TNS 2012 Tämän tutkimuksen tulokset on tarkoitettu vain tilaajan omaan käyttöön. Niitä ei saa lainata, luovuttaa, jälleenmyydä tai julkaista ilman tutkimusyrityksen.
SAK:n luottamushenkilöpaneeli ”Palkaton työ” Helmikuu 2012 N=1220.
Jäsenkysely 2011 Tarja Ikonen Kyselyn toteuttaminen ja palautetut lomakkeet •Kysely lähetettiin 245 jäsenelle Kemin kaupungin varhaiskasvatuksen.
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT Telebus Elokuu/2007/viikot 32 ja 33.
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa •Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton Manner-Suomessa toimiville yksityishammas- lääkärijäsenille.
Suomalaisten huolen ja ilon aiheet
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton yksityishammaslääkärijäsenille (2282 kpl, 15 enemmän kuin 2007)
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Lastensuojelun avohuollon tukitoimet vuotiaille Keski- Suomessa Opinnäytetyö Jyväskylän ammattikorkeakoulu Jyväskylän ammattikorkeakoulu Sini Moberg.
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
PISA 2012 ENSITULOKSIA Pekka Kupari Jouni Välijärvi Koulutuksen tutkimuslaitos Jyväskylän yliopisto.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Perusopetuksen ryhmäkoko
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 2/2013 Keskeiset tulokset Innolink Research.
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 3 / 2013 Keskeiset tulokset Etta Partanen.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
LAMK Aktiviteettioppaat Lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B.
ASUNTOJEN VUOKRAT 2008 Yliaktuaari Paula Paavilainen
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut 2013 Riikka Väyrynen ja Raija Kuronen Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut
Kuntalaiset ja suorat osallistumis-/vaikuttamistavat - erilaisten osallistumis-/vaikuttamistapojen käyttö - arviot osallistumis-/vaikuttamistapojen vaikuttavuudesta.
Liite Patu 8/ KIRKKONUMMEN KUNTA Palvelutuotannon käyttäjäkysely
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Valmistuneiden seuranta. Seurannan tausta ja kohderyhmä  Valmistuneiden nykyisten tilanteiden selvittäminen ja seurannan mallin luominen  Ammattiopistoissa.
Asunto-Saimaan tutkimus Etelä-Saimaa Presentation name / Author Tutkimuksen taustaa Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Yleistä tutkimuksesta
Rauman kauppakamarin Työvoima- ja osaamiskysely  Sähköinen kysely –  Kysely lähetettiin 307 kauppakamarin jäsenelle  Vastanneita 114,
Jäsentyytyväisyyskysely 2016 Etelä-Karjalan kauppakamari.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Työpaikan ristiriidat SAK:n luottamushenkilöpaneeli 12/2016 n= 964
Kuntaraportti Siikalatva
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
SUOMALAISTEN ENERGIA-ASENTEET 2018
SUOMALAISTEN ENERGIA-ASENTEET 2018
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Esityksen transkriptio:

Kuntamarkkinat 2010 Kävijät Paula LehtoLeena Euranto

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE SISÄLLYS 1. Johdanto 1.1. Tutkimuksen taustaa ja tavoitteet 1.2. Tutkimuksen kohderyhmä ja otoksen muodostaminen 1.3. Raportointi ja analyysit 1.4. Laadunvarmistus 2. Yhteenveto tutkimuksen tuloksista 3. Tutkimuksen tulokset 3.1. Yleisarvosana Kuntamarkkinat -tapahtumalle 3.2. Tietolähteet 3.3. Ständeillä käydyt keskustelut sekä kiinnostavat tuotteet ja palvelut 3.4. Kuntalehden lukeminen, www-sivusto ja näytteilleasettajien osastot 4. Johtopäätökset LIITTEET: atk-taulukot ja tutkimuslomake (vain pdf -versiona) avoimet kommentit Excel-tiedostona

