Jämsän kaupungin nuorisokysely, kevät 2019

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Advertisements

Kyselyyn vastasi:Espoo 23/25 Kirkkonummi3/4 Kauniainen0/1 Ilman jatko-opiskelupaikkaa jääneet nuoret Kesäkuu Espoo146 Kirkkonummi20 3 koulua, joissa kaikki.
Vaihto-opiskelu Unkarissa syksyllä 2006 Eija Paronen LT41.
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
Otsikko Sastamalan kaupunki imago- ja mainetutkimus 2009 Sastamalan seudun elinkeino- ja työllisyysstrategian työseminaari
Oulun aikuislukio 2014.
©Tampereen kaupunki 1 Harrastava iltapäivä -toiminta (Hip) Kysely vanhemmille kevät 2009 Hankekoordinaattori Leena Tiainen Tampereen kaupunki Hyvinvointipalvelut.
Työhönvalmentajan käyttö henkilöstön palkkaamisessa
Peruskoulun tuki ammatinvalinnassa
Hyvä vapaa-aika -kehittämis- ja tutkimushanke 2013–2017 Projektipäällikkö Eeva Ahtee Tutkija Anna Anttila Nuoriso-ohjaajat Mirkka Kesti-Helia & Jaakko.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Haarajoen koulu, Jan Mikkonen
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
Heinolan Tanssikerhon oma seura analyysi 2/23/15.
Tornion kaupungin etsivä nuorisotyö
Nivelvaiheen ohjaus Kesä ohjaus Asiakas määrät kesä- heinäkuu.
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
Koulunkäynti alkaa noin 7-8v Peruskoulu, ammattikoulu, Jns.
ETELÄ-PIRKANMAAN OPPILAITOSVERKOSTO rehtori Pasi Syrjä Valkeakosken lukio.
FT, Yliopistonlehtori Taina Kinnunen, kulttuuriantropologia ”If I can find a good job, I may stay” ULKOMAALAISTEN TUTKINTO-OPISKELIJOIDEN INTEGROITUMINEN.
Sukupuoli. Ikä: Ikäryhmä Asuinympäristö Opiskelu.
Peruskoulun päättöluokka, jatko-opinnot ja yhteishaku
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Datan avaaminen kunnissa, tilanne syksyllä 2014 Avoimen tiedon ohjelma, Elisa Kettunen, erityisasiantuntija.
Oulunsaloon lukioon Kevät Hakeminen lukioon keväällä 2015  Haku valtakunnallisessa yhteishaussa – osoitteessa
ITALIAVAIHTO Syksy Matkan aikataulut: SAAPUMINEN (to ): Italialaiset saapuvat Helsinki-Vantaalle Bussikuljetus Jyväskylään koululle.
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
Sosiaalisen median hyödyntäminen ja kehittäminen nuorille suunnatuissa sosiaalipalveluissa Case: nuorten Facebook-palveluohjaus Oulussa Saila Lähteenmäki,
Pre-evaluaatio henkilökunnalle Kati Hämäläinen, sairaanhoitaja EPSHP / tehostetun hoidon toimintayksikkö
Nuorisotyö Oulussa kouluissa. Yhdessä tekemisen tavoite kehittää yhteistyötä ja tiedonkulkua perheen ja koulun kanssa kehittää ja monipuolistaa nuorisotyön.
Miten tukea lukio- opiskelijaa? Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelut Oppilashuoltoyksikkö Lukion koulupsykologit ja –kuraattorit Kevät 2014.
Keski-Pohjanmaan liiton sidosryhmätutkimus. Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tekeminen aloitettiin vuoden 2015 marraskuussa. Pohjana käytettiin aikaisempaa.
Kerrostaloasumisen uusi aika YIT Oyj | Pekka Helin |
Aihe 1. 2 Turku Kähärin koulu & Sirkkala skola Kaarina Hovirinnan koulu & S:t Karins svenska skola Parainen Koivuhaan koulu & Malms skola Kemiönsaari.
ASUKASKYSELYN TULOKSET 4/2016 FORSSAN SEUDUN JOUKKOLIIKENTEEN PALVELUTASON MÄÄRITTELYTYÖ.
Nuorisolain uudistaminen
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Oppilaiden näkemyksiä maakunnastaan Pohjois-Kymenlaaksossa
JÄMSÄN AMMATTIOPISTOSTA
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Etsivän työn kehittämispäivät Corinne Björkenheim
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Opetus- ja Kulttuuriministeriön rahoittaman ja Kouvolan kaupungin suunnitteleman ja toteuttaman verkkonuorisotyön kehittämishankkeen.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
HYVINVOINTI- JA SIVISTYSPALVELUJEN TOIMIALA Kaupunginvaltuusto
Tasa-arvosuunnitelma
Tavoitteet Tarjota nuorelle myönteisiä kokemuksia, kivaa tekemistä ja kavereita Tukea nuoren kasvua ja vahvistaa luottamusta omiin kykyihinsä ja mahdollisuuksiinsa.
Pieksämäen kaupunki Hiekanpään koulu
Tuhat Suomalaista - Sanomalehtien liitto
Lukio.
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
PERUSKOULUN TUKI AMMATINVALINNASSA
Henkilöstöjohdon iltapäivä
KYSELY LAPIN NUORILLE 2014 Lapin aluehallintovirasto kartoitti nuorten mielipiteitä kuntien heille tarjoamista palveluista Lapin aluehallintovirasto: Sirpa.
Insert Firstname Lastname via >Insert >Header & Footer
Kysely yleisille kirjastoille 2013
POHJOIS-POHJALAISTEN HYVINVOINTI: 7. Vapaa-aika
Oriveden 4H, Nuoret Pelissä-hanke
Sähköisen yhteishaun ohjeistus
Kunnallisen nuorisotyön Osaamiskeskus Kanuuna
Hyvinvointikyselyn 2018 tulokset
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Koivurinteen päiväkodin kehittämissuunnitelma
Auttava keskustelu
Kellon asukastupa suunnannäyttäjänä
Esityksen transkriptio:

Jämsän kaupungin nuorisokysely, kevät 2019 19.6.2019 Katja Pohjoismäki ja Sanni Hartikainen

Kysely avoinna 29.4 – 15.5.2019 Vastauksia yhteensä 504 (alakouluikäisä 133, nuoria 223 ja huoltajia 148) Kyselyn taustalla Jämsek Oy:n muuttovirtatutkimus, lokakuu 2018 Kyselyllä selvitettiin mm: Nuorisotilojen käyttöä Mielikuvia Jämsän kaupungista Näkemyksiä kotiintuloaikasuosituksista Näkemyksiä Jämsän mahdollisuuksista tarjota nuorille opiskelu- ja työpaikkoja Seikkoja, jotka saisivat nuoret palaamaan Jämsään opiskelujen jälkeen Tuloksia käsitellään syksyllä kouluissa oppilaiden, opiskelijoiden, vanhempien ja henkilökunnan kanssa sekä muualla sivistystoimialalla ja kaupungin johtoryhmässä Tuloksia käsitellään syksyllä nuorisofoorumissa järjestöjen ja nuorisotyötä tekevien kanssa

1. Vastaajien ikä

2. Vastaajien sukupuoli

3. Vastaajien opiskelupaikka

4. Kuvaile Jämsää kahdella ensimmäisenä mieleesi tulevalla sanalla.

5. Mitä Jämsässä suosittelisit ulkopaikkakuntalaiselle ystävällesi? Suosittelisin + En suosittelisi- Luonto 86,82 % 13 % Kaupungin sijainti 78,73 % 21 % Asumisen ja elämisen hintataso 75,11 % 25 % Päiväkodit ja peruskoulut 68,95 % 31 % Toiseen asteen koulutusmahdollisuudet (lukio ja ammattikoulu) 65,91 % 34 % Turvallisuus 64,38 % 36 % Liikuntapaikat 56,11 % 44 % Tapahtumat 50,45 % 50 % Yksityiset vapaa-aikaan liittyvät palvelut (esim. ravintolat ja kuntosalit) Harrastus- ja kulttuurimahdollisuudet 46 % 53,85 % Ihmiset 43 % 56,82 % Ilmapiiri 40 % 59,73 % Järjestötoiminta 39 % 61,36 % Joukkoliikenne 37 % 62,73 % Kaupungin maine 64,09 % Kaupungin persoonallisuus 32 % 67,89 % Kaupallisten palveluiden määrä (kaupat, ostokset, ym.) 28 % 72,27 % Työllistymismahdollisuudet 74,89 % Keskustan viihtyvyys ja vireys 22 % 77,73 % Korkeakouluopintomahdollisuudet (yliopisto- ja ammattikorkeakouluopinnot) 10 % 90 %

