TIPTOP-kokonaisuuksia

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TIPTOP – Tietoon perustuvaa tukea opiskelijan opinto- ja urapolulle Päivitetty
Advertisements

TIPTOP – Tietoon perustuvaa tukea opiskelijan opinto- ja urapolulle
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Uusimmat Oma opetukseni Kurssi-ilmoittautuminen: TILTP1, kurssilaisten valinta TILTP2, ilmoittautuminen päättynyt Arviointi: METAA2, luentotentti,
AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN VASTUUOPETTAJIEN TAPAAMINEN ANNELI AIROLA ESR AHOT-KATSAUS.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Minä oppijana 1 ov..
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
Esimerkki koulutuksesta, joka koostuu alemmasta korkeakoulututkinnosta ja useammasta ylemmästä korkeakoulututkinnosta Käsitteiden perusta lähtee yksinkertaisesti.
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
HOPS –projekti Tavoite ja hyödyt: kansallinen opetuksen ja koulutuksen järjestäjästä riippumaton palvelu oppijalle tukemaan opintoihin kiinnittymistä,
Opintopolku.fi Kysymyksiä ja käytäntöjä siirtovalinnoista Opintoasiainpäivät Anu Holvikivi, HY & Ulla Lehtonen, OPH.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Tiptop-palvelut opiskelun ja ohjauksen tukena ”Gallery Walk” TIPTOP-korkeakoulukierros Lauri Stigell, CSC Päivitetty
Ryhmä 1.
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Tiptop – product visio Mats Lindstedt, Lauri Stigell, Petri Heinonen.
TIPTOP – Tietoon perustuvaa tukea opiskelijan opinto- ja urapolulle Updated
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden arkkitehtuurin ”Tvärminnen risti”
Opettaja Uusimmat Oma opetukseni Kurssi-ilmoittautuminen: TILTP1, kurssilaisten valinta TILTP2, ilmoittautuminen päättynyt Arviointi: METAA2,
Tiedon hyödyntämisen evoluutio. Tieto työvälineenä Valtaosa kaikkien työn kannalta tärkeästä tiedosta tallennetaan yhteisiin tietojärjestelmiin Tietoa.
Oodin hopsin käyttö ja käyttöönottojen tilanne Eeva Tuori-Pastila, Opiskelijarekisteri.
AHOT - Opiskelijalle. Lomakkeen hyödyntäminen Ei menetelmiä luotuna? Hyödynnyksessä kysymyksiä? Mikä on etenemis prosessi? Miten päätös näkyväksi? Onko.
Näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia opettajatuutoroinnista Minna Nieminen SAMOK ry. Sisältö: 1) Opettajatuutoroinnin hyödyt opiskelijalle 2) Opettajatuutoroinnin.
TIPTOP-projektin kartoituksen vaihe korkeakoulujen tietomallin muutostarpeiden osalta Petri Heinonen Juha-Pekka Pihlajakoski Lauri Stigell Opi-Synergia.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Uusimmat Hallinnoitava opetukseni Arviointi: METAA2, luentotentti – arviointi myöhässä (50 suoritusta) METAA3, (opetukseen liittyvä) essee – arviointi.
Siis mitä olemmekaan tekemässä?
OPKE/JNA OPSista HOPSiin ja takaisin Opetuksen ja opiskelun suunnittelun ja seurannan välineitä Tampereen teknillisessä yliopistossa Johanna Naukkarinen.
Opiskelun ja opetuksen tietovirtojen tavoitearkkitehtuuri: nykytilan kuvaus
Oodi-päivät Selvitys opintosektorin rekisteröintikäytännöistä – toimenpiteitä ehdotettuihin kehittämiskohteisiin Opiskelijarekisteri, Sari.
OHJAAJAN KOKEMUKSIA SÄHKÖISEN HOPS-TYÖKALUN KÄYTÖSTÄ espanjalainen filologia Elina Liikanen Romaanisten kielten laitos Oodi-päivät ?
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
JY:n AHOT-periaatteet alkaen Opintoasiainiltapäivä Tuula Maijanen.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Tiptop - tilannekatsaus Mats Lindstedt. 1. Tilannekatsaus Aikataulu Kustannukset Resurssit Laatu Riskit Kansallinen palvelumalli Liikennevalot.
OTM järjestelmäarkkitehtuuri Erkki Pulliainen / Nitor Creations Oy.
OTM-HANKKEEN SIDOSRYHMÄSEMINAARI Päivän ohjelma 12:00 Avaus / Pekka Äikäs 12:15 Johdon katsaus / Kati Kettunen 12:45 Uuden järjestelmän vaikutukset.
AHOT Humakissa AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen 1 Syksy 2015 HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU.
Tietovarasto toiminnan tukena IT-palvelut – Petri Heinonen.
Perusrekisteri ja Pakki - Hyväksymistestaus 2: huomioita testaukseen Testauksen pääsivu srekisteriprojekti/Testaus.
Prosesseista palveluihin
Korppi ohjauksen välineenä (Ehops)
PAKKI –sisällysluettelo, klikkaa linkkiä, paluu painikkeella
Arviointi.
VIRTA-opintotietopalvelun yhteisen tietoarkkitehtuurin omakustanteinen laajentaminen; ennakkotapausten haarukointi Paula Merikko
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
TIPTOP – Tietoon perustuvaa tukea opiskelijan opinto- ja urapolulle
OTM-hankkeesta Funidataksi, kuulumiset ja tilanne
Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
VIRTA-opintotietopalvelu korkeakoulujen toiminnan tukena –kysely Palaute Synenergiaryhmältä ja KOOTuelta Helena Majamäki
Koulutus- ja opetusyhteistyö ja VIRTA-tiedot
Näkökulmia opintohallinnon prosessiin, opintohallintojärjestelmiin, TUTKE 2 toimeenpanoon ja Oppijan palveluihin– Case Koulutuskeskus Salpaus SePPO-hankkeen.
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Perusrekisteri / Pakki
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Omaopettajatoiminta Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Koulutusinformaation, tarjonnan ja opintopolku.fi:n uudistus (KTO)
Esityksen transkriptio:

