Minno meets Innokylä - törmäyskohtia

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
Advertisements

Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Työssä olemassa olevalla työkyvyllä Työssä jatkamisen tuki ja osatyökykyratkaisujen edistäminen.
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
KTT Mauri Heikkilä CASE: UUTTA LIIKETOIMINTAA PERÄMEREN SEUDULLE.
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
KOIVUN KEHITTÄMISSUUNNITELMA 1) Mitä arvioidaan? 2) Miten arvioidaan? 3) Tiimityön kehittäminen 4) Yhteistyön tiivistäminen sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Tik Tietojenkäsittelyopin ohjelmatyö Palautuspalaveri 1 Projektin esittely lyhyesti Projektin tilanne Vaiheen lopputulokset Seuraavan vaiheen (MÄ)
Hyvinvointialan yrittäjän hyvinvointi
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Hoito- ja kasvatustyö lastensuojelun sijaishuollossa - erikoistumisopinnot 30 op Yleisiä tavoitteita Opiskelija jäsentää ja kehittää työtään moniammatillisessa.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Valomieliset Mieletöntä valoa
OSKO –projekti Keski-Suomen työpajojen verkostoitumishanke itsearvioinnin näkökulmasta.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Produktio - ideointi käsikirjoitus - aikataulu 2016.
Tervetuloa Innokylään
VISIO Ohjaamojen tavoitteena on nuorten työllistymisen, koulutuksen ja osallisuuden edistäminen tarjoamalla tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita. Ohjaamot.
Minno meets Innokylä – Innopaja
Inspiraatiota Innokylästä - Innopaja 21. 3
Innokylän Roadshow Turku
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
OP1.3 Jussi Lounassalo.
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Tervetuloa Innokylään
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Kuntaliiton kehittämistoiminnan vaikuttavuus
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Innokylä tutuksi ja käyttöön
Tervetuloa Innokylään
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Osatyökykyisille tie työelämään
Innokylä tutuksi ja käyttöön
Tervetuloa Innokylään
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Innokylän Verstas tutuksi
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
Opettajan nimi | kurssin numero
Tervetuloa Innopajaan
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Tervetuloa Innopajaan
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
OTE’TTA TOIMINTAMALLIEN KUVAAMISEEN Kouvolassa
Innokylä hankkeiden tukena
Innokylä tutuksi ja käyttöön
Tervetuloa innopajaan
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Tervetuloa Innokylään
Tervetuloa Innokylään
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Liiketalouden päivä- opiskelijoiden (fi) opinnäytetyöprosessi 2018-
OTE’TTA TOIMINTAMALLIEN KUVAAMISEEN Järvenpää
Digitiekartta ja Luova- laboratorio
Toukokuussa: Kesäkuussa: TO 2.5. VIRTUAALIVESIJUMPPA KLO 7.50
elokuun virtuaalivesijumpat
Esityksen transkriptio:

Minno meets Innokylä - törmäyskohtia

Innovaatioprojektiopinnot kevät 2017, aikataulu LUONNOS 18.10.2016 Orientaatio, info, opintojen aloitus ke 1.2. Teemat viikolla 1: Orientaatio, mikä on innovaatio, innovaatiotoiminta, ryhmädynamiikka, tiimityö Teoriaopetusta ma - ti 6. – 7.2., välipäivä ke 8.2. Projektiryhmien ensimmäinen tapaaminen to 9.2., ohjaustapaaminen myös pe 10.2. Orientaatio 1.2. Viikko 1 6.2. – 10.2. Teemat: Ideointi, tiedonhaku, ”fuzzy front end”, projektisuunnitelman tekeminen, projektihallinta Maanantaisin teoriapäivä Projektiryhmien tapaaminen ohjaajan kanssa torstaisin, projektiryhmien omaa työskentelyä ti - pe Viikko 2 13.2. – 17.2. Teemat: Ideoiden kehittäminen ja testaaminen, prototyyppi, tiimityö, palvelumuotoilu, sisäinen ja ulkoinen viestintä Maanantaisin teoriapäivä Projektiryhmien tapaaminen ohjaajan kanssa torstaisin, projektiryhmien omaa työskentelyä ti -pe Viikko 3 20.2. – 24.2. Teemat: Innovaation konkretisointi, prototyyppi, idean asiakaslähtöisyys, laatu, palvelumuotoilu Viikko 4 27.2. – 3.3. Teemat: Kehittämistoiminnan arviointi, riskianalyysi, raportointi, tulosten esittäminen Viikko 5 6.3. – 10.3. Teemat: Implementointi, (innovaation markkinointi ja kaupallistaminen), tulosten esittäminen ja yhteenveto Projektiryhmien tapaaminen ohjaajan kanssa ma Projektien viimeistelyä ma, ti ja ke Lopputuotosten esittely to 16.3. (Minnofest) Palaute, arviointikeskustelu ja opintojen päätös pe 17.3. Viikko 6 13.3 – 17.3. Teemojen muutokset mahdollisia, vaihtelevat projektien mukaan