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 1. Johdanto 1.1.Tutkimuksen taustaa ja tavoitteet • Kuntamarkkinat -tapahtuman yhteydessä tutkitaan vuosittain Kuntamarkkinoiden kävijöiden ja näytteilleasettajien kokemuksia tapahtumasta. Tutkimukset toteutetaan erillisinä tutkimuksina yhteistyössä Taloustutkimuksen kanssa. Tässä raportissa esitetään kävijätutkimuksen tulokset. • Tutkimuksen tavoitteena on tuottaa tietoa tapahtuman kävijöiden kokemuksista ja toiveista Kuntamarkkinoiden edelleen kehittämiseksi. • Tutkimus toteutettiin nyt kuudetta kertaa internetkyselynä, – välisenä aikana. • Raportti sisältää soveltuvin osin graafisen vertailun vuosien tuloksiin.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 1. Johdanto 1.2. Tutkimuksen kohderyhmä ja otoksen muodostaminen • Tutkimuskutsu lähetettiin 3386:lle tapahtumaan saapuneelle kävijälle. • Määräaikaan mennessä kyselyyn vastasi 1045 henkilöä, jolloin vastausprosentiksi muodostui 31. • Kuntaliitto vastasi näytteen muodostamisesta ja toimittamisesta Taloustutkimukseen.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 1. Johdanto 1.3. Raportointi ja analyysit • Tutkimuksen päätulokset on esitetty tässä raportissa graafisesti sekä tekstiyhteenvetona. Tulokset on lisäksi ristiintaulukoitu. Ristiintaulukointien avulla voidaan tarkastella tuloksia kysymyskohtaisesti eri taustaryhmissä. • Tulosten ristiintaulukoinnissa on käytetty T-testiä, joka testaa kunkin taulukoidun taustamuuttujan kohdalla poikkeaako tulos muista ryhmistä tilastollisesti merkittävästi. Tähti (*) luvun vieressä osoittaa, että ero on merkitsevä. • Avoimet vastaukset sekä kielteisten arvosanojen perustelut on esitetty kokonaisuudessaan raportin liitteenä toimitetussa Excel-tiedostossa. Vastaajien taustatiedot on esitetty graafisesti seuraavilla sivuilla.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus 1. Johdanto 1.4 Laadunvarmistus • Taloustutkimus käsittelee aina kaikkia tutkimuksiin liittyviä, sekä asiakkailta saatuja että tutkimuksen yhteydessä syntyneitä, tietoja ehdottoman luottamuksellisina. • SGS Fimko on myöntänyt Taloustutkimukselle sekä ISO 9001:2008 että ISO laatusertifikaatit ja tämän projektin kaikki vaiheet toteutetaan näiden standardien sekä Suomen lakien mukaisesti. • Lisäksi Taloustutkimus on sitoutunut noudattamaan ESOMARin ja Kansainvälisen Kauppakamarin yhdessä julkaisemia tutkimusalan kansainvälisiä perussääntöjä T4159, PL/LE

