New digital solutions for lifelong learners

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
Advertisements

The Objective of e-Xcellence The project goal is to set a standard for Quality in e-learning. The main objective of the project is to contribute to the.
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
Export Marketing Veikko Laine ”Product” = ? - What the producer produces and markets - What the customer buys - Tangible & Intangible - Concrete & Abstract.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
SPINN - Project SPeed in INNovation ecosystem Kick off seminar - Brainstorming Workshop on the themes of interest - results Minna Takala Value.
K-P ammattiopiston kuulumisia!. Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!
NUORTEN TYÖLLISYYSFOORUMI Hanasaari ”Tulevaisuus on mahdollisuus – Nuoret ja työllistymisen edellytykset EU:ssa” Mika Launikari CIMO/Euroguidance.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Opiskelun ja opetuksen digitaalisten palveluiden tutkimus- ja osaamisverkosto ja oppimisanalytiikan kansallisen palvelun kehitys Antti Mäki ,
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
Ylioppilaskunnan suunta -kuulumiset Milja Asikainen, Jani Kurki, Mikko Latva-Käyrä, Joona Orpana Pinja Raitanen
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Euroopan Strategisten Investointien Rahaston info Kokkolassa Neuvotteleva virkamies Jussi Yli-Lahti, TEM Konserniohjaus.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
MICF: Developing a mobile application for ICF An international collaborative of the Functioning and Disability Reference Group of the World Health Organisation’s.
Reformi haltuun OKM.
GEN4FIN - SAFIR 2010 GEN4FIN toimii SAFIR2010 kyljessä, tavoitteet osin lomittain ja päällekkäin. Gen4:ssä uusien konseptien tutkimus on nyt "R&D-vaiheessa"
Environmental Aspects
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Miten kerrotaan tekemisestä?
Foster care in Helsinki
MyData – asiakas keskiöön
Esa Karvinen Kuntayhtymän johtaja
Osana sivistysteknologiaa
Yhdessätekemistä yli rajojen
Pelaajapolkujen nykytila
Yhdessä energisempi tulevaisuus - Energiansäästöviikko alkaa!
GLOBAL SUMMIT OF INNOVATION ECONOMY CREATORS MOSCOW
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Suomi pärjää vain osaamisella
Ekosysteemifoorumin ratkaisutyöpaja
Ammatinen koulutus uudistuu
Optional A2 languages.
Mikko Keränen Director RDI
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Kilpailustrategia LEA4LH004 SWOT – synteesianalyysi TOWS – strategiavaihtoehtojen luonti SWOTin pohjalta Riitta Rautava.
Export Demand for Technology Industry in Finland Will Grow by 2
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
Kiinni työelämään elinikäisen oppimisen avulla
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
KEIJO KEIJO
Manufacturing 4.0, WP 5 Sosiaaliturva Suomessa 2030-luvulla
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Language proficiency requirements implementation in Finland
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
SAK:n luottamushenkilöpaneeli 12/2015
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Refernce: Reference: VA.EHS Version: 5.0 Gemalto Oy HSE Policy
Sisu-kuulumiset Oodi- ja Sisu-kahvit
NettiDogi
Gemalto Vantaa HSE Policy
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Learner-centered digital ecosystem of competence development
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Compleap on 2-vuotinen EU-hanke (12/17-11/19), jota rahoittaa DG Connect Kehitteillä oppijalähtöinen digitaalinen väline oppijan oman osaamisen ja osaamisen.
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi.
Uutisvideo 1/2019:Työn murros ja elinikäinen oppiminen
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Koulutusinformaation, tarjonnan ja opintopolku.fi:n uudistus (KTO)
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Ajankohtaista korkeakoulupolitiikassa opetusneuvos Sanna Hirsivaara
Esityksen transkriptio:

