Tonni lähti Ryhmä 4
Projektin taustaa Tonni lähti- projektin tavoitteena tuoda Tonni lähti- materiaalijalanjälkilaskuri laajemmin ihmisten tietoisuuteen Laskuri kertoo käyttäjän materiaalijalanjäljen Osa vuonna 2015 käynnistynyttä Tonni lähti- haastetta Tonni vähemmän kulutusta vuodessa Toimeksiantajana Lahden kaupunki
Eteneminen Ryhmäytyminen Boot Camp Tonni lähti ryhmien tehtävät Laskurin kysymyksien kehittäminen MM –kisaversio Laskurin markkinointi
Työskentelymenetelmät Ryhmätapaamiset Omalla porukalla sekä muiden ryhmien kanssa Projektiohjaajien kanssa Markkinointisuunnitelma Kaikkien ryhmien ideoiden kokoaminen Tapaamiset Lahden kaupungin ympäristötoimi Liiketalouden lehtori Raporttien ja esitysten teko Etänä ja yhdessä
Markkinointisuunnitelma KOHDERYHMÄ MARKKINOINTIKANAVA AJANKOHTA MUUTA MOTIVAATTORI Kaikki kohderyhmät Sanomalehti Facebook Ylikulutuspäivä (8.8.) Suomalaisten ylikulutuspäivä (17.4.) Omaa kulutusta seuraavien kesken arvonta Kulttuuripääsylippuja Eläkeläiset Paikallisradio Kirjaston ympäristöpiste Ylikulutuspäivä Hyvä elämä lapsenlapsille Aikuiset Haastekampanja ”Haasta kaveri”–painike laskurin lopussa Raha Nuoret/opiskelijat SOME Kiertotalous valistusta koulussa Eettisyys Lapset Kotitehtävä/haaste WILMA Koulun ympäristöviikko Luokan keskikulutuksen seuraaminen puolen vuoden välein Yhdistykset/yritykset Sähköposti Imago + raha
Markkinointisuunnitelma (Lapset) Ala-koululaiset + vanhemmat Kotitehtävänä vanhempien kanssa Opettaja taulukoi tulokset Pyritään pienentämään tulosta jatkuvasti Tulokset näkyvillä luokan seinällä Tehdään 2 kertaa lukuvuoden aikana Seuranta koko ala-koulun ajan Kilpailu luokkien kesken
Sosiaalinen media markkinoinnissa Facebook Tavoittaa potentiaalisimman käyttäjäryhmän Halpa Julkaisun mainostaminen 14€/päivä arvioitu kattavuus n. 1005-2649 hlö per päivä Valittuna kohderyhmänä 20-60 vuotias lahtelainen Leviää ilmaiseksi tykkäysten ja jakojen kautta Huomiota herättävä kuva/video
KIITOS!