”Palvelu” –kokonaisuus, osa 3

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lähiruokaa julkisen sektorin ruokapalveluissa
Advertisements

Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
Kokous-, kongressi- ja tapahtumamatkailu / Meetings Industry (8 op)
Kokemuksia VIRTA- julkaisutietopalvelusta Yrjö Lappalainen / TTY Julkaisutiedonkeruuseminaari 2016 Lappeenranta
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Kansallinen palveluarkkitehtuuri (KaPA) Ohjelmapäällikkö Maria Nikkilä Valtiovarainministeriö, JulkICT.
Kuntatalouden tila – Arviointi ja mittarit Muutosta johtamassa –seminaari, TuKKK, Porin yksikkö Jani-Petri Laamanen Tampereen yliopisto, taloustieteiden.
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Vaikuttavuuden arviointi
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 2
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Juurruttamissuunnitelman valmisteluaikataulu
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Semanttisen yhteentoimivuuden viitekehys
Yhteinen tiedon hallinta -kärkihanke
Sairaalatekniikan päivät Kuopio
Tavoitteet ja mittarit 2015
Kunta Jäsenyys Perusjäsenet (kotikunta) ja muut jäsenet (esim. kiinteä omaisuus, yritys) Perusjäsenillä oikeuksia mm. äänioikeus oikeus käyttää kunnan.
HANKINNAN SUUNNITTELU TOIMITTAJASUHTEEN HALLINTA
Tiedon hyödyntämisen verkostotyöpaja avaus
Sote-uudistus ja Porin kaupunki
Julkisen hallinnon yhteisten palvelujen kartta
”Palvelu” -kokonaisuus
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Asiasanastojen käytöstä
Datan avaamisen ohjeistus
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
Lähdemateriaalin keruuohje
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
JHKA Jari Kallela JulkICT.
BI-raportoinnin tavoitetilan kuvaus
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Uusi toimija (pieni) Perinteisen tuotteen ongelma
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Kehityshankkeet Tietoallas toteutus
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Tervetuloa Innopajaan
PDPP.
Mallintamisen metamalli ja notaatiot
Alueellinen yhteistyö hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
ICT –ympäristön yleiskuvaus
Yhteentoimivuusmenetelmä lainvalmistelussa
YtT Tiina Soininen, analyytikko HyTe – näkökulma?
Pirkanmaan LAPE JUURRUTTAMISSUUNNITELMAN KESKEISET ELEMENTIT
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
Berliiniin! Euroopan korkeakoulutusalueen eteneminen
Maakuntien ICT-muutosten tehtäväkartat ja tehtäväverkot
JUHTA JHKA-jaos Hallintomalli
Maakuntien tietojärjestelmäsalkun analyysi
Projektin tilannekatsaus
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
YtT Tiina Soininen, analyytikko HyTe – näkökulma?
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Kys. 8. Maakunnan talouden ohjaus perustuu erityisesti maakuntalakiin ja maakuntien rahoituslakiin. Ohjaavatko maakuntien rahoitusmalli ja maakuntalain.
Komponenttikirjasto Käyttöohje.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Järjestötieto muutoksessa
Avoimen tuotteenhallinta
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Haastavimpien asiakkaiden asumisen tukeminen
Parasta palvelua palvelun­järjestäjälle Parasta palvelua on uusi valtakunnallinen verkkopalvelu, joka yhdistää uudella tavalla palvelunjärjestäjän,
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

”Palvelu” –kokonaisuus, osa 3 KMR-kokous 22.8.2017 Digitalisoidaan julkiset palvelut / Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke

Core Public Service Vocabulary Application Profile, https://joinup. ec

Aiempi hahmotelma Aiemman ppt-kuvauksen elementtejä sijoitettuna ydinkäsitteiden malliin Värien koodausta ei täysin muutettu Muutamien aiemman mallin elementtien sijoittelu vielä auki (ja osa niistä voitaneen jättää pois)

Kokouksessa kommenttien pohjalta muokattu versio (vain muutetut osat tässä)

Hierarkiaa Formal framework Palvelu (geneerinen) Formal framework Julkinen palvelutehtävä Jakautuu kahteen: Vain lakisääteiset Lakisääteiset ja itselle otetut Tuotantotoiminta, tuotantoprosessit, toimintamallit – operatiivinen toiminta Palvelu”tuotanto” - toimintamallit Asiakasnäkökulma: Palvelu”tarjooma” (Asiakkaan) palvelu-prosessit Asiakkaan näkökulma: Mitä, missä, miten on tarjolla Saavutettavuus Kanava … Mitä asiakas näkee verkkopalvelussa tms. Seuranta ”Tarjoajan” näkökulma Valmiuksien rakentaminen, resurssit, Kyvykkyys Vastuu Velvoitetehtävä … Tänne kuuluu ICT Miten esim. verkkopalvelu tuotetaan Acts, set of acts (CPSV) Seurannan näkökulma Kustannukset Raportointi Seuranta Mittarit Valvonta …(julkisuuslaki, tietosuoja jne) Esim. tietotilinpäätös Laadunhallinta (kytkeytyy asiakkaaseen) – kyselyt, kantelut

Seuraava versio sovittettaisiin tähän kehikkoon: Julkishallinnon ylätason tietokomponentit (http://iow.csc.fi/model/kmr/)

Keskeisiä teemoja/määriteltäviä käsitteitä Toimintamalli Palvelukonsepti Tehtävä- ja palveluluokitukset Järjestämistehtävä -> palvelutehtävä -> tuotantoprosessi -> asiakkaalle paketoidut palvelut (vrt. julkinen palvelutehtävä) Tuotanto: markkinat, kilpailutus, tuotantokapasiteetin hankkiminen vs. oma tuotanto Ostopalvelu -> markkinaehtoinen tuotanto/hankinta Kuntien näkökulma: ei kuitenkaan päästä eroon yleisestä palvelu-termistä, vaikka se käsitteellisesti onkin liian geneerinen