Ops-iltapäivä Raumanmeri

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Advertisements

Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Katsaus opetussuunnitelmatyöhön Talous tutuksi 2013 Kristina Kaihari Opetusneuvos.
Katja Siltanen ja Anne Rytilahti
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
TERVETULOA!.  Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka -
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Hippiäiset Varhaiskasvatussuunnitelma vuotiaiden sisarusryhmä Pieni, kodikas päiväkoti Päiväkotihistoriaa 40 vuotta, Hippiäiset 2004 alkaen.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
TIEDOTUSTILAISUUS Rakokiven koulun rakennushanke Nastolan valtuustosali Susanna Kulonen, rehtori Sivistystoimiala.
Seinäjoki Ihmisoikeudet, demokratia ja sovittelu opetussuunnitelmissa ja käytännössä Satu Elo, OPH.
22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Kestävää tulevaisuutta rakentamassa-hanke
ME-hengen kehittäminen
Kuka vastaa kyselyyn? - Kevät 2016
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
Rovastinkankaan koulun Joustava Esi- ja alkuopetus
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Laaja-alainen osaaminen
Ops-iltapäivä
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Elokuussa 2017 Hamulan kouluun tulevien koululaisten vanhemmille
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
PERUSOPETUKSEN opetus- JA OHJAUShenkilöstön veso-päivä 7. 8
Infoa tutoropettajille
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Nopolan koulu Opettajien veso
Etelä-Pohjanmaan peruskoulujen opetussuunnitelma 2016
Meidän koulumme on Liikkuva koulu
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Opetustoimi osana Jyväskylää
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
4B-lk vanhempainilta Tervetuloa!
Paikallinen opetussuunnitelmatyö
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Joensuun seudun varhaiskasvatussuunnitelma
Vanhempainillat 20 & Johanna Honkanen-Rihu, rehtori
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Tulevien 7. luokkien vanhempainilta Etelä-Hervannan koulu
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Vanhempaintoiminta ja vanhempien verkostoituminen
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Sunan koulun vanhempainilta TERVETULOA!
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
Esityksen transkriptio:

Ops-iltapäivä 19.10.2016 Raumanmeri Arviointi Ops-iltapäivä 19.10.2016 Raumanmeri

Arviointikeskustelu Toisella luokalla arvioinnin pääpaino oppimisen edistymisessä Kuudennella luokalla kiinnitetään huomiota erityisesti työskentelytaitojen ja oppimisen taitojen kehittymiseen. Oppimisen lisäksi annetaan palautetta laaja- alaisista osa-alueista 6.4.4 Arviointi nivelvaiheissa

Raumalla todistusten lisäksi pidetään arviointikeskustelu toisella ja kuudennella luokalla Ajankohta marraskuu-helmikuu Pidetyt arviointikeskustelut kirjataan Wilmaan Ohjeet opetussuunnitelman liitteessä Liite 6 arviointikeskustelun ohjeet Arviointikeskustelu Arviointikeskusteluja voi pitää useamminkin

Toimintakulttuurin arviointi Koulun toimintakulttuurissa arvioitavat osa-alueet, opetussuunnitelmaluvun 4.2 mukaan, ovat: - oppiva yhteisö, - hyvinvointi ja turvallinen arki, - vuorovaikutus ja monipuolinen työskentely, - kulttuurinen moninaisuus ja kielitietoisuus, - osallisuus ja demokraattinen toiminta, - yhdenvertaisuus ja tasa-arvo, - vastuu ympäristöstä ja kestävään tulevaisuuteen suuntautuminen Arvioinnissa mukana ovat koulun henkilökunta, oppilaat, huoltajat sekä eri alojen asiantuntijaryhmät ja mahdolliset yhteistyökumppanit.

Arvoperustan toteutuminen kyselylomake 2.3 2.2 Arvoperustan toteutuminen   kyselylomake 2.3 Oppimiskäsityksen toteutuminen 3.1 Muut opetussuunnitelmaa täydentävät suunnitelmat x toimintakertomus 3.3 Laaja-alaiset osaamisen kokonaisuudet 4.2 Koulun toimintakulttuuri, lukuvuosittaiset kehittämistavoitteet 4.3 Oppimisympäristöt ja työtavat 4.4 Eheyttäminen ja monialaiset oppimiskokonaisuudet liiteeksi PLAANI 5.1 Yhteinen vastuu koulupäivästä Ensimmäinen sarake on työsuunnitelma

Edellä olevien arviointi esimerkiksi: Liikennevalomenetelmä, SWOT Pyynpään oppimisympäristökysely Koulun hyvinvointiprofiili – etusivu 4.lk- (oppilaille, henkilökunnalle) Wilman kysely (oppilaalle, huoltajalle)

Kysely huoltajille (ehdotus)   Rauma on hyvä ja turvallinen paikka käydä koulua. Kodin ja koulun yhteistyö on toimivaa. Koulun henkilökuntaa on helppo lähestyä lasta koskevissa asioissa. Koulu tiedottaa riittävästi koulunkäyntiin liittyvistä asioista. Lukuvuoden aikana saatu tieto oppimisen edistymisestä on riittävää. Lapsi tuntee olonsa koulussa turvalliseksi. Koulu on viihtyisä. Koulussa noudatetaan kestävän kehityksen periaatteita. Lapsi viihtyy välitunnilla. Lapsi syö mielellään kouluruokaa. Lapsi käy mielellään koulua. Koulutyötä on sopivasti. Lapsellani on koulussa kavereita. Opettaja kohtelee oppilaita oikeudenmukaisesti. Opettaja on kiinnostunut, mitä lapselleni kuuluu. Opettaja kannustaa oppilasta. Koulussa tuetaan lapsen kasvua ja hyvinvointia. Koulussa käytetään monipuolisia työtapoja. Lasten mielipiteet otetaan huomioon koulun kehittämisessä. Koulu toimii aktiivisesti kiusaamisen ehkäisemisessä.