Hyvinvointitiimit – I työpaja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toiminnan suunnittelu KPKssa.
Advertisements

KASVATUSSOPIMUS? Tiina Haapsalo.
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Yliopistojen 26. työsuojelupäivät 9. –
Isättömyys Poikien Talon sukupuolisensitiivisen poikatyön näkökulmasta
Big Society ja paikallisuuden paluu yhteiskuntapolitiikkaan Ilkka Haavisto yhteisöllisyyden.

Minä oppijana 1 ov..
Kokemuksia akatemiakiertueelta / Humu Keskustelun Top 6 aiheet lasten liikunta urheilijan arki ja sen haasteet valmennusosaaminen, valmennuksen johtaminen.
Sijaisperheiden ja sijoitettujen lasten kanssa tehtävä työ
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
EMMA - PROJEKTIN TYÖPAJA , Tampere. T YÖPAJAN SISÄLTÖ JA TAVOITE Havaintoja maakuntien kuvauksista Toivottuja esittelyjä maakunnista Itsearviointia.
Lasten osallisuutta kartoittamassa
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Opettamisesta osaamiseen -seminaari
Toimintasuunnitelma = oma kehittymissuunnitelma
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
HUOMENNA AVOIN YLIOPISTO Puheenjohtaja Kari Seppälä Yliopistojen aikuiskoulutusverkosto
Työntekijän kokemuksia asiakkaan kohtaamisesta jalkautuvassa työssä
Lasten suojelu – jokaisen tehtävä AMK
Yleislääkäripäivät 2013: Kollegan työkyky
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta.
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Sosiaalityön paikka päihdetyössä
Eteneminen Ylhäältä alas Pakko, pelko – pakottaminen ja pelottelu Havainnollistaminen, case-esimerkit – esim. kuinka paljon johtaja Turtiainen maksaa Aducatelle.
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä – Organisaatio Sitoutuminen
Työ- ja elinkeinokeskus EAKR- ja ESR-rahoitus Pohjois- Savossa 2007 – Microteknia, Kuopio.
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
Haastatteluun valmistautuminen
Tuloksellisuutta edistävä palkinta ja neuvottelutoiminta
Asiajohtaminen missio, visio, arvot, tavoitteet, strategia, talous ihmisjohtaminen Työyhteisö; henkilöstö ja johto / kommunikointi, vuorovaikutus, tiimit,
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Tulevaisuudennäkymiä: yliopistouudistus, Oodi ja RAKETTI -hanke IH/oprek.
Oppiaine-kokonaisuus
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Hyvinvointitiimit – I työpaja – Koosteet M ARJA -L IISA N IINIKOSKI H YVINVOINTIHANKE – L APIN YLIOPISTO - YTK.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Arna.
MUUTOS JOHTAMISEN HAASTEENA.  JOHTAMINEN ON ENNEN KAIKKEA SOSIAALINEN PROSESSI.
Rakenteellinen kehittäminen, Lapin malli Rehtori Pentti Tieranta
Diaesitys työterveyshuollon esimiesten vertaisfoorumipilottiin Toisesta diasta alkaa esitys vertaistuesta. Voit lisätä tähän alkuun omaa tekstiäsi.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Esteettömyyden ja yhdenvertaisuuden edistäminen Turun yliopistossa
Ohjaamot alle 30-vuotiaille nuorille Seinäjoki
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Vapaaehtois- ja vertaistoimijan motiivit, roolit ja rajat
Työn imu ja työn kuormittavuus pienissä järjestöissä
P05 ja P06 toimintasuunnitelma
Oma kehitystehtävä: Teorian tuominen ohjauskeskusteluihin
Löytyykö yhteinen linja? Tarvitaanko?
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Näin arvioimme tiimin toimintaa
Kasvatuskumppanuus ja sitä ohjaavat periaatteet
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?
Harjoituksen ohjaaminen
Harjoituksen ohjaaminen
Keskustelukooste hyvien kehittämistyön edellytysten luomisesta
Opettajankoulutus muutoksessa
Asiantuntevia ohjelmistoratkaisuja
HENKILÖSTÖTUOTTAVUUDEN PERUSTEET
Esityksen transkriptio:

