Portfoliopohja oppilaiden käyttöön

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Esimerkki digitaalisesta portfoliosta
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Direktor kooli kasvatuskeskkona arentajana
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Opinnäytetyöprosessi
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
Pienin askelin – snadein stepein -väline oman työn kehittämiseen arjessa – jatkuvan parantamisen toimintatapa Virpi Mattila
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
OHJAAMINEN.
Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio.
Mitä ne ovat? Mitkä arvot ovat minulle tärkeitä?
Projekti ja siinä työskentely
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Turun esi- ja perusopetuksessa
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Älä pelkää UX-suunnittelijaa, hän on ystäväsi
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
ARVIOINTI Vanhempainilta
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Prototyöskentely ja ideoiden kehittäminen
Harjoitukset ja niiden tarkoitus
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Metsänhenkeä etsimässä Prosessikuvaus Metsänhenki-naamiosta Katariina Kinnunen 2007.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
Toimitusketjun kehittämisprojekti ** poista tämä sivu ** Katso käyttö- ja täyttöohjeet erillisestä opiskelijan ohjeesta.
Aivomyrsky ja unelmien leikkipuisto
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Työpaikkaohjaaja- koulutus Oppiminen ja Ohjaaminen Palaute ja arviointi Helena Rajalinna.
Haastatteluun valmistautuminen
Palautteen antaminen esityksen tavoitteen toteutuminen
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
ITSESÄÄTÖINEN OPPIMINEN ’Innolla työelämään’ Kopro 2012 Insiders.
Tietoturva Tekijöiden nimet Oppilaitos ja luokka/ryhmä Vuosiluku.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
TASO 2 SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 2 4. oppisisältö: ”Eri ominaisuuksien perusharjoitteiden oikeat suoritustekniikat” Taitoharjoittelun tunnuspiirteet.
NET nivelvaiheessa Nivelvaiheen yhteistyöverkosto Rovaniemi Haukipudas Raahe Johanna Pulkkinen Tervaväylän koulu.
AINEISTOPOHJAINEN KIRJOITELMA
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
kolme pistoa 1. Ristipisto (Cross stitch): kuvaohje
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Lecture series – lean in office and knowledge work
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Esityksen transkriptio:

Portfoliopohja oppilaiden käyttöön Tämä valmis digitaalinen portfoliopohja on tarkoitettu peruskoululaisten käyttöön. Portfoliopohja pyrkii ohjaamaan oppimisen reflektointiin. Saara Hynninen ja Hanna Kainulainen, Savonlinnan OKL, Joulukuu 2007

Tekijän nimi Koulu ja Luokka Vuosiluku Työn nimi Tekijän nimi Koulu ja Luokka Vuosiluku

Työn suunnittelu Kerro tähän: Mistä kaikki lähti? Miten suunnittelu eteni? Oliko suunnittelu vaikeaa/helppoa? Miksi? Lisää viereen kuva suunnitelmasta tai ideakuvasta

Tavoitteeni Kerro tähän Mitkä ovat työskentelysi tavoitteet esim. uuden taidon oppiminen, oman kärsivällisyyden ja huolellisuuden kehittäminen… Miten aiot saavuttaa tavoitteesi?

Kokeilut Kerro tähän Mitä eri materiaaleja kokeilit Mitä eri tekniikoita kokeilit Mitä opit kokeiluista? Lisää viereen kuva materiaaleistasi tai kokeiluistasi

Työskentely Kerro tähän Miten työskentely eteni? Mikä oli helppoa tehdä ja mikä tuotti vaikeuksia? Miten selvisit vaikeuksista? Lisää viereen kuva keskeneräisestä työstä, työskentelystäsi tai työn yksityiskohdasta

Valmis työ Esittele valmis työsi Lisää viereen kuva valmiista työstäsi

Itsearviointi Kerro tähän Miten työsi onnistui? Mikä oli vaikeaa/helppoa? Mitä tekisit toisin, paremmin? Missä onnistuit? Mitä opit? Missä hyödyntäisit oppimiasi taitoja?