TIPTOP-kokonaisuuksia IT-palvelut / Jyväskylän yliopisto 8.3.2012 - Petri Heinonen

Reaaliaikainen opintojen seurantatieto Oppijakeskeinen Koostepalvelu alemman tason palveluista Mitä tämä sitten tarkoittaakaan? Erilaisia roolit Oppija, opettaja, ohjaaja ja opetuksen järjestäjä Wikissä kaikista laajemmat kuvaukset, jotka täydentyvät kommenttien perusteella! Käykää katsomassa kuvaukset läpi! Kuvaustapaan ja sisältöön saa ehdottaa parannuksia!

Opintojen etenemisen seuranta Rajanveto HOPSiin on vielä tekemättä! Opintosuoritusten kertymän seuranta Opintosuoritusten näkyminen HOPSissa suoritettuina opintoina Opintojaksosuoritusten vertailu opintojakson suunniteltuun tavoiteaikaan Opintosuunnitelman ja koulutuksen rakenteen vastaavuustiedot Oppijajoukon ohjaamiseen liittyviä koostetoimintoja

AHOT-oppija Opiskelija voi tutkia hyväksiluvun mahdollisuuksia Opiskelija hakee kk:ssa tekemistään suorituksista hyväksilukua toiseen kk:hon Erillinen liittymä myös ei-formaalin osaamisen hyväksilukemiseksi

AHOT-opettaja Opettaja voi hakea opiskelijan hakemia hyväksilukemisia Opettaja voi tehdä päätöksen hyväksilukemisesta Voi olla useampivaiheinen (puolto, hyväksyntä jne.) Keskustelussa mukana myös Opettaja voi tutkia aiempia hyväksilukuja. Tähän vaaditaan erillinen AHOT-tietovaranto. Hyväksiluvun valitusprosessi on sähköinen Virkailija voi laatia opiskelijalle ehdotuksen hyväksilukuun

Arviointipalvelu Toimintoja Opintojakson suoritusten arviointi Opintojakson osasuorituksen arviointi Kurssin tai tentin loppuarvosanan antaminen osallistujille Suoritukseen liittyvän palautteen antaminen Opintokokonaisuuden kokonaisuusmerkinnän antaminen Korvaavuudet ja vastaavuudet Sisäiset korvaavuudet Ulkoiset korvaavuudet (AHOT)

Oppijan tulokset tietovarantop. Tietotarpeet määräytyvät palvelujen kautta Eli millaisia palveluja tuotetaan? Perusoperaatiot? Pitää sisällään ainakin seuraavia tietoja Opintojaksojen suoritukset Opintokokonaisuuksien suoritukset Tutkintosuoritukset Mistä tuotetaan? Osaopintojaksojen suoritukset Millaisella tavalla kuvataan? Kuvaustapa? Huomioitavat tietomallit?