Hyvinvointitiimit – I työpaja HYVINVOINTIHANKE – LAPIN YLIOPISTO - YTK Hyvinvointitiimit – I työpaja 4.-5.3.2010 MARJA-LIISA NIINIKOSKI

Yksilöpohdinnan tulokset KOETUT MYÖNTEISET ASIAT KOETUT KIELTEISET ASIAT mahdollisuus kehittyä, mahdollisuus tehdä itseään kiinnostavia asioita, mahdollisuus ja vapaus ajatella sekä tehdä luovaa työtä, toteutuu erityisesti tiedekunnassa ja laitostasolla tiedekunnan johto kuuntelee ja pyrkii olemaan läsnä työn ajallisen rytmittämisen vapaus toimivat pienyhteisöt, älykkäät ja ajattelevat ihmiset, jaettu arvomaailma, jaettu näkemys työorientaatiosta vertaisfiilisten jakaminen riippumatta oppiaineesta opiskelijoiden kanssa tapahtuva reflektointi työn monipuolisuus valtakunnalliset ongelmat; ministeriön ja opetussektorin ohjaus, yliopistoalana kaaottisessa tilassa -> suunta, miten yo-järjestelmää ja koulutusjärjestelmää halutaan kehittää sisäänpäin kääntynyt tiedekunta -> yksilön asema ulkopuolinen, fuusio uusi asia, fyysinen etäisyys, sisällöllinen etäisyys, tiedekunnan yhteisöllisyys ohutta autonomisten yksilöiden päälle rakentunutta yhteisöllisyyttä oppiaineissa tai yksiköissä, (yksilötrendi, kotipaikkatrendi, tiedekuntayhteisöllisyys) työmäärä, jatkuvat uudet tehtävät -> haasteet kehittymiselle ja syventymiselle - > raapaisut pinnalta (miten jaksan olla aina kiinnostava?) yleinen epävarmuus tulevasta ja tiedon saannin ongelma (mitä tapahtuu nyt – mitä tapahtuu kohta?) vastuu ja valta –jaon epäselvyys (kuka vastaa mistäkin); itsestäänselvyyksinä pitäminen ohjeiden sisällön ja käytännön vastaamattomuus onko väliä, että kerron -> vaikuttaako sanominen johonkin? Tapahtuuko sanomisten pohjalta jotakin? Seuraako sanomisista mitään? yliopiston johto ”sekaisin”, yhtä sekaisin kuin muutkin pitkäjänteisyyden puute asenne- ja arvo-osaaminen -> avoimuuden puute, luottamuksen rakentaminen, vallan ja valtapelien toteutuminen mistä kritiikki kumpuaa? Kuka menee mihin suuntaan ja miksi? kritiikki johtoa kohtaan – tdk ja johdon välinen suhde – luottamuspula epäluuloisuus missä ovat kehittämisehdotukset? Ne tehtiin jo. epäjohdonmukainen johtaminen, organisaation byrokraattisuus luottamus – tietoisuus – epävarmuus; muutosjohtamisen mallit tekeekö ihmiset oikeita asioita onko johtotietoinen mitä työyhteisö ajattelee ja kokee, onko johto läsnä (arjen näkeminen ja kuuleminen), yhdessä oleminen puuttuu työn arvostuksen kokemukset lähiesimiehen panos -> ongelma laskeutuu ylhäältä alas ohjaus- ja kontrollitoimintojen vaihtelevuus kaikilla tasoilla, myös kansallisen ohjauksen tasolla tiedottamisen ja tiedostamisen taso, puuttuu tiedottaminen siitä, ettei tiedetä (foorumeja yhteisen ymmärryksen luomiseen vähän) yliopistolain ja –rahoituksen selkiytymättömyys -> edellytykset toimia opiskelijat unohdetaan kehittämisessä täysin (mikä on opiskelijajärjestöjen rooli tässä?)