Liikenteen näkymiä Pohjois-Karjalassa vuoteen 2040

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pirkanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus Pirkanmaan liikennejärjestelmä- suunnitelma Aiesopimuksen julkistaminen Johtaja Juha Sammallahti.
Advertisements

Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Innovatiiviset hankinnat vauhdittamaan SOTE-kehitystä Kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee STM, Meritulli.
Johtaja Leila Helaakoski Pohjois-PohjanmaanTE-keskus EAKR-seurantakomitea
Projekteista pysyviksi käytänteiksi Sakari Kainulainen Sokran hanketyöpaja , Kuopio.
Kunta ja yhdistykset kumppaneina Pohjois-Karjalan järjestöpäivät Sivistysjohtaja Marjut Ahokas.
PALVELUTARJOTIN – MARKKINAPAIKKA. 1. PALVELUNTUOTTAJA - Markkinointi on edullista yhteisen palvelutarjottimen avulla -Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon.
Kulttuurilautakunta /Tarja Saarelainen 1 Transmodernin julkisen hallinnon tilaaja - esimerkkinä kulttuurilautakunta Fokus tehokkuuden, tuottavuuden.
Liikenne- ja logistiikka Uuden toimintamallin kuvaus
Kunnat työssä ilmaston puolesta
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Kuntavaalit 2017 Paluu tulevaisuuteen
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Yhteisöt-ryhmä 1. Vaiheen kartoitus Otsikkodia.
Soitesta uuteen maakuntaan Sote-näkökulma maakuntauudistukseen
Työelämäosaajana OKM.
Hyvinvointi yhteisenä tehtävänä Paneelikeskustelu
Tuhat uutta työpaikkaa Pohjois-Karjalan Työvoima- ja yrityspalvelujen alueellinen kokeilu Pohjois-Karjalan ELY-keskus.
TERVEYDEN JA HYVINVOINNIN EDISTÄMINEN RISTIJÄRVEN KUNNASSA
Maakuntauudistuksen valmistelu Pohjois-Karjalassa
Ylijohtaja Asiakkaat ja sidosryhmät
KALANKASVATUKSEN TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Sote-järjestöt osana sosiaali- ja terveydenhuollon uudistumista
Järvikalan jäljet: saalistietoa ja kestävyyttä
Kuntatieto-ohjelma - Oulun kaupungin pilotointiprojekti
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Monialainen yhteispalvelu
Itä-Suomen liikennestrategia Itä-Suomen elinkeinoelämän ja asukkaiden tarpeita palveleva uuden sukupolven liikennejärjestelmä LUONNOS LUONNOS
Mitä pohjoisessa pitäisi nyt tehdä?
Ydinpalvelu: käytettävyyden parantaminen
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
Kuntoutuksen kuumat perunat
Täyden palvelun maakunta
Maakunnille siirtyvät tehtävät ja henkilötyövuodet
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
<Hankkeen nimi>
Päihde- ja mielenterveyspalveluiden ja aikuisten sosiaalityön teemaryhmän kokous –Tiedotettavat asiat Maakunnan ja muiden toimijoiden yhteistyörakenteet.
Maakuntahallituksen puheenjohtaja
Maakunnille siirtyvät tehtävät ja henkilötyövuodet
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Maakuntaohjelman toimeenpanosuunnitelma
Ympäristöriskinarviointi viranomaistoiminnassa
AJANKOHTAISTA ELY-KESKUKSESTA
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Kiinni työelämään elinikäisen oppimisen avulla
PERA turvallisuusjohtamisen tietojärjestelmä osaksi pelastuslaitosten päivittäistä turvallisuustoimintaa (PERA-HANKE) Pelastustoimen tutkimus- ja kehittämishankkeet.
Mahdollistamme hyvinvointia ja kilpailukykyä liikenteestä.
Kestävää kasvua ja työtä Mitä ohjelmasta rahoitetaan?
Liikenneinfrastruktuurin puurakentamisohjelma
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Vt 19 Koveron liittymän parantaminen, Lapua
Liikenne ja viestintä digitaalisessa Suomessa 2020
YHDESSÄ HYVÄ OTE Etelä-Karjala ja Kymenlaakso
Ohjaus ja yhteistyö: toimeenpanosuunnitelman tilanneraportti Maritta Korhonen (puheenjohtaja) Minna Saario (sihteeri)
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Kestävää kasvua ja työtä – Suomen rakennerahasto-ohjelma
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Pohjois-Pohjanmaan Digituen toimintamalli-pilotti
Tulosten raportointi HALLITUKSEN KÄRKIHANKE OSATYÖKYKYISILLE TIE TYÖELÄMÄÄN (OTE) Projektin nimi ja numero SATAOSAA.
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä korin tilanne
Osallisuuden toimintamalli
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
RANKU 3 -hanke Ravinneneutraali toiminta kunnan käytännöksi
YRITYSTOIMINNAN MALLEJA
Strategiset painopisteet Strategiset tavoitteet
Esityksen transkriptio:

Liikenteen näkymiä Pohjois-Karjalassa vuoteen 2040 Pohjois-Karjalan maakuntakaava 2040 Käynnistämistilaisuus 3.10.2016 Vt. johtaja Airi Muhonen, Pohjois-Savon ELY-keskus

Millainen on liikennejärjestelmä 2040? Tulevaisuuden liikennejärjestelmä muodostuu palveluiden, infrastruktuurin ja tiedon kokonaisuudesta Infrastruktuuria tarvitaan, sekä liikkumiseen että kuljettamiseen, mutta lisäksi tiedon siirron infran merkitys tulee entisestään korostumaan Liikennepalvelut muuttuvat ja liittyvät yhteen muiden palveluiden kanssa, yritysten ja operaattoreiden rooli kasvaa, mutta myös kolmas sektori ja kansalaiset toimivat palvelutuottajina, lopputulosta on vielä vaikea ennustaa Internet of everything, kaiken internet tulee myös liikenteeseen, tiedon rajapinnat pitää olla auki 23.9.2016

Yhdessä hyväksytty Itä-Suomen liikennestrategia antaa suunnan liikennejärjestelmän kehittämiselle seuraaville vuosikymmenille 23.9.2016

Liikennestrategian tavoitteena on tärkeimpien kuljetusten kustannustehokkuuden parantaminen sekä arjen liikkumisen ja matkustamisen helpottaminen Kärkitoimenpiteet Raaka-aine-kuljetusten kannalta tärkeiden teiden liikennöitävyyden turvaaminen Uudet monipuoliset liikennepalvelut arjen matkoja varten Liikkumista ja kuljetuksia helpottamaan kehitetään reaaliaikaista tietoa hyödyntäviä mobiileja palveluita 23.9.2016

Yhteinen vastuu liikennestrategian toimeenpanosta Tarvitaan kaikkien toimijoiden aktiivisuutta mukaan lukien elinkeinoelämä ja asiakkaat, jotta kärkitoimenpiteitä saadaan edistettyä, erityisesti liikkumisen palveluiden aikaansaaminen vaatii työtä Toteuttaminen tapahtuu montaa kautta: arkityö, liikennejärjestelmätyö, hankkeet ja kokeilut, toimintamallit, myös kaavoitus Miten maakuntakaavoitus voi tukea strategian toteuttamista? 23.9.2016

Palvelutason parantaminen väylänpidon toimin ja liikennepalveluja kehittämällä Lähtökohtana yhteyksien kehittäminen palvelutaso-lähtöisinä toimenpide-kokonaisuuksia Itä-Suomen tärkeimmät väylähankkeet Vt 5 Mikkeli–Juva Vt 23 Varkaus–Viinijärvi Vt 5 Leppävirta–Kuopio Karjalan rata Savon rata 23.9.2016

Miten maakuntakaavassa otetaan huomioon liikenne ja liikkuminen? Maakuntakaavan tulee toteuttaa Itä-Suomen liikennestrategiaa Liikennettä koskevien taustaselvitysten tulee tarkentaa strategian tavoitteita ja konkretisoida toimenpiteitä Pohjois-Karjalan alueella Kaavoissa tulee huomioida varaukset mahdollisille uusille tiehankkeille Kaikilla kaavatasoilla on otettava huomioon liikkuminen ja kuljetukset sekä liikennepalvelut Uudistettavan Pohjois-Karjalan liikennejärjestelmäsuunnitelman tulee tukea maakuntakaavaa ja sen tulee pohjautua Itä-Suomen liikennestrategiaan. Asiakastarpeet keskiöön! 23.9.2016

Kiitos 23.9.2016