Havaintokanavatestin pisteytys

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ohjeita kotiopiskelun tueksi
Advertisements

Oppimistyylit.
Aistit ja oppiminen.
Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
Vinkkejä sanojen muistamiseen •Visuaalisen muistin tukeminen ▫Sanan liittäminen kuvaan  pohdi, mitä oman kielen sanaa opeteltava sana muistuttaa  luo.
RO-tunti: OPPIMINEN JA OPPIMISTYYLIT
Katso Aitolasta lisää:
Havaintomotoriset taidot pelinluvun perustana
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Muististrategioita Auttavat säilyttämään mielessä tai palauttamaan mieleen uutta informaatiota.
Syksy 2012 Katja Jokinen KT, erityisopettaja
Vektorit MA 05 Mihin lukiolainen tarvitsee matematiikkaa
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Lukemaan oppii vain lukemalla
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset.
Palautetaidot ja opponointi
Itävalta – GRAZ, Kevät 2008 Andreas Ojala KOT5SN3.
Mikä vaikuttaa oppimiseen?
Opiskelutaidot Kulttuurin ja Tekniikan yksiköiden Hyvinvointipäivä
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Havaintokanavat.
Tentti. Lausekielinen ohjelmointi | Syksy 2014 | Jorma Laurikkala2 Yleistä Torstaina klo D10ab (Päätalo). WENTTI-ilmoittautuminen sulkeutuu.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Äidinkieli 2 Puheenvuoroteoriaa. Puhuminen Seuraavassa yleistä teoriaa, tietoiskuohjeet s. 12.
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
OPISKELULUKEMINEN Ei riitä, että osaat lukea. Eikä sekään, että muistat lukemasi. Sinun on myös ymmärrettävä, mitä olet lukenut ja osattava soveltaa lukemaasi.
5. RUOKAA TERVEYDEKSI TERVEYSTIETO 7. RAVINNON VAIKUTUS IHMISEN TERVEYTEEN PSYYKKINEN TERVEYS ??? FYYSINEN TERVEYS ??? SOSIAALINEN TERVEYS ???
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
1. MITÄ TERVEYS ON? TERVEYSTIETO 7. Piirrä vihkoosi ajatuspilviä. Kirjoita ajatuksesi jatkamalla lauseita. Terveys on… Terveys on kuin…
Opiskelutaidot Pohdi, mitä tiedät opittavasta asiasta jo etukäteen Ole utelias ja etsi lisätietoa  opiskelija on toimija! Aloita uuteen asiaan tutustuminen.
Sosiaalisen median käytöstä Sosiaalisen median käyttö kuuluu nykyajan lapsen elämään. Yhteydenpito ja viestiminen netissä ovat lapsille ja nuorille luonteva.
Lapsen kanssa toimiminen Riitta Laakso/Arja Marila Lasten kuntoutus.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Opiskelijan ohjaaminen ja oppimisen arviointi
Oppimaan oppiminen.
Aistit.
Naamio.
Oppimisen moninaisuudesta Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
YYT / / Osaamisprofiili / K16 / MI.
Kuinka voit tehostaa oppimistasi?
ORGANISOINNIN PERUSTEET
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Opiskelutaidot ja aineenopettajan ohjaus
HYGIENIATYÖ.
USKONTO JA KULTTUURI UE1 LAJM.
Tentti.
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Millainen oppija sinä olet?
Tietoa välittävä puheenvuoro
Liikesaksan perusteet I
Luku 15 Oppiminen, muisti ja aivot.
OPPIKIRJAN LUKUTAITO Silmu Vedet.
Tarvitsen uuden lampun. Tunnetko Anjan
TUNNE TOISET - TUNNE ITSESI
Terveystiedon ainereaali
OPPIMAAN OPPIMINEN (1.vsk).
Miellekartta.
Yritä ajatella kuten hän ajattelee.
Liikesaksan perusteet II
Liikesaksan perusteet I
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
Oppimisen strategiat, oppimistyylit ja motivaatio
Vieraiden kielten opiskelusta
TEHTÄVÄT KIITETTÄVÄ = Keskityin tehtäviin koko ajan. Yritin parhaani. Sain tehtyä kaikki tehtävät. Suurin osa vastauksista oli oikein. Korjasin / täydensin.
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Esityksen transkriptio:

Havaintokanavatestin pisteytys YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI.

ENITEN A -PISTEITÄ Näköaistiin perustuva havainnointi (visuaalinen) YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI.

YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI. Visuaalinen oppija Käytä muistiinpanoissa apuna kaavioita ja alleviivauksia. Piirrä omia kuvia asioista. Käytä esim. käsitekarttaa. Lue uutta asiaa mieluimmin kuin kuuntelisit sitä. Käytä muistiinpanoissasi suuria paperiarkkeja (A3). Kiinnitä muistiinpanoja ympäri kotiasi (tenttiin luku). Luo mielessäsi kuvia muistisi tueksi. YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI.

ENITEN B -PISTEITÄ Kuuloaistiin perustuva havainnointi (auditiivinen) YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI.

YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI. Auditiivinen oppija Keskity kuuntelemaan (ei turhia muistiinpanoja) Sanele itse nauhalle, mitä haluat oppia -> tee lyhyt kirjallinen yhteenveto. Keskustele muiden kanssa erityisen hankalista kohdista. Yritä minimoida kaikki muu melu ja häiritsevät äänet. YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI.

ENITEN C -PISTEITÄ Liike- ja tuntoaistiin perustuva havainnointi (kinesteettinen) YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI.

Kinesteettinen oppija Tee muistiinpanoja pahvilapuille ja sivujen marginaaliin. Hyödynnä havaintoesityksiä. Vältä istumasta paikallasi, kun opiskelet jotain uutta -> Lukeminen ja samalla kävely huoneessa edestakaisin on usein hyvin tehokas tapa. YYT / Osaamisprofiili / K16 / MI.