Tunne ja Älyä! ©Mervi veini 2004.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

Tiija Malmi Virolahden kunta Vellamo
Suvi Laine, 2005 Tietoa keskeytyksen taustalla olevista tekijöistä (lainattu OPH:n julkaisusta ”Keskeyttääkö vai ei?)
Elettiin vuotta 2004, eräässä pienessä kaupungissa nimeltään Laholm, missä turvallisuudesta ei ollut paljon tietoakaan. Sinne oli pieni ruskea nallekarhu.
Näin pakkaat paketit lavalle
Oppimisen seuranta ja arviointi alkuopetuksessa
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Suomalaisen Urbaanin unelman vaikutteet tulevat Englannin kirkon piirissä alkaneen uudistuksen parista luvulla kristityt totesivat heidän yrityksensä.
Toimintaohjeet opelle
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Haastattelukysymysten laatiminen
Oppiminen ja oppimisvaikeudet
Opettaja ja tunteet.
Motivaatio halu + energia = motivaatio.
10 vinkkiä voimaantumiseen
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Mitä nuorille kuuluu? Eveliina Karjalainen.  Toisilla näyttää menevän paremmin kuin koskaan, toisilla huonommin kuin koskaan. Molemmat ryhmät tuntuvat.
Kuinka rakentaa tietokone itse
Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa
Mohammed Kertoo itsestään:
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Lupa tulla näkyväksi Kemissä
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
Lihavuus on onnellisten hetkien kertymää....
Daniel 7v Mooses on kaikkein kovin. Mooses pystyy kävelemään meren pohjalla. Allahilla on vaan lentävä matto.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
VARHAINEN PUUTTUMINEN
Nuoren itsetunto ja sen vahvistaminen
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
T U T K I M U K S E N V A L O S S A Tunne- ja vuorovaikutustaitojen oppiminen ja käyttäminen Tapaustutkimus Lions Quest –kouluttajien ja opettajien kokemuksista.
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
Palaute elämää diabeteksen ja diabeetikon kanssa päivästä Lauantai
Aivomyrsky ja unelmien leikkipuisto
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
T YÖNETSINTÄ JA TYÖNANTAJAPAKETIT Paltamon Työtä Kaikille –hankkeen loppuseminaari Paltamossa.
Haastatteluun valmistautuminen
Satu Lehto Vähän liikkuville koululaisille suunnattujen liikuntakerhojen toiminta koululaisten ja opettajien kokemana Turun Koulut.
Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan.
Vastavalmistuneen puheenvuoro Risto Laine
Kilpailijan starttikurssi
Toimintaohjeet opelle
Joutsenon koulu on KiVa-koulu
MOTIVAATIO.
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Kymmenen keinoa pitää parisuhteen liekki palamassa.
Hyvä tuutori, parempi ryhmä Tuutorikoulutus 2016 © 2016 Johanna Tikkanen |
TURVALLISEN TOIMINNAN MALLI ILMAILUKERHOILLE TTM 11 |
Vaihtoehdot session 12 oph 1 Vauvan pitäminen Sijaisvanhemmuus Adoptio Abortti.
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Mitä se on ja miten sitä voisi hallita?
Ykkössuunnitelma ja varasuunnitelmat
Sosioemotionaalinen kehitys
Työhyvinvointi JOULUKUU.
Luku 07 Motivaatio saa ihmisen liikkeelle.
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
Alkuitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ryhmäyttäminen ryhmän rakentamisen työkaluna
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Askeleittain opetusohjelma
Ergonomia Fyysisesti raskas työ.
Esityksen transkriptio:

Tunne ja Älyä! ©Mervi veini 2004

tunneälyllä kannustusta opiskeluun remonttivinkkejä tunneälyllä kannustusta opiskeluun

Mitä on tunneäly? tietoisuutta mielialan säätelyä motivointia mielitekojen hallintaa sosiaalisia taitoja

jokainen meistä tietää miltä itsestä tuntuu… …mutta entäs kaverin fiilikset? kuinka moni iltalukion keskeytys on turha? jaksatko aina itse motivoitua?

Mistä motivaatiota? opettele kuuntelemaan itseäsi mieti mikä mättää, jos opiskelu tuntuu puulta aseta tavoitteita, suunnittele palkitse itseäsi, kun saavutat ne pyydä palautetta ota palaute avoimin mielin vastaan opettele hyödyntämään se unohda negatiivinen asenne ota uudet asiat positiivisina haasteina

Muistele miksi alun alkaen aloitit opiskelun! myös taaksepäin katselemalla voi päästä eteenpäin

Kaverille kans jokainen meistä tarvitsee joskus ulkopuolista potkua moni lopettaa kesken, vaikka motivaatio olisi ehkä vain nurkan takana kuuntele kavereitasi, kaikki eivät osaa pyytää suoraan apua esimerkiksi opiskeluongelmissa

Kaverille kans ...jatkoa on hyvä myös muistaa, että olemme kaikki erilaisia toiset ovat esimerkiksi arkoja kysymään neuvoa opettajilta tarjoa reippaasti apuasi, yhdessä pähkäilemällä differentiaaliyhtälökin selätetään!

Kaverille kans ...jatkoa muista myös vanha sanonta Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

Ryhmänä olemisesta iltaopiskelun ongelmana on usein se, ettei synny luokan kesken omaa sakkia kuitenkin iltaopiskelijoiden määrä on niin pieni, että sosiaalisten taitojen hionta sujuu vaikka koko koulun kesken rohkeasti vaan juttelemaan, tuttuun porukkaan on mukava tulla joka ilta

Käytännön älyilyä eikö olisikin hienoa, jos iltalyskaan saataisiin amerikkalaisen mallin mukaan keskustelukerhoja? ehkäpä ei ihan paikan päälle ….mutta entäs nettiin!