11. Aiotko jäädä Jämsään peruskoulun/lukion/ammattikoulun jälkeen?

12. Minne olet suunnitellut muuttavasi? Mainitut kaupungit: Tampere 46 Jyväskylä 29 Helsinki 15 Turku 3 Oulu Kuopio Lappeenranta 1 Mänttä-Vilppula Kuhmoinen ”isompaan kaupunkiin” 5 ”korkeakoulu/yliopistokaupunkiin” 10 Kysymys niille jotka vastanneet aiemmin ”En” kysymykseen aiotko jäädä Jämsään.

13. Mitkä ovat tärkeimpiä syitä tälle paikkakunnalle muuttoon? Jatko-opinnot Työpaikat Omilleen muuttaminen Asumismahdollisuudet Tapahtumien määrä Perhe, ystävät Kulttuuritarjonta Enemmän mahdollisuuksia

14. Jos sinulla on mahdollisuus palata Jämsään aikuisiällä, oletko suunnitellut palaavasi? Kysymys niille jotka vastanneet aiemmin ”En” kysymykseen aiotko jäädä Jämsään.

15. Miksi? ”Kyllä” vastanneet: Asuinympäristö sopiva Tunnesiteet Kaupungin turvallisuus Perhe Työpaikka Edullinen asuminen Kaunis maaseutu ja luonto Epävarmat: Työllisyyden epävarmuus Selvästi vanhempana palveluiden tarpeet vähenevät, jolloin voisi palata Jos Jämsä tarjoaa jotain mitä muut paikkakunnat ei Vanhemmat asuu Jämsässä ”En” vastanneet: Palveluja ei riittävästi Koulutusta vastaavaa työtä ei ole Ei voi kuvitella aikuiselämää Jämsässä Ei pidä ilmapiiristä Ei halua palata

16. Mitä Jämsässä tulisi tehdä nuorison viihtyvyyden lisäämiseksi 16. Mitä Jämsässä tulisi tehdä nuorison viihtyvyyden lisäämiseksi? Tiloihin liittyviä toiveita 45 kpl: - Oleskelutiloja toivottiin lisää (nuorisotiloja ja ”epävirallisempia” kokoontumistiloja) keskustoihin - Hengailutiloja sisälle ja ulos sohvin ja penkein varusteltuna, mopon rassaamistilaa, opiskelutilaa (esim. kirjasto) - Tilaa, jossa saa olla rauhassa ja josta ei häädetä pois Tapahtumiin, aktiviteetteihin ja harrastusmahdollisuuksiin liittyviä toiveita 30 kpl: - Liikuntapaikkoja (pieni jalkapallokenttä, moottoriurheilukeskus, keilahalli, sählykenttä, ilmaisia kuntosaleja ja uimaranta sekä e-urheilutila) - Rennot, kaikille avoimet tapahtumat

Nuorisotilat

Nuorisotilan aukioloajat arkisin Vastaajat nuoret ja huoltajat

Nuorisotilan aukioloajat viikonloppuisin Vastaajat nuoret ja huoltajat

Tarvitaanko kotiintuloaikoihin suosituksia?

Alakoululaisten kotiintuloajat

Yläkoululaisten kotiintuloajat

Toisen asteen opiskelijoiden kotiintuloajat

Jatkossa työstettäväksi mm: Palvelujen ja toimintojen suunnittelu ja toteutus Kotiintuloaikasuositukset Nuorisotilojen aukioloajat Jämsän vahvuuksien esiintuominen ja markkinointi Jämsän heikkouksien vahvistaminen