15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Minä oppijana 1 ov..
Advertisements

Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Innovaatioprojekti XX00AC op Seminaari 2 op torstaisin klo 9 – 12 Big Dry Innoluennot 2 op perjantaisin klo 9 – 11 Harju Projekti 6 op perjantaisin.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Moniaihekokonaisuudet Tampereen yliopiston Opettajankoulutuslaitoksessa
RAKENTAJAN KURSSI Kangasverhoilu I ja II n Opettajat: n Pentti Saaristo n Mikko Jaakkola n Seppo Taipale.
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
Sosiaalinen oppiminen ● Hyödyntää sekä behavioristisia että kognitiiviisia näkemyksiä ● Ihminen oppii tarkkailemalla toisia – tarkkailu tapahtuu sosiaalisessa.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Arviointi osana oppimisprosessia
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Laaja-alainen osaaminen
Puhumista, kuuntelemista, lukemista, kirjoittamista?
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Finnan ohjelmisto ja sen kehittäminen
Mitä Raamattu opettaa oikeasta ja väärästä
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
Hyvinvointiraportti-hanke
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
Linnea2-konsortion purkautumisesta Matti Raatikainen Minna-Liisa Kivinen Ari Ahlqvist
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
TE1 Terveyden perusteet
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tavoitteet ja arviointi
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Loppuraportti Ryhmä 6.
Tupakka mediassa tyokalupakki.net.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Jyväskylä Arto Riihimäki / SEL ry.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
AI 4 Tekstit ja vaikuttaminen Opiskelija
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Palautetaidot ja opponointi
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Monialainen yhteispalvelu
AIKATAULU & VIESTINTÄ:
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
LUKU Lukemisen ja kirjoittamisen oppikirja aikuisille maahanmuuttajille Kaisa Häkkinen & Anna Nylund.
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Tavoite- ja kehityskeskustelut prosessina, syksyllä 2014
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Kirjoitusviestinnän opinnot yliopistossa
shine Strong human increases new energy
- ja tähän mahdollinen ala
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
HOI-hanke Tutor- ja opiskelijakuntatoiminnan opinnollistaminen
Liikenne ja viestintä digitaalisessa Suomessa 2020
Toiminnallinen tilasuunnittelu, 2 ov
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
SOPIMUSEHDOT.
Hallintomenettely- ja hallintoprosessioikeus
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Allergia- ja Astmaliitto
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

15ytov 3.1.1.4 Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp

Osaamistavoitteet Opiskelija * ymmärtää medialukutaidon merkityksen * oppii tuntemaan erilaisia mediatekstilajeja ja analysoimaan niitä * osallistuu aktiivisesti projekteihin ja harjoitustöihin * tuottaa itse mediasisältöjä * antaa ja vastaanottaa palautetta

Suhde eri viestimiin ja mediaan T1: tietää eri medioita ja niiden ominaispiirteet T2: ymmärtää eri medioiden ominaispiirteitä ja osaa käyttää niitä monipuolisesti T3: analysoi eri medioiden ominaispiirteitä ja perustelee näkemyksiä

Medialukutaito T1: ymmärtää medialukutaidon käsitteen ja merkityksen sekä pystyy erottamaan toisistaan faktan ja fiktion T2: ymmärtää medialukutaidon merkityksen ja osaa lukea mediatekstejä kriittisesti sekä pystyy erottamaan toisistaan faktan,fiktion ja faktion T3: ymmärtää medialukutaidon merkityksen, osaa soveltaa kriittisyyttä erilaisiin medioihin ja mediateksteihin ymmärtäen taustavaikuttajien olemassaolon

Mediasisältöjen tuottaminen T1: osallistuu työskentelyyn T2: osallistuu aktiivisesti työskentelyyn sovittua aikataulua noudattaen T3: osallistuu aktiivisesti työskentelyyn ja ottaa vastuuta tehtävien onnistumisesta ja aikataulun noudattamisesta