Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2008. Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v. 2008 3 2.Hallitukset (vastaajat)7.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Opiskelijat työmarkkinoilla vuonna 2011 Ympäristöasiantuntijoiden Keskusliitto Lokakuu 2011 Real Stats Oy.
1 Ostopaikkakysely Heli Rauman Anu Simonen. 2 Kyselyn toteutus •Riihimäen kotitalouksiin lähetettiin yhteensä 2780 kyselyä •Kotitaloudet valitsimme postinumeroiden.
Valtakunnallinen vuokratyöntekijätutkimus 2007 Promenade Research Oy Pekka Harjunkoski Tutkimuspäällikkö
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2013.
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2007 Lehdistötilaisuus klo Suomen Isännöintiliitto ry.
Liikevaihdon kehitys Pirkanmaalla 2009
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Mielikuvia isännöintitoimialasta Suomen Isännöintiliitto Ristiin Rastiin -projekti.
KILPAILUT 2014.
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
Place client logo here in Slide Master RI Elokuu 2009 Jorma Hakanen Lääkkeiden määrääminen ja rinnakkaislääkkeet –tutkimus.
SUOMEN PANKKI | FINLANDS BANK | BANK OF FINLAND Yritysrahoituskysely 2012.
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen taustaa •Isännöintialan valtakunnallinen.
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton yksityishammaslääkärijäsenille (2282 kpl, 15 enemmän kuin 2007)
Puu- ja kivitalojen vertaileva asumistyytyväisyystutkimus 2008 | |1T-6370VR Puu- ja kivitalojen vertaileva asumistyytyväisyystutkimus 2008 Suomen.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
1 Senioreiden säästäminen ja maksutavat 2014 SENIOREIDEN SÄÄSTÄMINEN JA MAKSUTAVAT
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
V V V V V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen ja kustannusten vertailu 2009 Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon.
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
A-englanti Oppilaat: -Yhteensä ( ), noin 6 % ikäluokasta poikaa, tyttöä -Kolme neljästä teki läksyjä alle puoli tuntia -Kouluarvosanojen.
Työmarkkinatutkimus 2012 Yksityinen sektori
Väestö Vantaan osa-alueilla
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
Asiakastyytyväisyyskysely ulkomaisen tutkinnon tunnustamispäätöstä hakeneille 2009 Opetushallitus Tutkintojen tunnustaminen ja vertailu –yksikkö.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Akavan Erityisalat Yksityissektorin työmarkkinatutkimus 2009.
Teknologiateollisuuden tilanne ja näkymät alueittain
Suuntaamattoman graafin syvyyshaku
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Maatalous, maaseutuyrittäminen rahavirrat 2008 ja 2007 Pohjois-Savo Jari Kauhanen MTK- Pohjois-Savo.
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
Anneli Ketonen Länsi-Suomen lääninhallitus Maakuntakirjastokokous Seinäjoki.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Ota yhteyttä, me vastaamme! t.
1 Akavalaisten ja kaikkien palkansaajien palkkatietoja Lähde: Tilastokeskus n Palkkarakennetilasto 2007, diat 2-24 n Sektorikohtaiset palkkatilastot.
Akavan Erityisalat/ Jäsentutkimus 2008 Jäsentyytyväisyystutkimus 2008.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Aikuisdiabeetikkojen hoitovastuun jakautuminen ja hoitoyksiköiden sisäinen työnjako.
Putkiremontti tutkimus
Paras-arviointitutkimusohjelma (ARTTU) ARTTU-VILU Päättäjätutkimus Luottamushenkilö- ja viranhaltijakysely 2010 Kohdejoukkona ARTTU-tutkimuskuntien keskeiset.
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Heuristinen arviointi Käyttöliittymäseminaari Jere Salonen.
Tilinpäätös 2004.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Yleistä tutkimuksesta
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 1 Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2010 (N9772) Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia.
Isännöinnin Asiakaskuuntelututkimus 11/2014 JS-Audit Oy Yritysraportti Tulokset 12/2014 Vastaajamäärä 88.
Jäsentyytyväisyyskysely 2016 Etelä-Karjalan kauppakamari.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2012 Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia yhteensä: 50.
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Esityksen transkriptio:

Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2008

Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v Hallitukset (vastaajat)7 3.Tulokset yleisesti11 4.Henkilöarviot 15 5.Yritysten arviot21 6.Isännöintipalvelujen hoitaminen 27 2

