OP2 15.2.2017.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

Kasvaako pääni, kun opin?
ABIEN OPOILU What to do next?. Opinto-ohjauksen kurssit • OPA1 = PAKOLLINEN KURSSI, josta • 1. vuonna suoritettu1/3 kurssia, 2. vuonna 1/3.
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Asiantuntijuus ja työelämäorientaatio
Katso Aitolasta lisää:
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Uusi JYKDOK Hannu Markkanen, informaatikko Jyväskylän yliopiston kirjasto AMK-kirjastojen Finna-päivä
Taide on terapiaa! Jorma Heikkinen Tsemppi talo,
Vektorit MA 05 Mihin lukiolainen tarvitsee matematiikkaa
Ohjeita Oppimisympäristön WWW-osoite ja etusivu.
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Avaimia itsensä valmentamiseen
1 Laatua ja tehoa Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus.
Maahanmuuttajan työssäoppimisen ohjaamisen erityispiirteet
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
Kokemuksellisen oppimisen oppimistyylit
Kiinnostaako tekeminen ja lukeminen?
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä – Organisaatio Sitoutuminen
Mitä asenne tarkoittaa?
Tehtävä: lukiokoulutusten vertailu
Tehtävä: ammatillisten koulutusten vertailu 2. Mene opintopolun demoon, osoitteeseen ja täytä hakulomake.
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
ITSESÄÄTÖINEN OPPIMINEN ’Innolla työelämään’ Kopro 2012 Insiders.
LUKION PÄÄTTÖTODISTUS JA YLIOPPILASTODISTUS
Toimintaohjeet opelle
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
1. MITÄ TERVEYS ON? TERVEYSTIETO 7. Piirrä vihkoosi ajatuspilviä. Kirjoita ajatuksesi jatkamalla lauseita. Terveys on… Terveys on kuin…
Tyokalupakki.net Tupakoinnin lopettaminen. tyokalupakki.net Suurin osa tupakoitsijoista haluaa lopettaa Miksi kannattaa lopettaa? Kynnet ja sormet muuttuvat.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Lasten havainnoimisesta Ruut Ruokonen Näistä lähtökohdista… Yksilöllisyys =kehitys etenee määrätyssä järjestyksessä, mutta lapset saavuttavat näitä.
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen omiin arvoihin sitoutumalla
Super-Ippo Lopetuskerta.
Kotka Suomen Romanifoorumi.
Vinkkejä sähköiseen viestintään
OP
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Harjoituksia II.
Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER.
Opiskelutaidot ja aineenopettajan ohjaus
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
SEURAAVAT TAIDOT HYÖDYLLISIÄ OHJAAMISESSA JA KOHTAAMISESSA
TYÖKOKEMUS työtehtävä, kesto ja yritys MIKSI MEIDÄN
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Eliksiiriä elämään taidon ja taiteen voimalla
Miellekartta.
(Työ)elämän esiintymistilanteet
OP2 4. JAKSO.
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
Suomi 4B 2. luento Jee!.
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Kysely yleisille kirjastoille 2013
Sidosryhmiin / viranomaisiin vaikuttaminen
Tuuli Rantala, TTY/Verne ja Sara Lukkarinen, Motiva Oy
TERVEYSTIETO 8 Aloitus.
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
Kaveritaidot.
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Video.
Esityksen transkriptio:

OP2 15.2.2017

KÄSITTEET KOMPETENSSIT KVALIFIKAATIOT OSAAMINEN TYÖELÄMÄ TAIDOT KOULUTUS – TUTKINNOT KVALIFIKAATIOT OSAAMINEN TYÖELÄMÄ TAIDOT HARRASTUKSET ARKIELÄMÄ

Helakorpi: https://sites. google 5 *

KÄYTTÄYTYMINEN JA OSALLISTUMINEN VERKOSSA (Li ja Owyang 2010) *

KUTSUMUSKARTTA Kirjoita ylös kaikki sellaiset asiat ja toimet, joita teet niiden itsensä takia. Käytä tarvittaessa apulistaa. Pisteytä: 1: toimet, joita et saa tehdä juuri lainkaan tällä hetkellä 2: toimet, joita saat tehdä, mutta tekisit mielelläsi lisää 3: toimet, joita saat tehdä juuri niin paljon kuin haluat Pohdi oppimispäiväkirjassa, mikä vaikutus kutsumuksella on koulutus- ja uravalintaan.

KOKEMUSMAAILMAN LAAJENTAMINEN Laita silmät kiinni ja tökkää sormellasi listaa, joka on edessäsi Jos haluat kokeilla tai opetella osuman saanutta asiaa, etsi tietoa, mitä se edellyttää sinulta. Pohdi, minkä tähden jokin osuman saanut asia ei sinua kiinnosta. Mitkä tekijät estävät sinua kiinnostumasta?

(Lerkkanen 2009) Siltamalli: päätöksentekoprosessin vaiheet ja tavoitteen saavuttamista haittaavat ajatukset. Missä vaiheessa olet?

TEHTÄVÄ Minkälaisia päätöksentekoa haittaavia tekijöitä tunnistat jatko- opintoja suunnitellessasi? Tunnetko oman tapasi tehdä päätöksiä? Minkälaisia ominaispiirteitä sinulla on? Tiedätkö riittävästi eri vaihtoehdoista ja pääsyvaatimuksista? Missä vaiheessa siltaa olet tällä hetkellä?

OPPIMISPÄIVÄKIRJA Muista kirjata pohdinnat tämän tunnin osalta oppimispäiväkirjaasi.