Asianhallinnan, Tiedonohjauksen, kehittyneen sähköisen allekirjoituksen ja - arkistoinnin kehittäminen kickoff January 2019.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Advertisements

TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Tehtävä l Minkälaisia ongelmia ryhmässä tehtävässä ohjelmointityössä voi tulla esiin? l Mitä keinoja niiden välttämiseksi keksit?
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
Työelämäosaajana OKM.
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
LARK 5 MERCURIAn osahanke
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Monialainen yhteispalvelu
Kehityshankkeet Tietoallas toteutus
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Opettajan nimi | kurssin numero
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
Tervetuloa Innopajaan
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous 6. 2
Maakuntatalouden simulointi
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Tervetuloa Innokylään
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Digityökalujen valmistelu järjestämistehtävää varten
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Perusterveydenhuollon kehittäjien verkostotapaaminen
Opintopsykologi Katja Hietanen
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
THL:n tuki kehittämishankkeille
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Selvityksen aikataulu ja alustava työsuunnitelma sekä organisointi
Viestinnän työkalupakki
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
Tiirismaan vesopäivät
Tervetuloa Innokylään!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Linkkejä hyviin menetelmiin
Pohjois-Karjalan maakunta- ja soteuudistus
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Tervetuloa Innopajaan
Ehdotus esiselvityksestä: Tiedonohjauksen, asianhallinnan, kehittyneen sähköisen allekirjoituksen ja asiointipalvelun kehittäminen Tavoitteet Ideaan liittyvät.
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
Ideamuotoilun palautekyselyn tulokset
Avoimen tuotteenhallintamalli
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Järjestö 2.0 hankkeiden jatkosuunnitelma
ICT- laitteiden ja palvelujen kokonaisratkaisut palveluna
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

Asianhallinnan, Tiedonohjauksen, kehittyneen sähköisen allekirjoituksen ja - arkistoinnin kehittäminen kickoff January 2019

Kickoff agenda Esittelyt ja työryhmä Projektin tausta Projektin tavoitteet ja lopputulos Työskentelytavat ja aikataulut Roundtablen käyttö projektin aikana, esittely Nina Laukkanen Työn käynnistäminen

Työryhmä CSC ja korkeakoulut 3 CSC ja korkeakoulut Työn toteutuksesta vastaa Antti Mäki ja Outi Tasala (CSC) Työskentelyssä mukana nimitetty työryhmä, sekä vapaa ehtoisesti Ideatoimikunnan jäsenille. Työryhmään nimetyt osallistuvat sekä ROUNDTABLE-työskentelyyn että palavereihin. Ideatoimikunnan jäsenille osallistuminen on vapaa ehtoinen.

Sofigaten resursointi Projektipäällikkö Projektipäällikkömme vastaa siitä että toimeksiannolle asetetut tavoitteet täyttyvät. Hän toimii toimeksiannon vetäjänä Sofigaten puolella. Yhteystiedot: Nina Laukkanen, (nina.laukkanen@sofigate.com, 050-3553179) Nina Laukkanen Nina on kokenut projektipäällikkö, joka on ollut vastuussa useiden vaativien IT-projektien johtamisesta erilaisissa ympäristöissä. Hän on tottunut työskentelemään monitoimija- ympäristössä ja johtamaan ryhmien työtä positiivisella asenteella ja lopputuloksella. Hänen vahvuuksiinsa kuuluu ketterät toimintatavat sekä liiketoimintaprosessien kehittäminen. Nina on sinnikäs ongelmanratkoja ja tekee aina kaikkensa, jotta projektit olisivat menestyksekkäitä ja tukisivat asiakkaan liiketoimintaa/substanssia. Asiantuntija Asiantuntijamme tehtävänä on tukea tomeksiannosta päävastuullisena olevaa projektipäällikköä. Hän avustaa palavereiden järjestämisessä ja toimeksiannon dokumentoinnissa. Yhteystiedot: Sakari Nisula, (sakari.nisula@sofigate.com, 050-3401689) Sakari Nisula Sakari on konseptien kehittämisen ja fasilitoinnin asiantuntija, jonka vahvuuksiin kuuluvat erinomaiset viestintä- ja fasilitointitaidot ja kyky kiteyttää, yksinkertaistaa sekä visualisoida monimutkaisia asioita helposti ymmärrettävään muotoon. Sakari on toiminut projekteissa, joissa asiakkaille on analysoitu tuotoksia erilaisista arvoketjuista ja joissa on päässyt ratkaisemaan asiakkaiden ongelmia ja löytämään ihmislähtöisiä ratkaisuja.