New digital solutions for lifelong learners

Työn murroksen myötä tarve elinikäiseen/jatkuvaan oppimiseen entistä ajankohtaisempaa The main objectives of the project The project aims to build a learner-centred ecosystem of digital services and products around skills and competences to better match competence supply and labour market needs, serving individual citizens, employers, decision-makers and, ultimately, the society at large. More specifically, the project aims to empower the citizen to take ownership of their competence development by offering them an opportunity to plan their own learner pathway based on enhanced self-awareness, improved recognition practices and responsive education offer. Furthermore, the competence formation will be based on national competence requirements reflecting the needs of the labor market. Osaamisvinouma Työelämän muuttuvat tarpeet Osaajien puute Ylikoulutus Työn murros Digitalisaatio Robotisaatio Automaatio » Miten mahdollistetaan elinikäinen oppiminen kansalaisille (re-skilling – up-skilling)? » Miten digitaalisten välineiden avulla tuetaan elinikäistä osaamisen kehittämistä?  

Työn murros 16.10.2019

Jatkuvan oppimisen reformi 16.10.2019

Jatkuvan oppimisen reformi 16.10.2019

JATKUVAN OPPIMISEN YMPÄRILLÄ TAPAHTUU NYT PALJON OKM/OPH Compleap + Opintopolun kehittäminen TEM: Työmarkkinatori ja ohjaustaverkossa.fi VM:n AuroraAI esiselvityshanke 2/2019 loppuun – tämän jälkeen jatko? SITRA:n kolmivuotinen uusi elinikäisen oppimisen avainalue (10/2018 alkaen) Korkea-asteen kehittämishankkeet Korkeakoulutuksen visiotyön jalkauttaminen ja jatkuva oppiminen Europass kehittäminen Suomen Tilaajavastuu Oy ”Digitaalinen työllistyminen” Osaamis-/koulutustili (AKAVA:n ehdotus jolla mahdollistettaisiin taloudellisesti jatkuva oppiminen) SAK – Google: julkaistaan alkuvuodesta 2019 16.10.2019

Hankkeista ekosysteemiksi Nykyisen hallituksen kirjaukset: “Rakennetaan hallinnonalojen yhteistyössä digitaalinen palvelukokonaisuus, joka mm. tukee yksilöiden osaamisen kartoittamista, jatkuvaa oppimista jne. Yhteentoimivat digitaaliset palvelut jatkuvan oppimisen mahdollistajana

Compleap on 2-vuotinen EU-hanke (12/17-11/19), jota rahoittaa DG Connect Oppijalähtöisiä digitaalisia palveluita oppijoille

MITÄ KEHITETÄÄN? ARKKITEHTUURI - Oppijakeskeinen, osaamisen kehittämistä tukevien digipalveluiden ekosysteemi PROTOTYYPIT UUSISTA DIGIPALVELUISTA - Henkilökohtaisia osaamisen kartoittamisen ja kartuttamisen mahdollisuuksia Oppijan polkuun (OPPIMIS)ANALYTIIKKA – opinto- ja urasuunnittelua tukevan analytiikan mahdollistaminen Opintopolkuun – indikoidaan opintokokonaisuudet jotka linkittyy omaan urakarttaan

     COMPLEAP PARTNERS

DEMO HTML: https://compleap-proto.testiopintopolku.fi/ Mock-up: https://projects.invisionapp.com/share/T5P4U1PHBDC#/screens HTML-prototype The CompLeap project has been defining the requirements and prioritizing the content of the planned service prototypes. A HTML-prototype has been developed to exemplify the user flow. The prototype will be finalised by the end of January.  https://compleap-proto.testiopintopolku.fi/ (still a draft) In preparation for the html prototypes, two separate Invision mock-up prototypes we developed in 2018 for user testing and validation: https://projects.invisionapp.com/share/8XNRS737TF9#/screens https://projects.invisionapp.com/share/T5P4U1PHBDC#/screens (selected for further development)

Lisätietoa ja yhteydenotot: https://www. compleap. eu/ compleap@csc Lisätietoa ja yhteydenotot: https://www.compleap.eu/ compleap@csc.fi https://wiki.eduuni.fi/display/csccompleap/Reference+Group+Webinars+and+Workshops