SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suomen sairaanhoitajaliitto ry Tehy ry
Advertisements

Lähihoitajaksi kouluttautuminen
VETURI II Vertaistuutoritapaaminen Kuopio
Erilaiset oppimisympäristöt ja –menetelmät oppimisen tukena
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Osaamisen arviointi Diakonia-ammattikorkeakoulu (työpaperi) Sosiaalialan ammattikorkeakouluverkosto, Turku Diak AMK-tutkinto YAMK-tutkinto.
Päiväkirurgisen potilaan ohjaus
M.Vallimies-Patomäki & E.Hukkanen, STM
Eurooppalainen kielisalkku ammattikorkeakoulussa
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Yli-insinööri Matti Ropponen Koulutustoimikuntien ennakointi-iltapäivä
TKI ja työelämäyhteistyö - teemaryhmä
Insinööri-AMK, infrarakentaminen Opintojen ja TAMK:n esittely
Hyvän ohjauksen kriteerit perusopetukseen, lukiokoulutukseen ja ammatilliseen koulutukseen Juhani Pirttiniemi Opetusneuvos Opetushallitus Turku
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
JOHDANTO TYÖSEMINAAREIHIN Ammatillinen opettajakorkeakoulu
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
MONIPUOLINEN LÄÄKEHOITO - koulutuksen palaute Uudenmaan sairaanhoitajat ry.
Osaamisperustaisuus OPSeissa
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Pirkko Rimpilä-Vanninen 2010 Projektipäällikkö, Laurea “Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko.
Täydentävät ammattiopinnot MAJOITUSPALVELUT 12,0 op Kurssi Majoituspalvelujen perusteet 3.0 op sisältyy perusopintoihin kaikille, toteutuu nyt 4. jaksossa.
YAMK-opinnot bioanalyytikoille TAMKissa Eeva Liikanen Tampereen ammattikorkeakoulu Bioanalyytikkokoulutus.
Hoitotyön koulutuksen kehittämisestä Kajaanin ammattikorkeakoulussa Eija Heikkinen, TtT, osaamisaluejohtaja Kajaanin ammattikorkeakoulu
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opettajien neuvottelupäivät Seinäjoki Anneli Airola Pohjois-Karjalan amk
Ajankohtaista sairaanhoitajakoulutuksessa Jaana Kemppainen Osaamisaluevastaava.
Toisen koti työympäristönä Asiakkaan koti Asiakkaan ehdoilla toimiminen Kodin olosuhteet: Ergonomian toteuttaminen kotioloissa esim. vuodekorkeus Erilaisia.
TERVETULOA! Opiskeluhuollon oppimisverkosto Marke Hietanen-Peltola Johanna Jahnukainen.
Opiskelijoiden vuosipalaute 2016.
Kokemuksia opinnollistamisesta Saimaan amk:n pilotissa Kristiina Helminen Lehtori, ESH, Terveydenhoitaja, TtM, Projektipäällikkö Verkkovirta-projekti
HealthHUB Mika Vuori Tampereen kaupunki
Syventävät ammattiopinnot 40 op
Elinikäisen ohjauksen kehittämisen koordinointitehtävä
Yhteiset ammattiopinnot
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Johtaminen, kehittäminen ja yrittäjyys
Luova ja osallistava Suomi Kreativa och delaktiga Finland
Yhteistyöneuvottelu Rovaniemellä
Sosionomin koulutus ja TKI-toiminta nyt ja 2025 Sosiaalialan verkostopäivät ylitarkastaja Sanna Hirsivaara.
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
INSINÖÖRI (AMK), ENERGIATEKNIIKKA 240 OP KEVÄT SYKSY KESÄ
RESTONOMI 210 OP Opetussuunnitelman rakennekuva
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
RAKENNUSMESTARI AMK, 210 OP, Infra-ala
Koti hoitoympäristönä
Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP
Opinnäytetyö 15op , Erikoistumisprojekti 2 5op
SenioriKaste Lapin toiminnallinen osahanke Muistisairaan palveluprosessimalli Ohjausryhmä
Opetussuunnitelman rakennekuva ENSIHOITAJA 240 OP
Hoitotyön soveltaminen eri toiminta-alueilla
Anne-Maria Karjalainen, diakoniajohtaja
Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP
Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (ylempi AMK)
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Musiikkipedagogi (AMK), 240 op
Suuhygienisti (AMK), 210 op
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
Fysioterapeutti (AMK), 210 op
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
Johdatus akateemisiin opintoihin/ Opettajatuutorointi/ Linjainfo Lääketiede
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
LUONNOS (11/17) Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto
SOSIONOMI 210 OP Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia, ennakoida tulevaisuuden muutoksia, tuottaa ja kehittää sosiaalipalveluja. Hän osaa ohjata.
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
Kansainvälisiä kuulumisia
Esityksen transkriptio:

SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata hoitotyön ammatillisista tehtävistä perustaen toimintansa parhaaseen mahdolliseen näyttöön. Hän kykenee johtamaan ammatillista toimintaa tai hankkeita ja työskentelemään hoitotyön asiantuntijatehtävissä. Sairaanhoitajalla on perusvalmiudet toimia alan yrittäjänä. Sairaanhoitajalla on valmius jatkuvaan oppimiseen ja hän kykenee arvioimaan ja kehittämään osaamistaan. Sairaanhoitaja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. Oman osaamisen soveltaminen 30 op 4 Sairaanhoitaja itsenäisenä toimijana ja hoidon tarpeen määrittäjänä Hoitotyön soveltaminen eri toiminta-alueilla Valinnaiset ammattiopinnot: esimerkiksi Akuutisti sairaan hoitotyö, Community co-creation modelling, Mielenterveys- ja päihdetyö, Perioperatiivinen hoitotyö, Terveyden edistäminen ja potilaan ohjauksen työmenetelmät, Mentorointi ja opiskelijan ohjaus, Haasteelliset potilastilanteet, Harjoittelu Oman osaamisen syventäminen 60 op 3 Hoitotyön asiantuntijuuden kehittäminen Johtaminen, kehittäminen ja yrittäjyys, Opinnäytetyö, Harjoittelut Kliinisen osaamisen syventäminen Svenska och multiprofessionellt samarbete in social och hälsovård, Gerontologinen hoitotyö ja kotihoito, Opinnäytetyö, Harjoittelut Oman osaamisen kehittäminen 60 op 2 Kliinisen osaamisen laajentaminen Tutkin, oivallan ja kehitän, Lasten, nuorten ja perheiden hoitotyö, Harjoittelut English and cross-cultural communication in social and health care, Anatomia ja tavallisimpien sairauksien lääkehoito, Perioperatiivinen hoitotyö, Mielenterveys- ja päihdetyö, Harjoittelu Kliinisen osaamisen vahvistaminen Ammattialaan perehtyminen 60 op 1 Kliinisen osaamisen perusteet Ammattietiikka ja asiakkaan kohtaaminen, Diagnostiikan perusteet, Sisätautipotilaan hoitotyö, Harjoittelut Sosiaali- ja terveysalaa oppimassa, Asiakaslähtöiset sosiaali- ja terveyspalvelut, Ihminen kokonaisuutena, Terveyden ja toimintakyvyn edistäminen, Hoidon tarpeen arviointi ja hoitotyön toiminnot, Infektioiden ehkäisyn ja lääkehoidon perusteet Hoitotyön tietoperusta