Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Pilotoinnin tavoite Tavoitteena on testata kriteeri- ja arviointiprosessiehdotusten toimivuutta ja tunnistaa niihin.
Jouni Lehto 1 Tietopuolinen koulutus ja näyttötutkinto oppisopimuskoulutuksen laadun tukena.
KOULUTETTU AMMATTILAINEN ON TULEVAISUUDEN TAITAJA.
TUOTTAVA-hanke Koulutustuotteista työelämälähtöiseen palvelutarjoomaan.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu
Ajankohtaista ammatillisen koulutuksen laadunhallinnasta – ja lyhyesti Jyväskylän koulutuskuntayhtymän laatutyöstä Vierailu Jyväskylän yliopistolle
SOSIAALI- JA TERVEYSALAN YKSIKKÖ Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu.
Alueverkoston ohjelma Nuorten Ystävien tervehdys, pääsihteeri Arja Sutela Järjestöjen mahdollisuudet Oulun kaupungin kuntalaislähtöisen kaupunkikehittämisen.
Duaalimallin lyhyt historiikki. Duaalimalli näkökulmia 1) Instituutiolähtöinen Yliopistolla ja ammattikorkeakouluilla erilaiset tehtävät, tavoitteet,
Ikäihmisten hyvinvointipalvelut nyt ja tulevaisuudessa vanhustyön johtaja Anna Haverinen
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Työelämän tarpeet ja oppisopimuksen käytettävyys opSO ry:n syysseminaari Satu Ågren.
+ Lainsäädännön haasteet Ammatillisen koulutuksen viennin edistämishanke (2015, OPH) Kirsi Koivunen, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä AMMATILLINEN KOULUTUSVIENTI.
Oppilaitosmuotoisen ja oppisopimuskoulutuksen joustavat opintopolut TOPHOPS-OPSO Kanneljärven Opisto TOPHOPS-OPSO Kanneljärven Opisto, Jari Suomalainen.
+ Mervi Jansson Oppimiskumppanuuksien johtaja Omnia KOULUTUSVIENNISTÄ OSAAMISLIIKETOIMINTAAN.
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
+ Ammatillisella koulutuksella on vientiä Toimintasuunnitelma ammatillisen toisen asteen koulutuksen viennille Mervi Jansson AMMATILLINEN KOULUTUSVIENTI.
+ Ammatillisella koulutuksella on vientiä Toimintasuunnitelma ammatillisen toisen asteen koulutuksen viennille Hankkeen lopputilaisuus Mervi.
+ Lainsäädännön haasteet Koulutusvienti vauhtiin Kirsi Koivunen, Projektipäällikkö, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä AMMATILLINEN KOULUTUSVIENTI.
Alueverkoston ohjelma Rovaniemen Järjestötalon esittely, Suvimaria Saarenpää Sote-uudistus Lapissa, Sanna Hiltunen Sote-uudistuksen valtakunnallinen.
Koulutuksenjärjestäjän kommenttipuheenvuoro KJY ry:n aluekehitysseminaari Eeva-Maija Mäntynen, OSEKK:n kehitysjohtaja.
Valtionavustukset 2013 ammatillisen peruskoulutuksen tukena
Reformi haltuun OKM.
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Mikä ihmeen oppisopimus?
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Palvelu- ja hyvinvointitoimialojen osaava työvoima
Esa Karvinen Kuntayhtymän johtaja
Opiskelijayhdistys toiminta
LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle Arja
Vaatetusalan jatko-opintovaihtoehtoja
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Esityspaikka/tapahtuma pp.kk.vvvv
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
ESR-info seutukunnille ja oppilaitoksille
Koulutus- ja talouspolitiikka Pohjois-Karjalassa
Ammatillisen koulutuksen reformista
PERA turvallisuusjohtamisen tietojärjestelmä osaksi pelastuslaitosten päivittäistä turvallisuustoimintaa (PERA-HANKE) Pelastustoimen tutkimus- ja kehittämishankkeet.
Täydennyskoulutuksen yhteistyö ja avunanto - kehittämispäivät
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
Yrittävä K-P teemaryhmän kokous
Tilannekatsaus ammatilliseen tutkintovientiin
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Palveleva ILO
Osatyökykyisille tie työelämään
KEIJO KEIJO
ECVET tulee- oletko valmis Rovaniemi
Koulutuksen tutkimuslaitos
Omnia.fi/yhteishaku.
PERA Hanke PERA turvallisuusjohtamisen tietojärjestelmä osaksi pelastuslaitosten päivittäistä turvallisuustoimintaa PERA II jatkohanke.
Tutkintorakenteesta tutkinnon perusteeksi
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Ammatillisen koulutuksen laatustrategia
10 askelta onnistumiseen
Lapin kuntien nuorisotoimen henkilöstö keväällä 2018
Esityksen Nimi Esittäjän nimi.
YHDESSÄ TULEVAAN –
SALON SEUDUN KOULUTUSKUNTAYHTYMÄ
  Parvessa parempi 2 –hankkeen tavoitteena on kehittää oppilaitosten yhteisöllisyyttä, hyvinvointia sekä edistää osallisuutta. Tähän pyritään esimerkiksi.
Suomen muuttoliike 2000-L YH9, YH1, tehtävä 3
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Taitaja2019-kilpailussa menestyneet koulutuksen järjestäjät
Ajankohtaista korkeakoulupolitiikassa opetusneuvos Sanna Hirsivaara
Esityksen transkriptio:

Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja Osaamisen haltuun Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja 11.11.2014

Tekijän nimi 24.8.2019

Ammatillinen oppilaitosmuotoinen koulutus I Toisen asteen koulutuksen järjestäjäverkon rakenteellinen uudistaminen Uudet järjestämisluvat 1.1.2017 Vahvojen 2. asteen koulutuksenjärjestäjien toimintaedellytyksiä parannetaan: OKM: jatkossa noin 120 ylläpitäjää! Uudet luvat haettava elokuussa 2015

Pohjois-Suomen suurten ammatillisen koulutuksen järjestäjien järjestämisluvat vuonna 2014 3 090 Rovaniemen koulutuskuntayhtymä Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappia 2 720 6 570 Oulun seudun koulutuskuntayhtymä 2 590 3 144 Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä Kajaanin kaupunki, Kainuun ammattiopisto Tiina Teittinen 7.5.2014

Pohjois-Suomen ammatillisen koulutuksen järjestäjät, joiden järjestämisluvat jäävät alle 2 000 opiskelijan 155 Saamelaisalueen koulutuskeskus = Pohjois-Suomen yksityiset oppilaitokset ry 370 Kemijärven kaupunki Itä-Lapin ammattiopisto Rovala-opisto 45 Peräpohjolan kansanopisto 75 165 220 Oulun Palvelualan Opisto Oulun Diakoniaopisto 45 Oulun kaupunki Oulun konservatorio 965 Raahen koulutuskuntayhtymä 125 300 Haapaveden opisto Raahen Porvari- ja Kauppakoulu 50 Vuokatin urheiluopisto 80 Kalajoen kristillinen opisto Tiina Teittinen 7.5.2014

Ammatillinen oppilaitosmuotoinen koulutus II Lisätään aiempien opintojen ja työnteon hyväksilukuja Työelämälähtöisyyttä lisätään 2+1 malli? Laajennettu työssäoppiminen Koulutuksenjärjestäjien auditointi Rahoitusjärjestelmän uudistaminen v. 2017 Perustuu jatkossa enemmän tuloksiin: tutkinnot, osatutkinnot ja osaamispisteet

Ammatillisen koulutuksen järjestäjien aloituspaikkojen vetovoima, kevät 2014 1,09 Rovaniemen koulutuskuntayhtymä 0,80 Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappia Oulun seudun koulutuskuntayhtymä 1,55 0,70 0,92 Raahen koulutuskuntayhtymä Kajaanin kaupunki 0,98 Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä 1,11 Savon koulutuskuntayhtymä 1,29 1,15 Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Jyväskylän koulutuskuntayhtymä 1,28 Tampereen kaupunki 1,35 1,37 Päijät-Hämeen koulutuskonserni Turun kaupunki 0,99 1,14 Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä 1,10 Jarmo Paloniemi 17.1.2014 Helsingin kaupunki Lähde: Opintopolku.fi 21.5.2014 Tiina Teittinen

Oppisopimus ja aikuiskoulutus Nuorten oppisopimusta (alle 18-v.) tuetaan Esioppisopimuskokeilu käyttöön Osekk sai 1,4 miljoonaa euroa Oppisopimus houkuttelevammaksi yrityksille Aikuiskoulutuksen osalta paljon kysymysmerkkejä luovutaan muun koulutuksen rahoituksesta: tutkintoon johtamaton koulutus Vapaan sivistystyön koulutus? Jarmo Paloniemi 24.8.2019

Haasteet Pedagoginen vaikuttavuus Koulutuksen saavutettavuus * Kiinteistökustannukset Kalusto- ja laiteinvestoinnit Koulutussisältöjen muokkaus Teknologinen kehitys ja sen haltuunotto * Kansainvälisyys Työelämäläheisyys Henkinen muutosvalmius! Ratkaiseva Tekijän nimi 24.8.2019

YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET Elämänhallinta Kommunikointitaito: avoin dialogi (Relationship learning) Ihmisten ja tehtävien johtaminen Innovatiivisuus ja muutoksen hallinta (Kriittinen reflektio) Professori Pekka Ruohotie, Tampereen yliopisto

Tekijän nimi 24.8.2019