Palautetaidot ja opponointi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Eeva-Leena Aittoniemi
Advertisements

Palautetaidot ja opponointi
Palautetaidot ja opponointi
ESITYKSEN RAKENTAMINEN JA HAVAINNOLLISTAMINEN Rinna Toikka.
Kandidaatinseminaari Rinna Toikka
ESITYKSEN RAKENTAMINEN JA HAVAINNOLLISTAMINEN
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka. Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa.
Puheviestintä 2 Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
7. Pyhien kirjojen tulkinta ja tutkimus Ydinsisältö.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
ESIINTYMISTAIDOT Kandidaatinseminaari Rinna Toikka.
MAAILMANKUVA, MAAILMANKATSOMUS, ELÄMÄNKATSOMUS. MITÄ TARKOITTAVAT KÄSITTEET: Maailmankuva Maailmankatsomus Elämänkatsomus.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
Miten ryhmä toimii? Miten osallistun ryhmän toimintaan?
ÄIDINKIELI JA kIRJALLISUUS 1. KURSSI
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
o7318so Seniori- ja vanhustyö 6 op
ASIANTUNTIJAESITYKSEN LAATIMINEN
Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER.
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Tietoa välittävä puheenvuoro
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Ryhmän ohjaamisen perusteet
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
OPPIMAAN OPPIMINEN (1.vsk).
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
MEDIAA TUTKIMASSA.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
OHJEITA TUTKIELMAN ESITTELYYN AC-ISTUNNOSSA
Koulutusesityksen otsikko
Kielitietoisuus.
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Skeema 1 Ohjeet tutkimuksen tekemiseen
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
TEHTÄVÄT KIITETTÄVÄ = Keskityin tehtäviin koko ajan. Yritin parhaani. Sain tehtyä kaikki tehtävät. Suurin osa vastauksista oli oikein. Korjasin / täydensin.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Kirjoitusviestinnän opinnot yliopistossa
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Innopaja
Seminaarien käytänteitä
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
OPASTUSTILANTEET JA TIETOISKUT Tehtävänanto ja taustaa
Ajanhallinta opiskelussa
Otsikko ja kuva -asettelu
Metallurgian seminaari
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Powerpoint-esitelmä Valitse omaan alaasi liittyvä aihe ja valmistele esitelmä Powerpointilla.
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
ESITELMÄ OMALTA AMMATTIALALTA
Viestintäsuunnitelma
Kuntoutusuudistus - miten tästä eteenpäin
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Kaveritaidot.
Esityksen transkriptio:

Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka

Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa kirjoittajaa!!

POHDI 1. Millaisia kokemuksia palautteesta? 2. Milloin palautteesta on ollut hyötyä? Miksi? Milloin haittaa? 3. Millaista on rakentava palaute? 4. Millainen on toimiva palautetilanne? 5. Millaista palautetta itse haluat kandityöstä / esitelmästä?

Valmistautuminen Mihin asioihin työ etsii vastauksia Miten lähdeaineistoa on käsitelty? Luettavuus Mitä olisi voinut tehdä toisin? Miten? Pari kysymystä tekijälle

Rakenteen ja tyylin arviointi Otsikot: kattavuus, informatiivisuus Sisällysluettelo Johdanto: miten lukija pääsee kiinni asiaan? Yhteenveto Tyylin tieteellisyys: tarkkuus, johdonmukaisuus, objektiivisuus Kieliasu, ulkoasu KISS!

Sisällön arviointi Rajaus ja punainen lanka Muut mahdollisuudet? Vakuuttavuus ja asiantuntevuus Mitä työstä puuttuu? Käsitteiden johdonmukaisuus Lähteiden käyttö

Havainnollisuus Esimerkit Taulukot, kaaviot ym. Power Pointit: suppeat, kiitos!

Palautetaidot Saajan ja antajan taidot Ilmapiiri Hampurilaismalli Dialogisuus Opponointi ja palaute keskustellen = vuorovaikutustilanne

Rakentava palaute on tilannekohtaista, konkreettista ja tarkkaa kohdistuu toimintaan, ei persoonaan kohdistuu tekemisen prosessiin ja sen eri osiin erittelee havainnot ja tulkinnat sisältää sekä perusteltua kiitosta että rakentavaa kritiikkiä

Muistathan esiintyessä.. Yleisökontakti Keskittyminen asiaan Ajankäyttö: ota aikasi ja tilasi Harjoittele esitystäsi: puhu ääneen Muista myös kuulijan vastuu