taustaa CSC on valtion ja korkeakoulujen omistama erityistehtävää hoitava yhtiö, joka toimii sidosyksikkö-asemassa omistajiensa suhteen ja haluaa kehittää uuden aktiivisen ja läpinäkyvän tavan johtaa yhteistyötä keskeisten sidosryhmiensä kanssa. Sofigate tukee CSC:tä uuden Asianhallinnan, tiedonohjauksen, kehittyneen sähköisen allekirjoituksen ja -arkistoinnin kehittämisen rakentamisessa ja tarjoaa käytännönläheistä tukea CSC:n käyttöön. Lopputuloksena on konkreettinen esitys siitä, miten tätä isoa kokonaisuutta viedään eteenpäin yhteistyössä, niin että tunnistettuna on tärkeimmät kehityskohteet, sekä on luotu yhteinen kieli/terminologia toimijoiden välillä. Työ toteutetaan pääasiassa etäneuvotteluin ja sähköisiä työvälineitä hyödyntämällä Työn alustava lopputulos on esiteltävissä helmikuussa 2019.

konsultoinniN tavoitteet (TOIMEKSIANNOSTA) Keskeisimmät tavoitteet Asiaan liittyvät tärkeimmät käsitteet on valittu ja määritelty Kokonaisuuteen liittyvät tarpeet ja siitä yhdessä tai erikseen edistettävät ja jatkoselvitettävät osat on tunnistettu On tarkennettu ne kysymykset, joihin jatkoselvitysvaiheessa pyritään vastaamaan (tai selvitysvaiheissa työn mahdollisesti eriytyessä) Käytetystä tavasta on työskentelyn ohessa luotu metodi vastaavien korkeakoululaitoksen yhteisten haasteiden purkamiseen jatkossa

aikataulu 2019 Vko 3 4 5 6 7 Projektin päätös Suunnittelu- palaveri Optio 4. kierros Kick Off palaveri Työstö palaveri 2. kierroksen aloitus Työstö palaveri 3. kierroksen aloitus Työstö palaveri 14.2.2019 Ma 14.1.2019 To 17.1.2019 Ke 23.1.2019 To 24.1.2019 Ke 30.1.2019 To 1.2.2019 Ti 5.2.2019 Ke 6.2.2019 Vko 3 4 5 6 7 2019 Tuotoksien esittely 1. Kierroksen tehtävät 2. Kierroksen tehtävät 3. Kierroksen tehtävät 4. Kierroksen tehtävät CSC To 17.1.2019 klo 9:00 – Ma 21.1.2019 klo 14:00 To 24.1.2019 klo 9:00 – Ma 28.1.2019 klo 14:00 To 1.2.2019 klo 9:00 – Ma 4.2.2019 klo 12:00 Ke 6.2.2019 klo 9:00 – Pe 8.2.2019 klo 12:00 1. kierroksen kysymyksien valmistelu, suunnittelu koko fasilitointi kierrokselle 1. kierroksen tehtävien purku 2. kierroksen tehtävien purku 3. kierroksen tehtävien purku 4. kierroksen tehtävien purku Lopputuotoksien dokumentointi ja Executive summary Uusien tehtävien luominen ja julkaisu Uusien tehtävien luominen ja julkaisu Uusien tehtävien luominen ja julkaisu Roundtablen valmistelu, oikeuksien lisääminen, demon tekeminen Sofigate