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 2. Yhteenveto tutkimuksen tuloksista 1/2 • Kuntamarkkinoiden kävijät ovat yleisarvosanalla mitattuna aikaisempien vuosien tapaan melko tyytyväisiä. Kuntamarkkinat saa kävijöiltä tänä vuonna yleisarvosanaksi keskimäärin 7,96. • Selvästi tärkein tietolähde Kuntamarkkinoita koskien on edelleenkin internet. Kävijät saavat tietoa tapahtumasta usein myös työpaikalta ja aiemmilta Kuntamarkkinoilta. Kuntalehden merkitys tiedotuskanavana on sen sijaan vähentynyt koko viisivuotisen tarkastelujakson ajan. • Lähes puolet vastaajista (45 %) pysähtyi yhdeksällä tai useammalla ständillä keskustellakseen tai tarkastellakseen esillä olleita tuotteita/palveluja tarkemmin. Vajaa kolmannes vieraili 5 – 8 ständillä ja joka viides kävijä pysähtyi 1 – 4 näytteilleasettajan luona. Keskimäärin kävijät vierailivat 9,65 ständillä, eli suunnilleen yhtä monella kuin vuotta aikaisemminkin. • Noin kaksi kolmasosaa vastaajista (64 %) kertoi löytäneensä Kuntamarkkinoilta uusia, kiinnostavia tuotteita tai palveluita. Lähes yhdeksän kymmenestä (87 %) piti vähintään melko hyödyllisenä sitä, että tapahtumassa voi tavata palveluntarjoajia.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 2. Yhteenveto tutkimuksen tuloksista 2/2 • Kävijätutkimukseen vastanneista seitsemän kymmenestä oli lukenut Kuntalehteä viimeisen puolen vuoden aikana. Kuntalehden sivustoilla oli vierailtu hieman harvemmin - vähän vajaa puolet vastaajista oli käynyt -sivustolla. • Vajaa puolet (45 %) kertoi jonkun näytteilleasettajan osaston jääneen erityisesti mieleen. Kysyttäessä mieleen jäänyttä näytteilleasettajaa vastaajien maininnat jakautuvat suurelle joukolle yrityksiä. Kaikkein useimmin nimetään Intrum Justitia kullanhuuhdontateemoineen.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 3. Tutkimuksen tulokset 3.1. Yleisarvosana Kuntamarkkinat -tapahtumalle • Kuntamarkkinat saa kävijöiltä kokonaisarvosanan 7,96, mikä on suunnilleen samalla tasolla kuin syksyllä 2009 (ka. 8,01). • Arvosanajakaumassa ei ole tapahtunut suuria muutoksia viime vuoteen verrattuna. Ylimmän arvosanan (10 tai 9) antaneiden osuus on 2 %-yksikköä pienempi kuin vuotta aikaisemmin. • Tyytyväisimpiä ovat ne vastaajat, jotka ovat löytäneet Kuntamarkkinoilta kiinnostavia tuotteita tai palveluita. Hallinnonaloista parhaimmat arvosanat antavat sosiaali- ja terveyspuolta edustavat vastaajat, ja hieman muita kriittisempiä ovat yhteisöjen tai järjestöjen edustajat. • Seuraavalla sivulla esitetään arvosanojen jakaumat vuosina 2006 – 2010.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 3. Tutkimuksen tulokset 3.2. Tietolähteet • Selvästi tärkein tietolähde Kuntamarkkinoita koskien on edelleenkin internet, jonka mainitsee 45 % vastaajista. Kävijät saavat tietoa tapahtumasta usein myös työpaikalta ja aiemmilta Kuntamarkkinoilta. Kuntalehden merkitys tiedotuskanavana on sen sijaan vähentynyt koko viisivuotisen tarkastelujakson ajan ja sen mainitsee nyt reilu neljännes vastaajista (28 %). • Taustaryhmittäin tarkasteltuna keskimääräistä tärkeämpiä tiedonhakukanavia ovat • Ylimmässä ja keskijohdossa sekä asiantuntijoilla internet • Toimihenkilöillä työpaikka • Luottamushenkilöillä Kuntalehti • Tietolähteiden prosentuaaliset osuudet ja muutokset neljään edelliseen vuoteen verrattuna näkyvät seuraavan sivun grafiikasta.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 3. Tutkimuksen tulokset 3.3. Ständeillä käydyt keskustelut sekä kiinnostavat tuotteet ja palvelut • Lähes puolet eli 45 % kävijöistä pysähtyi keskustelemaan yhdeksän tai useamman eri näytteilleasettajien kanssa tai tarkastelemaan tuotteita/palveluja tarkemmin. Vajaa kolmannes (29 %) vieraili 5 – 8 ständillä ja joka viides (22 %) kävijä pysähtyi 1 – 4 näytteilleasettajan luona. Keskimäärin kävijät vierailivat 9,65 ständillä, eli suunnilleen yhtä monella kuin vuotta aikaisemminkin. • Viime vuoden tapaan yhteisöjen/järjestöjen edustajat pysähtyivät ständeille useimmin ja valtiohallinnon edustajat kävivät harvemmilla ständeillä. • Seuraavan sivun graafissa on esitetty, monellako ständillä kävijät pysähtyivät tänä ja viime vuonna.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 3. Tutkimuksen tulokset 3.3. Kiinnostavat tuotteet ja palvelut sekä palveluntarjoajien tapaaminen • Lähes kaksi kolmesta vastaajasta (64 %) löysi Kuntamarkkinoilta kiinnostavia tuotteita ja palveluita. • Taustaryhmittäin tarkasteltuna muita useammin kiinnostavia tuotteita ja palveluita löysivät: • Kaksi päivää Kuntamarkkinoilla olleet, 70 % • Keskijohto, 75 % • Sosiaali- ja terveysalaa edustavat vastaajat, 75 % • Yhdeksällä tai useammalla ständillä vierailleet, 57 % • Melkein yhdeksän kymmenestä vastaajasta (87 %) koki vähintään melko hyödyllisenä sen, että tapahtumassa on tavattavissa palveluntarjoajia.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 3. Tutkimuksen tulokset 3.4. Kuntalehden lukeminen, www-sivusto ja näytteilleasettajien osastot • Seitsemän kymmenestä (71 %) oli lukenut Kuntalehteä viimeisen puolen vuoden aikana. Lehti kiinnosti eniten miehiä, kaksi päivää Kuntamarkkinoilla viihtyneitä, ylintä johtoa ja luottamushenkilöitä sekä yhteisöjen ja järjestöjen tai yksityisten yritysten edustajia. • Kuntalehden sivustoilla oli vieraillut vähän vajaa puolet (48 %) vastaajista. • Vajaa puolet (45 %) kertoi jonkun näytteilleasettajan osaston jääneen erityisesti mieleen. • Vastaajien maininnat jakautuvat suurelle joukolle yrityksiä. • Kaikkein useimmin mieleen on jäänyt Intrum Justitia kullanhuuhdontateemoineen. • Myös Kuntaliiton, OP-Pohjola-konsernin ja Vapon nimeää moni vastaaja.

Kuntamarkkinat 2010 / Kävijätutkimus T4159, PL/LE 3. Tutkimuksen tulokset 3.5. Kuntamarkkinoiden kehittäminen • Vastaajilta kysyttiin avointa palautetta siitä, miten Kuntamarkkinoita pitäisi kehittää. Esille nousseita teemoja: • Tiloja moititaan ahtaiksi, kuumiksi ja sokkeloisiksi. Moni oli pettynyt myös, kun ei mahtunut mielenkiintoiselle luennolle/tietoiskuun. Toivottiin mm. ennakkoilmoittautumisia suosittuihin esityksiin ja koko tapahtuman siirtämistä väljempään paikkaan. • Paremmat opastukset ja viitoitukset paikan päällä • Pysäköintijärjestelyt ja liikenneyhteydet puutteelliset • Ohjelma alkaa ensimmäisenä aamuna liian aikaisin kauempaa paikalle tulevien kannalta. • Kuntamarkkinoilla voisi olla vuosittain tai eri päivinä vaihtuvat teemat. Myös näyteilleasettajien selkeämpää ryhmittelyä teemojen mukaan toivottiin. • Avoimet kommentit ovat kaikki luettavissa pdf-raportin liitteestä.