Kaikki isännöitsijät 2008 Tausta ja toteutus 3

Kaikki isännöitsijät 2008 Yleistä tutkimuksesta •Isännöinnin asiakastyytyväisyys –tutkimus on työkalu isännöintiyrityksen johtamiseen asiakaslähtöisesti •Yritykset saavat omat tulokset halutessaan isännöitsijäkohtaisesti •Kattava benchmark -aineisto yrityksen omien tulosten tulkintaan (koko isännöintiala, alueellinen vertailu, yrityksen koko mukainen vertailu) •Sivutuotteena syntyy aineisto isännöintialan asiakastyytyväisyydestä (sama tutkimussisältö kaikilla) •Tutkimusta toteutettu pääosin samansisältöisenä vuodesta 2004 •Mukana kaiken kokoisia yrityksiä. Vuonna 2008 suurista ketjuista mukana Avara Suomi Oy. 4

Kaikki isännöitsijät 2008 Tutkimuksen sisältö vuonna 2008 •Tutkimuksen osiot 1.Isännöitsijä henkilönä 2.Isännöitsijäyrityksen arvioit 3.Isännöintitehtävien hoitaminen •Yhteensä 52 arvosanakysymystä + 3 avointa kysymystä •Vuonna 2008 kysymyksiä kohdennettiin mm. asukastiedotukseen, (ISA) auktorisoinnin tuntemiseen sekä kiinteistönhoidon hakintaan. Täsmenyksiä tehtiin mm. kysymyksiin hallitustyöskentelystä ja talouden suunnittelusta. 5

Kaikki isännöitsijät 2008 Toteutus •Osallistujat -47 isännöintiyritysten toimipistettä (17 kpl Avara Suomi Oy:n isännöinnin toimipistettä) -234 isännöitsijää -n taloyhtiötä vastausta (huom. Yhteensä isännöinnin asiakastyytyväisyystutkimuksissa v vastausta) isännöintiä koskevaa yksittäistä arvosanaa •Tiedonkeruu – –Paperilomakevastaaminen n. 70% –Nettilomakevastaaminen 30% –Asteikko 1-5 (1=heikko, 5= erinomainen) –Vastausprosentti noin 32 6

Kaikki isännöitsijät 2008 Hallitukset 7

Kaikki isännöitsijät 2008 Hallitusten jäsenten keski-ikä 52,4 vuotta (v.2007: 51) vuotta. Mediaani 54 vuotta, naisia reilu kolmannes Sukupuoli N=5433 Hallitukset Ikä 8

Kaikki isännöitsijät 2008 Vastaajien profiilissa ei merkitseviä muutoksia Asema Kokemus taloyhtiön hallituksessa N=5433 Hallitukset Mistä hankit tietoa hallitustyöskentelyä varten 9

Kaikki isännöitsijät 2008 Koko maa edustettuna Isännöitsijöitä / yritys Rakennuksen tyyppi N=5433 Alue Hallitukset 10

Kaikki isännöitsijät 2008 Tulokset yleisesti 11

Kaikki isännöitsijät 2008 Kaikkien arvosanojen keskiarvo laskussa Kokonaistyytyväisyys

Kaikki isännöitsijät 2008 Kokonaistyytyväisyyden rakentumisen keskeisimmät tekijät Kokonaistyytyväisyys Kokonaistyytyväisyyteen rakentumisen keskeiset tekijät: 2008 •Yhteistyön sujuvuus (Isännöitsijän arvioint) •Tehokas (Yrityksen arviointi) •Vastuullisuus (Isännöitsijän arvioint) •Luotettavuus (Isännöitsijän arvioint) •Johtajuus (taloyhtiön asioissa) (Isännöitsijän arvioint) •Luotettava (Yrityksen arviointi) •Hallitusten jäsenten kysymyksiin ja tiedontarpeisiin vastaaminen (Isännöintipalvelujen hoitaminen) •Palveluhenkinen (Yrityksen arviointi) •Tiedottaminen korjaushankkeissa (Isännöintipalvelujen hoitaminen) •Oma-aloitteisuus (Isännöitsijän arvioint) •Päätettyjen asioiden hoitaminen sovitulla tavalla (Isännöitsijän arvioint) •Isännöintiyritys edesauttaa taloyhtiömme pitkäjänteistä kehittämistä (Yrityksen arviointi) •Huolellisuus (Isännöitsijän arvioint) •Tiedottaminen kiinteistönhoidosta ja muista asumiseen liittyvistä asioista (Isännöintipalvelujen hoitaminen) •Palveluhenkisyys (Isännöitsijän arvioint) 13 Punainen teksti = Yritystä koskevat arviot Sininen teksti = Isännöitsijän henkilöarvioinnin tekijät Musta teksti: Isännöintipalvelujen hoitamisen arvioinnit

