MOTIVAATIOTEORIAT.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MOTIVAATIO.
Advertisements

IHMISSUHTEET MOTIVOIVAT UUDEMPI S. 98- VANHEMPI S. 98-
Universaalius Yksilö Emootio Kulttuuri Ryhmä
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Hoitotyön keskeiset käsitteet
Lasten oikeudet. Lapsen oikeuksien sopimus Maailman laajin ihmisoikeussopimus Hyväksyttiin 1989, Suomessa voimaan maata hyväksynyt, vain Yhdysvallat.
1 Opinto-ohjaus Kurssi 1 Kotkan Aikuislukio. Kotkan aikuislukio Kirkkokatu Kotka.
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Suomen Jääkiekkoliitto1 JÄÄKIEKKO PELINÄ LTV1.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
6AIKA-OHJELMAN TILANNE JulkICT-ohjausryhmälle Ville Meloni – 6Aika-toimisto.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
PELIROHKEUDEN KEHITTÄMINEN- KOULUTUSPÄIVÄT Suomen Urheiluopisto, Vierumäki JÄÄKIEKKOVALMENTAJAKERHO.
Persoonallisuuden kehitys Psyykkinen ja sosiaalinen kehitys.
Persoonallisuuden kehitys
Syyllisyys ja häpeä. Askel 5 syyllisyys ja häpeä Tavoitteet: Ymmärtää syyllisyys ja häpeä ja niiden välinen ero Tutkia kuinka vastaamme näihin tunteisiin.
Kehitysvammaisten ihmisten osallisuus työelämään – oikeus työhön, oikeus palkkaan Tornio
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
13 Mielenterveyden häiriöt ulottuvat lievistä vaikeisiin Ydinsisältö.
Monipuolista tietoa nuoren elämään liittyvistä asioista yhdestä paikasta asuminen, opiskelu, työ, terveys, miten maailmalle, vapaa-aika ja niin edelleen.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Kysely sosiaalisen median käytöstä
MINÄ KÄSITYS Mari.
IHMISEN TOIMINTA - Tavoitteellista - Tiedostettua ja tiedostamatonta
Maatalouskoneiden huolto
Motiivit, motivaatio ja psykologian osa-alueet
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
KEHITYKSEN TAUSTAVAIKUTTAJAT
Mitä Raamattu opettaa oikeasta ja väärästä
Minna, Viktoria, Sanni, Sofia ja Reetta
Motivaatioteoriat Julia L..
Ihmiskielellä on monta käyttötarkoitusta
Fyysinen kunto ja suorituskyky
OP
Luvut 16 ja 17 Motivoitunut ja sitoutunut opiskelija
Kv-toiminnan skenaariot
Fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus
Osana sivistysteknologiaa
Luku 07 Motivaatio saa ihmisen liikkeelle.
TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!
Pelaajapolkujen nykytila
Tapaturman määritelmä… Äkillisen, odottamattoman ja tahattoman tapahtuman seurauksena henkilö menehtyy, loukkaantuu vakavasti tai saa lievemmän vamman.
PERSOONALLISUUSPSYKOLOGIA
Leikki-iän tunteet.
1. Mitä tiedonkäsittely on?
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Henkilöstö kilpailutekijänä
PSYYKKINEN HYVINVOINTI
GE3 Haasteiden maailma.
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Talvityhyt-seminaari turvallisuutta - terveyttä - työkykyä -
TYÖNOHJAUS MONIMUOTOISISSA TYÖYHTEISÖISSÄ
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Ryhmän 1 puolesta Tarja Jokinen
TOIMINTAKYVYN A R V I O I N T I
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Viestinnän työkalupakki
Yhteinen keittiö Osallisuuden arviointi
Opintopsykologi Katja Hietanen
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Sosiokognitiivisen suuntauksen taustaa
Validointi vapaassa sivistystyössä
Yhden tunnin soveltava valinnainen 8. lk. (AI ja HI)
Viestintäsuunnitelma
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

MOTIVAATIOTEORIAT

Fordin motivaatioteoria Toiminnan tavoite päämäärä vetää yksilöä eteenpäin Selviytymisodotukset arvio omista mahdollisuuksista ja ympäristön tuesta → minäkäsitys ja itsetunto vaikuttavat Tunnelataus antaa toimintatarmoa, herkistää palautteelle

KLASSISET MOTIVAATIOTEORIAT: - fysiologiasta liikkeelle lähtevä = tarpeet kumpuavat elimistöstä tai aivoista - tavoitteena homeostaasi - oppiminen ei vaikuta tarpeisiin PSYKOANALYYSI - toiminta perustuu viettiyllykkeisiin ja mielihyvään, joka liittyy fysiologisiin tarpeisiin - motivoivat seikat ovat tietoisen ajattelun saavuttamattomissa BEHAVIORISMI - palkitseminen vaikuttaa toimintaan

MODERNIT MOTIVAATIOTEORIAT NUTTIN: - motivaatio ei ole yksilön sisäinen ominaisuus tai voima vaan motiivi on yksilön sisäisen tarpeen ja ulkoisen kohteen välinen suhde - yksilö tyydyttää tarpeensa ulkoisen maailman kohteilla; motivaatiota on tarkasteltava suhteessa tyydyttävään kohteeseen kohteita koskevat kognitiot ovat tärkeitä Esim. nälkä lounasaikana> missä syön, mitä syön, kenen kanssa jne

MURRAYN MOTIIVITEORIA: yksilö kuvattiin tarpeina ja ympäristö paineina esim. ekstrovertti motivoituu (+) sosiaalista kanssakäymistä vaativassa ympäristössä DECI JA RYAN – SISÄSYNTYINEN MOTIVAATIO - autonomia ja kontrolloitu toiminta, jota tehdään koska se on itsessään palkitsevaa - 3 universaalia psyykkistä tarvetta: autonomia, kompetenssi ja läheisyys

KELLYN ”VALMIUSRISTIKKO” - ihmiset toimivat kuin tiedemiehet ennakoiden tulevia tapahtumia henkilökohtaisten käsitejärjestelmien eli konstruktioiden avulla MCCLELLAND tunne- ja tietoperäinen motivaatio TYÖMOTIVAATIOTEORIAT -tavoiteteoria, odotusarvoteoria

http://users.evtek.fi/~heikkis/Henkilostojohtaminen/Motivaatio.pdf http://fi.wikipedia.org/wiki/Motivaatioteoriat