Käsiteltävä aihe pilkottuna Asianhallinnan, tiedonohjauksen, kehittyneen sähköisen allekirjoituksen ja –arkistoinnin kehittäminen Kierroksen tehtävät Yhteiset määritelmät ja kielen luominen toimii perustana Lisäksi mietimme kenelle ja miksi olemme näitä kokonaisuuksia luomassa 2. Kierroksen tehtävät Määritelmien perusteella kartoiteaan hieman nykytilannetta ja keskitytään mikä on yhteinen tahtotila kultakin osa-alueelta Lisäksi tarkoitus 3. Kierroksen tehtävät Yhteiset tavoitteet ja yhteistyömallien luominen Konkreettiset kysymykset seuraavaan vaiheeseen 4. Kierroksen tehtävät - optio Äänestäminen Priorisointi Tuotoksien esittely Asianhallinta Tiedonohjaus Kehittynyt sähköinen allekirjoitus Sähköinen arkistointi Työstöpalaverit

Työskentelytavat Hyödynnetään Roundtable-palvelua ja agilea toimintatapaa. Lisätietoa seuraavalta kalvolta. Esittelyvideo: https://sofigate.sharepoint.com/teams/roundtable/Shared%20Documents/Videos/Roundtable%20Marketing%20Video%20FULL.mp4 Huom! Projektin jäsenten tulisi varata aikaa Roundtable tehtävien tekemiseen noin 15 minuuttia / työpäivä eri vaiheiden aikana: 1. kierros To 17.1.2019 klo 9:00 – Ma 21.1.2019 klo 14:00 2. kierros To 24.1.2019 klo 9:00 – Ma 28.1.2019 klo 14:00 3. kierros To 1.2.2019 klo 9:00 – Ma 4.2.2019 klo 12:00 4. kierros Ke 6.2.2019 klo 9:00 – Pe 8.2.2019 klo 12:00

Roundtable PÄÄTÖKSENTEON FASILITOINNIN KOKONAISPALVELU Roundtable on menetelmä ja työkalu, jonka avulla avainhenkilöt voidaan tehokkaasti osallistaa yhteiseen päätöksentekoon Fasilitaattori johtaa keskustelua sosiaalisen median ympäristössä ajasta ja paikasta riippumattomasti Kutsutut henkilöt osallistuvat keskusteluihin ja intuitiivisiin aikataulutettuihin tehtäviin. Työpajat täydentävät työskentelyä tarvittaessa. Ammattimainen fasilitointi takaa parhaat tulokset Tarvittavat henkilöt voivat osallistua ajasta ja paikasta riippumatta 15 minuuttia päivässä riittää osallistumiseen Lopputuloksena syntyy päätöksiä ja löydöksiä, joihin kaikki voivat sitoutua. Roundtablesta löydät lisätietoja osoitteesta www.sofigate.com/roundtable

Kuinka kirjaudun sisään? Kaikki uudet ROUNDTABLE-käyttäjät saavat sähköpostitse rekisteröitymislinkin osoitteesta support@sofigate.com. Noudattamalla viestissä olevia ohjeita, pääset liittymään mukaan. Mikäli olet joskus aiemmin ollut mukana ROUNDTABLEssa, voit kirjautua sisään olemassa olevilla tunnuksillasi osoitteessa https://my.roundtable.business ja hyväksyä notifikaatioista kutsun liittyä tähän kyseiseen ympäristöön. Onko sinulla kysyttävää ROUNDTABLEsta? Ota yhteyttä fasilitaattori Nina Laukkaseen sähköpostilla nina.laukkanen@Sofigate.com Sakari Nisulaan sakari.nisula@Sofigate.com Lisäohejistusta löytyy myös Roundtablesta.

The business technology company.