Missä vaiheessa Innokylästä voisi olla hyötyä? 1. Orientaatio 2. Ideointi 3. Ideoiden testaaminen 4. Prototypointi 5. Kehittämisen arviointi 6. Implementointi ja markkinointi

1. Orientaatio Työtilassa työskentelevät opiskelijat, opettajat ja asiakkaat = edistää monialaisuutta ja avoimuutta Työtilassa paikka kehittämis-työn dokumen-taatiolle Työtila yhteiseen työskentelyyn Minno-porukka Projektiryhmä (haaste)

2. Ideointi Ideointiin menetelmiä Innokylästä Ideoinnin tulokset näkyville ja talteen työtilassa Osallista eri tahot mukaan ideointiin Etsi valmiita ratkaisuja Innokylästä; käytä muiden kehittämiä toimintamalleja oman ratkaisun pohjana

Innovaatio-opinnoissa synnytettyjen ideoiden jatkojalostusmahdollisuus 3. Ideoiden testaaminen Keskustelu-mahdollisuus; Mahdollisuus osallistaa eri tahoja kehittämiseen Mahdollisuus toteuttaa pienimuo-toisia kyselyitä Innovaatio-opinnoissa synnytettyjen ideoiden jatkojalostusmahdollisuus

Jäsentää esim. palvelumuotoilun avulla konseptoitua ideaa (esim Jäsentää esim. palvelumuotoilun avulla konseptoitua ideaa (esim. miltä kehitettävä asia näyttää eri toimijoiden näkökulmasta) 4. Prototypointi Löydä Innokylästä erilaisia kehittämisen menetelmiä ja niiden sovelluksia Paikka ideoiden jatko-jalostamiselle Testaa protoasi Innokylän kautta -vertaisarviointi -asiakkaat

5. Kehittämisen arviointi Paikka kehittämis-työn dokumen-taatiolle Mahdollisuus opettajille arviointiin ja ohjaamiseen Linkki työtilaan asiakkaalle: kehittäminen läpinäkyvää ja avointa Mahdollisuus arvioinnin suunnitteluun ja tulosten näkyväksi tekemiseen

6. Implementointi ja markkinointi Toimintamalleilla mahdollisuus hakea Innopalkintoa ja hyödyntää työnhaussa Ilmoita ilmaiseksi Innokylän tapahtuma-kalenterissa Levitä kehittämääsi ratkaisua Innokylän kautta Hyödynnä Innokylän viestintäkanavia – näkyvyys moninkertaistuu

Yleisiä hyötyjä opintokokonaisuuteen: Auttaa ylläpitämään työskentelyjännettä Jatkohankkeiden ja opinnäytetöiden mahdollisuus Viestinnällinen yhteistyö Innokylän kanssa Innokylän työvälineiden käyttö osa tulevaisuuden osaamista Innokylässä ”oikeita” työelämän toimijoita

Innokylä meets Minno – miten? STEP 1 Työtilan perustaminen STEP 2 Työskentely verstaalla STEP 3 Tulokset tiiviiksi toimintamalleiksi