Oped-Exo – Asiantuntijuuteen Ohjaaminen Ammattikorkeakoulussa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VETURI II Vertaistuutoritapaaminen Kuopio
Advertisements

Laura Hirsto, Asiantuntijaksi kasvun prosessit opetussuunnitelmassa ja arjessa Laura Hirsto KT, Pedagoginen yliopistonlehtori Helsingin yliopisto.
OHJAUS AMMATTIKORKEAKOULUISSA Pentti Rauhala ARENE ry:n pj., rehtori, Laurea – ammattikorkeakoulu
Ammattikorkeakoulujen Opintojen Ohjauksen Kehittämisprojekti 2004 – 2006 Ammattikorkeakoulujen Opintojen Ohjauksen Kehittämisprojekti 2004 – 2006 YHTEISTYÖFOORUMI.
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
Näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia opettajatuutoroinnista Minna Nieminen SAMOK ry. Sisältö: 1) Opettajatuutoroinnin hyödyt opiskelijalle 2) Opettajatuutoroinnin.
Arkiston nimi:Päiväys:Copyright: OpettajatuutorointiAuli Pekkala Opettajatuutorointi.
UMF 2. Suoritus 1.Kurssiin osallistuminen Kotivälikoe 1: klo 10:15 – klo 14:15 Kotivälikoe 2: klo 12:15 – klo 14:15 (Loppu)välikoe:
W w w. h a m k. f i Opiskelijan ammatillisen kasvun prosessi - AHOT osana HOPS-työskentelyä AHOT ja ohjaus korkeakouluissa –seminaari Helsinki,
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
Työnimi työpaikkakouluttajan verkkoalustalle Tredun toiminnassa olevan verkkoalustan jatkojalostaminen ja avaaminen valtakunnalliseen käyttöön. Toteutetaan.
EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson.
ENORSSIN OHJAAJAKOULUTUS TYÖRYHMÄ Elisa Helin, Viikki Anne Heikkilä, Rovaniemi Annika Hongisto, Turku Pasi Kurttila, Oulu Olli Määttä, Normaalilyseo.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Oppisopimuskoulutus yrityksen kilpailutekijänä. Yksi taho vastaa oppisopimuskoulutuksesta Yhtenäiset ohjeet Byrokratian selättäminen vs. raha Koulutuksen.
Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys ja muutoskykyisyys. Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys.
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
PSYKODRAAMA Aika: , 19 oppituntia. Pe ,
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Reformi haltuun OKM.
Laaja-alainen osaaminen
Some – opettajan ja opiskelijan työkaluina
Työelämäosaajana OKM.
TESSU OHJAAMOJEN TUKENA
Erinomaisen laadun edellytysten rakentaminen
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Piia Silvennoinen - Laurea-ammattikorkeakoulu
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
LARK 5 MERCURIAn osahanke
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
OPON TUNTI Seija Mäntynen
SINUSSA ON POTENTIAALIA
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Valtakunnallisen ELO-ryhmän puheenjohtajat ja sihteerit kokous Verkko-Ohjaus Marko Kilpeläinen.
Oped-Exo – Asiantuntijuuteen Ohjaaminen Ammattikorkeakoulussa
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Kysely opintojen ohjauksesta
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Ohjauksen ja opintojen henkilökohtaistamisen kehittäminen
Hanna Laitinen Hyvinvointisuunnittelija Psykologian laitos / JY
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Berliiniin! Euroopan korkeakoulutusalueen eteneminen
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
Yrtin tärkeät päivämäärät (BUS1LH001:28)
Koulutuspalvelut Tieto- ja sähkötekniikan tiedekunnan opiskelijoille Koulutuspalvelupäällikkö Annu Perttunen.
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Järjestökoulutuksen kehittäminen
OY-Oamk-yhteistyön organisointi
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä korin tilanne
tulevaisuuden työelämätaidot
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Ajankohtaista korkeakoulupolitiikassa opetusneuvos Sanna Hirsivaara
Esityksen transkriptio:

Oped-Exo – Asiantuntijuuteen Ohjaaminen Ammattikorkeakoulussa Ammattikorkeakoulujen opintojen ohjauksen kehittämisprojekti 2004-2006

Ydinryhmän ensimmäinen palaveri 16.2.2004: Auli Pekkala, HAAGA, vetäjä Oped-Exo Tuutorointi Ydinryhmän ensimmäinen palaveri 16.2.2004: Auli Pekkala, HAAGA, vetäjä Arja Kalmari, Diak Arto Saloranta, Laurea Birgitta Varjonen, Oped-Exo Reima Kallinen, Oped-Exo Ryhmä on jatkossa laajempi 30/12/2018

Ydintyöryhmän täydentäminen: Oped-Exo Tuutorointi Ydintyöryhmän täydentäminen: Mukaan ilmoittautuneet: Liisa Vanhanen-Nuutinen ja Helena Raunistola, Helia Samokin edustus: Minna Nieminen Maantieteellinen ja koulutusalakohtainen edustus 30/12/2018

Opettajatuutorien osaamisen kehittäminen Tavoite 1 Opettajatuutorien osaamisen kehittäminen Yhtenevä näkemys opettajatuutoroinnista Osaamisvaatimusselvitys; uusi ohjauksen taso ja rooli opettajuuden ja opinto-ohjauksen ohella Koulutuksen selkeän rungon rakentaminen Opettajatuutorin tehtävään perehdyttämisen kehittäminen 30/12/2018

”Työkalupakin” tuottaminen opettajatuutoreille Tavoite 2 ”Työkalupakin” tuottaminen opettajatuutoreille Välineet toiminnan tueksi: Dialogin harjoittaminen Opiskelijan jaksaminen ja oppimisen erilaisuus Ohjaajan työssäjaksamiseen liittyvät asiat Tukimateriaali Hallinnon työkalut Seurannan välineet 30/12/2018

Opettajatuutorin roolin vahvistaminen: Tavoite 3 Opettajatuutorin roolin vahvistaminen: Oman paikan tiedostaminen osana laajaa ohjausjärjestelmää Ohjausprosessin aikana tapahtuva ohjaajan roolin muutoksen ymmärtäminen Opettajatuutoreiden verkottuminen ja toiminnan seuranta 30/12/2018

Workshop-työskentely 18.3 Ydinryhmän rooli, vastuu ja työskentelytapa Tuutorointi Workshop-työskentely 18.3 Ydinryhmän rooli, vastuu ja työskentelytapa Laajemman ryhmän toiminta, vastuu ja työnjako Jatkotoimet, aikataulut ja kokoontumista koskevat pelisäännöt 30/12/2018

Koko ryhmän kokoontuminen: Aika: 24.5.2004 klo 11.00 Aikataulut Koko ryhmän kokoontuminen: Aika: 24.5.2004 klo 11.00 Paikka:HAAGA, Helsingin liiketalousinstituutti Ydinryhmän kokoontuminen Aika:14.4.2004 klo 14.00 Paikka: Helsingin liiketalousinstituutti Jatkoaikataulut:Sovimme palaveriessa 30/12/2018