Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Advertisements

Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
Epäily herää – miten toimia? K-Sshp, Läheisväkivallan ehkäisyn kansallinen osaamiskeskus-hanke: koulutuspäivät Noora-Maria Ahl psykologi Marja.
LÄÄKEHOIDON OSAAMISEN VARMISTAMINEN NÄYTTÖKRITEERIT HILLEVI RAUTIAINEN, verkkokoulutuksen koordinoija.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Elintarviketurvallisuusvirasto Evira Pirjo Korpela
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Lukiolaisen itc.
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Partion arvokeskustelu
Digitaalisen yo-kokeen ohjeistus
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
6. esitelmä: Tiedon ja kokemusten jakaminen
PILKKU.
Infoa tutoropettajille
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit
Peda.netin oma tila Luo peda.netin omaan tilaasi sivu Hiekanpään koulu 7-9lk Lisää sivun lukijoiksi kaikki sinua opettavat opettajat Tee sivun alle uusi.
HERKKYYSKAUSIVALMENTAJA
MEDIAKASVATUS BLOGIARTIKKELIT.
Finský intensivní Titta Hänninen.
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
OHJEITA TUTKIELMAN ESITTELYYN AC-ISTUNNOSSA
Koulutusesityksen otsikko
LAJITEKNIIKKAVALMENTAJA 2
Kielitietoisuus.
lukion opiskelijoille vanhempaintilaisuuksissa
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
PowerPointin tekeminen
Tervetuloa Innopajaan
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Kuntoutuksen kuumat perunat
Päihde- ja mielenterveyspalveluiden ja aikuisten sosiaalityön teemaryhmän kokous –Tiedotettavat asiat Maakunnan ja muiden toimijoiden yhteistyörakenteet.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Opintopsykologi Katja Hietanen
Lainsäädäntö / nostotyö ½ (
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Eva-Stina Törnroos Tukholma
Nykymaailman haastavimmat uhkat usein
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
Naapuriapu Jokainen kirjoittaa lappuun (konkreettisen) asian, jolla voisi edistää avoimuutta (Tässä vaiheessa ei vielä kerrota, mitä seuraavaksi). Kun.
Ajanhallinta opiskelussa
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Pohjois-Pohjanmaan Digituen toimintamalli-pilotti
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Avoimen tuotteenhallintamalli
TYÖHYVINVOINTI Työhyvinvointi  .
Kentän uudet nettisivut Kentän
Järjestö 2.0 hankkeiden jatkosuunnitelma

Neuvottelukunta – mitä se tarkoittaa ja miten se toimii?
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014 Opus-perehdytyspeli Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014

Pelin johtajalle 1/4 Perehdytyspeliä voi käyttää piirin omissa tilaisuuksissa, kun Opusta perehdytetään luottamushenkilöille ja/tai työntekijöille. Peliin kuuluvat seuraavien diojen lisäksi tehtävälaput (taulukon tukitehtävät), jotka voi tulostaa suoraan taulukosta. Aikaa peliin kuluu noin tunti keskusteluineen: molempien erien täyttämisvaiheeseen noin 15 minuuttia ja kumpaankin purkuun noin 15 minuuttia. Enemmänkin voi käyttää, mutta lienee viisasta rajata keskustelua ainakin vähän. 20.9.2018 Partio on mahtava -esitys

Pelin johtajalle 2/4 Pelissä on tarkoitus sijoittaa yksitellen tukitehtävälaput fläpille, johon etukäteen on piirretty nelikenttä (katso myöhemmät diat). Kustakin tukitehtävästä pohditaan sijoittamisen yhteydessä 1) miten tärkeäksi tehtävän toteuttaminen koetaan piirissä 2) toteutetaanko piirissä tehtävää riittävästi/vielä vai ei. Tärkeää pelissä on sijoittamisen yhteydessä käyty keskustelu sekä se, miltä fläppi näyttää kun kaikki laput on sijoitettu. Oikeita ja vääriä vastauksia ei ole, vaan kyse on piirin resursseista ja arvottamisesta. Toisaalta kaikkia tukitehtäviä pitäisi pystyä toteuttamaan vuoden 2017 alusta lähtien. Pelin päätteeksi voidaan miettiä, mitä toimenpiteitä piirissä on tehtävä, jotta tähän päästään. 20.9.2018 Partio on mahtava -esitys

Pelin johtajalle 3/4 Perehdytyspeliä voi pelata myös vain yhden toiminnanalan tehtävillä, jos paikalla on lähinnä kyseisen toiminnanalan toimijoita. Tai jakautua toiminnanaloittain useamman fläpin ääreen, kukin toiminnanala omansa. Suosittelemme, että fläpeistä otetaan valokuva lopuksi ja siihen voidaan myöhemmin tarvittaessa palata. Keskustelun ja pelin päätteeksi voidaan myös laatia suoraan suunnitelma sille, miten toistaiseksi toteutumattomia tehtäviä aletaan toteuttaa. Tai jokainen osallistuja voi miettiä yksin itselleen kolme tärkeintä toimenpidettä pelin tuloksen perusteella. Peli on alun perin suunniteltu toimintasuunnitelman rakentamisen tueksi. 20.9.2018 Partio on mahtava -esitys

Pelin johtajalle 4/4 Tarvitset seuraavat asiat: Fläppipapereita ainakin 2 kpl Tusseja tai valmiiksi kirjoitetut tekstit (kts. seur. diat) Tukitoiminnot taulukoista tulostettuna ja toisistaan irti leikattuna (jos käytätte useamman kerran vaikka eri ryhmillä, kannattaa laput myös laminoida) Digikameran Opuksen, mielellään myös osallistujille Halutessasi omat muistiinpanovälineet, joihin voit kirjata esiin nousseita kysymyksiä ja huomioita (Tietokoneen, projektorin ja heijastuskankaan tämän esittämistä varten) 20.9.2018 Partio on mahtava -esitys

Keskusjärjestön tehtäviä, joita piiri välittää (tai tukee välittämistä) Tärkeä Tärkeä, mutta emme tee Tärkeä, teemme jo nyt Ei tärkeä, emme tee Ei tärkeä, teemme jo nyt Emme tee riittävästi Teemme jo nyt Tähän nelikenttään sijoitetaan sellaiset tehtävät, joiden vastuutaho on keskusjärjestö. Kaikkia näitä tehtäviä tulee piirin välittää lippukuntiin ja näin tukea keskusjärjestöä tukitehtävien toteutumisessa. Ei tärkeä 20.9.2018

Piirin tehtäviä Tärkeä Teemme jo nyt Emme tee vielä Ei tärkeä Tärkeä, mutta emme tee Tärkeä, teemme jo nyt Ei tärkeä, emme tee Ei tärkeä, teemme jo nyt Teemme jo nyt Emme tee vielä Tähän nelikenttään sijoitetaan ne tukitehtävät, joiden vastuutaho on piiri. Kaikkiin tehtäviin keskusjärjestö osallistuu jollain tavalla; vähintään tuottamalla sisällön (esim. ohjelmatapahtumat, koulutukset). Ei tärkeä 20.9.2018

Sitten pelaamaan! Lisätietoa ja apua esim. Saaralta: saara.heinanen@partio.fi tai p. 050 304 5962 Jupolta: jussi.lares@partio.fi 20.9.2018 Partio on mahtava -esitys