Kaikki isännöitsijät 2008 Ei-suosittelijoiden (ks. dia 2.4) 10 heikointa arvosanaa Kokonaistyytyväisyys % (N)= 13%(725)12%(996)12%(989 )12%(634)16%(1170) kysymys (Osio)Tulos 1. Oma-aloitteisuus (Isännöitsijän arviointi)1,982, Isännöinti kokonaisuutena (Isännöintipalvelujen hoitaminen)2,062, Päätettyjen asioiden hoitaminen sovitussa aikataulussa (Isännöitsijän arviointi) 2,072,262, Asioiden hoitaminen isännöintiyrityksen verkkosivuilla (Isännöintipalvelujen hoitaminen) 2,092, Isännöintiyritys edesauttaa taloyhtiömme pitkäjänteistä kehittämistä (Isännöintiyrityksen arviointi) 2,102,242,192,012,32 6. Taloyhtiön verkkosivut (Isännöintipalvelujen hoitaminen)2,112, Tehokas (Isännöintiyrityksen arviointi)2,152,372,352,142,39 8. Johtajuus (taloyhtiön asioissa) (Isännöitsijän arviointi)2,172,402,262,162,73 9. Asukkaille / kiinteistön käyttäjille jaettavan tiedon määrä (Isännöintipalvelujen hoitaminen) 2, Tiedottaminen kiinteistönhoidosta ja muista asumiseen liittyvistä asioista (Isännöintipalvelujen hoitaminen) 2,192,

Kaikki isännöitsijät 2008 Henkilöarviot 15

Kaikki isännöitsijät Millaisen arvosanan annatte seuraaville isännöitsijää henkilönä kuvaaville tekijöille? Isännöitsijöiden henkilöarviot 16

Kaikki isännöitsijät Millaisen arvosanan annatte seuraaville isännöitsijää henkilönä kuvaaville tekijöille? Isännöitsijöiden henkilöarviot 17

Kaikki isännöitsijät Arvioikaa yhteydenpitoa isännöitsijän kanssa seuraavissa asioissa. Isännöitsijöiden henkilöarviot 18

Kaikki isännöitsijät Millaisen arvosanan annatte seuraaville taloyhtiön hallituksen kokouksiin liittyville asioille? Isännöitsijöiden henkilöarviot 19

Kaikki isännöitsijät Millaisen arvosanan annatte seuraaville taloyhtiön hallituksen kokouksiin liittyville asioille? Isännöitsijöiden henkilöarviot 20

Kaikki isännöitsijät 2008 Yritysten arviot 21

Kaikki isännöitsijät Kuinka hyvin seuraavat adjektiivit kuvaavat isännöintiyritystä? Yritysten arviointi 22

Kaikki isännöitsijät Arvioikaa isännöintiyrityksen ammattitaitoa seuraavissa tekijöissä Yritysten arviointi 23

Kaikki isännöitsijät Mitä mieltä olette seuraavista isännöintipalveluihin liittyvistä väittämistä? Yritysten arviointi 24

Kaikki isännöitsijät Mitä mieltä olette seuraavista isännöintipalveluihin liittyvistä väittämistä? Yritysten arviointi 25

Kaikki isännöitsijät Suosittelisitko isännöitsijätoimiston palveluja muille? Yritysten arviointi 26

Kaikki isännöitsijät 2008 Isännöintipalvelujen hoitaminen 27

Kaikki isännöitsijät Millaisen arvosanan annatte seuraavien taloyhtiön johtamiseen liittyvien palvelujen hoitamisesta? Isännöintipalvelujen hoitaminen 28

Kaikki isännöitsijät Millaisen arvosanan annatte seuraavista tiedottamiseen ja tiedonkulkuun liittyvien palvelujen hoitamisesta? Isännöintipalvelujen hoitaminen 29

Kaikki isännöitsijät Millaisen arvosanan annatte seuraavista tiedottamiseen ja tiedonkulkuun liittyvien palvelujen hoitamisesta? Isännöintipalvelujen hoitaminen 30

Kaikki isännöitsijät Kokonaistyytyväisyys isännöintipalveluun Isännöintipalvelujen hoitaminen 31

Lisätiedot Pekka Harjunkoski Tero Heikkilä