TOIKE-hanke Verkostomaisen työkyvyn tuen mallin rakentaminen osatyökykyisille Työryhmä: Tuija Cojoc, Tuula Haukka-Wacklin, Heli Hauta, Virpi Heikkinen, Sinikka Karhu, Päivi Lehtimäki, Anni Mäkelä, Anne Sundberg, Miisa Visakorpi, Janina Yliluoma Palvelumuotoilun konsultti: Marika Järvinen, FinnMedi Oy
Verkostomaisen mallin rakentamisen työvälineet Palvelumuotoilu Pshp ja Epshp työryhmässä (kaksi kertaa kuukaudessa) Verkostotyöpajat (4) Punaisten henkilöiden verkoston kokoaminen Info-tapaamiset toimijoille Asiakaskehittäjätyöryhmä Asiakastarinat ja dokumentoidut asiakaspolut: työllinen, työtön, yrittäjä
Palveluekosysteemi ASIAKAS Pilvipalvelu Internetsivut ja -palvelut Työkykykoordinaattori ASIAKAS Työlisyys ja uravalintaohjaus TOIKE Perhe ja ystävät Työpaikka Työyhteisö ABC Koulutuspalvelujen tarjoajat Osatyökykyinen Sosiaaliturva-palvelut Integroitu digitaalinen palveluvarasto Kuntoutuspalvelut Terveydenhuollon palvelun tarjoajat
Reitti työelämään Töihin Töihin Reitti räätälöidyille palvelupoluille Palvelukokonai-suuden suunnittelu yhdessä Reititys suuntaa antaville poluille Työtön Työssä oleva Yrittäjä Avun hakeminen heikentyneen työkyvyn vuoksi Osatyökykyisen tunnistaminen ja palveluun ohjaus Perusterveydenhoito Työterveyshuolto Erikoissairaanhoito Työllisyyspalvelut TE-toimisto KELA TOIKE Toimintakykykeskustyyppiset palvelut Työkykykoordinaattorin palvelut kulkevat rinnalla, tukea tarpeen mukaan Palvelueko-systeemi tarvittavin palvelukoko-naisuuksin
Miten asiakkaiden kokemuksia aiotaan hyödyntää? Asiakaskokemusten perusteella muokataan palvelukokonaisuuksia ja kehitetään TOIKEn toimintaa Mallin kehittämiseen perustettu asiakastyöryhmä tehtävät rakennetaan yhdessä ensimmäisessä tapaamisessa Systemaattinen asiakastyytyväisyyskysely tietoa palvelukokemuksesta ja sen hyödystä asiakkaalle Asiakkaiden palvelukokemuksia mitataan myös asiakashaastatteluilla tunne palvelukokemuksesta merkitys palvelusta
Verkostomaisen toimintamallin hyöty asiakkaalle? Osatyökykyisen työkyvyn tuen palvelut toimivat maakunnassa toisistaan tietäen palvelut ovat koordinoituja verkostossa ei tehdä päällekkäistä palvelua palvelupolku nopeutuu ja joustavuus lisääntyy
Keskustelua Kuinka yksityiskohtaisia polkuja (yrittäjä, työllinen, työtön) on mahdollista toteuttaa? Voiko palveluntarjoajien palveluja laittaa aikajärjestykseen? Onko mahdollista, että kunkin tahon palvelut/palvelupolut kuvattu yhtenevästi ja kuinka niistä saadaan yhtenäisiä asiakkaan kannalta? Rajoitteet ja mahdollisuudet?
stm.fi/hankkeet/osatyokykyisyys Kiitos! stm.fi #OTEhanke stm.fi/hankkeet/osatyokykyisyys www.toimintakykykeskus.fi 1.1.2019 Etunimi Sukunimi