TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
Advertisements

Tervetuloa abiturienttien vanhempainiltaan
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Opinnäytetyöprosessi
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Opinnäytetyöprosessi
JOENSUU OHJAAJAKOULUTTAJA- TYÖRYHMÄ. 1.1 OHJAAJAKOULUTUKSET A koulukohtaisesti: moduuli 1 B yksiköiden välisessä yhteistyössä: moduuli 2 (Jyväskylä,
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
AKATEEMINEN OHJAUSSUHDE Anna Raija Nummenmaa Kansanterveystieteen tutkijakoulu
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
YLEMPI AMK-TUTKINTO Tietoa tutkinnosta : - valtakunnallinen verkkolinkki: Ylempi korkeakoulututkinto: -
Ryhmän merkitys työssäkäyvien gradutyöskentelyssä Työelämää ja opintoja -iltapäivä Tytti Suojanen, Kieli- ja käännöstieteiden laitos Teknisen.
Prosessikuvaus* plagiointiepäilyn käsittelystä Aalto-yliopistossa
750696S Maisteriseminaari Laajuus 4 op / 107 h opiskelijan työtä
Opinnäytetyöprosessi
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Vanhempainilta Sari Vahtera ja Anne Mattsson
Kurssivalinnat kakkosille Huhtikuu Kurssivalintojen aikataulu kurssivalinnat Wilmaan –Wilma avautuu sunnuntaina klo –MUISTA.
V IESTINTÄTAITOJEN KEHITTÄMINEN ROBOTTI - PROJEKTISSA OAMK Tekniikan yksikkö Kevät 2009 Tuula Hopeavuori.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
ERILLISET ERITYISOPETTAJAN OPINNOT Tervetuloa Helsingin yliopistoon! Alkuinfo
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
SOSIAALITYÖN OPISKELIJOIDEN INFOPÄIVÄ
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Suvi-verkoston kuulumiset
Tämä on mun juttu – yrittäjyyskasvatusta alakoululaisille
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Sähköiset yo-kirjotukset
Kurssit lukion kolmantena vuonna
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Kotitalouden kurssit lukiossa
MITÄ OPPILAANOHJAUS ON?
RUOTSIN KIELEN OPETUKSEN KEHITTÄMINEN KORKEAKOULUISSA (=ROKK-HANKE): Työskentely lv Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT,
Opetussuunnitelmatyö
SÄHKÖISET OPINNÄYTETYÖT TURUN YLIOPISTOSSA
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Laaja-alainen arviointi
Pasi Lankinen, suomen kielen ja viestinnän yliopettaja
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan Tammikuu 2018
KOKONAISARKKITEHTUURIN ARVIOINTI
Liiketalouden päivä- opiskelijoiden (fi) opinnäytetyöprosessi 2018-
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
Marttayhdistyksen vuosikello
Esityksen transkriptio:

TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari

Taiteen maisterin opinnäyte 30op Tavoite on, että opiskelija syventää taidekasvatuksen teoreettista ja käytännöllistä tuntemustaan sekä osoittaa valmiutta tieteelliseen ja taiteelliseen ajatteluun ja näihin liittyvään viestintään. Opinnäytteen ohjaus tapahtuu maisteriseminaarissa ja henkilökohtaisessa opinnäytteen ohjauksessa.

Maisteriseminaari Maisterin opinnäyteseminaarin tavoitteena on laatia toteuttamiskelpoinen opinnäytetyösuunnitelma, joka mahdollistaa opiskelijan itsenäisen työskentelyn valmistumiseen asti ja esitellä keskeneräistä työtä siten, että seminaariryhmälle muodostuu käsitys työprosessin etenemisestä ja opiskelija saa meneillään olevasta työstään kommentteja, jotka auttavat häntä työn loppuun saattamisessa.

Seminaarin opintosuoritus (5op) koostuu 1) Opinnäytetyösuunnitelmasta sekä suunnitelmaan liittyvien tekstien/lisämateriaalin lukemisesta, 2) yhden metodikirjan lukemisesta ja siitä tehtävästä esseestä, 3) oman työprosessin esittelystä ja 4) kahden maisterin opinnäytetyön tarkastustilaisuuden raportoinnista sekä seminaari-istuntoihin osallistumisesta (mikä edellyttää 80 % läsnäoloa, esittelyjä ja aktiivista osallistumista suunnitelmista ja työprosesseista käytäviin keskusteluihin).

Seminaarin opetus Kontaktiopetusta: 28.1.2016 (aloituskerta) 5.–7.4.2016 nk. “seminaariviikko”; suunnitelmien tarkastelu toinen “seminaariviikko” syksyllä (aikaa ei vielä päätetty, suunnilleen loka-marraskuussa) & henkilökohtaista ohjausta (1–2 t/opiskelija) ohjausaikoja varataan opettajalta

Opinnäytetyösuunnitelmat Seminaarin aloituksen jälkeen ennen ensimmäistä intensiivijaksoa opiskelija työstää opinnäytetyösuunnitelmaansa itsenäisesti ja saa tarvittaessa seminaariryhmänsä vetäjältä tukea henkilökohtaisessa tapaamisessa. Suunnitelma (ks. ohjeet suunnitelman tekemiseksi) toimitetaan maisteriseminaarin MyCourses-keskustelualueelle opettajan antamien päivämäärien puitteissa. Seminaarilaiset voivat antaa viimeistään istuntoviikon päätteeksi tekijälle suunnitelmasta kirjalliset kommenttinsa MyCourses verkko-oppimisympäristöön.

Lisää opinnäytetyösuunnitelmista… Opinnäytetyösuunnitelman esittelyyn ja siitä käytävään keskusteluun varataan kevään seminaariviikolla kullekin opiskelijalle noin 45 min, josta tekijä voi käyttää avauspuheenvuoroonsa enintään 15 minuuttia. Tässä yhteydessä mietitään myös kuka voisi ohjata työtä.

Valvoja/ohjaaja/tarkastaja/arvosteluryhmä eli opinnäytetyöprosessi Valvoja: Kuvataidekasvatuksen koulutusohjelmissa seminaarin vetäjä on opinnäytetyön valvoja suunnitelman tekemisen ajan, kunnes aihe on vahvistettu. Valvoja vahvistaa opinnäytetyön aiheen ja sen voimassaoloajan (ks. ARTS, opinnäyteohje).

Ohjaaja: Suunnitelman valmistumisen, aiheen ja sen voimassaoloajan vahvistamisen jälkeen hankitaan työlle ohjaaja. Koulutusohjelmajohtaja siirtää opinnäytteen valvojavastuun työn ohjaajalle, jonka täytyy kuulua Aalto-yliopiston opetushenkilökuntaan. Ohjaaja/valvoja vastaa valmiin työn Turnitin-plagiointitarkistuksesta ja antaa luvan jättää työ tarkastukseen.

Tarkastajat: Opinnäytetyöllä on aina kaksi tarkastajaa, joista toinen voi olla laitoksen/koulun ulkopuolinen. Esitys TSAKille (Taiteen ja suunnittelun akateeminen komitea) – päätös helmikuussa: On ehdotettu, että opinnäytteen toinen tarkastaja olisi valvoja/ohjaaja ja toinen ulkopuolinen.

Arvosteluryhmä: Koulutusohjelmilla on omat arvosteluryhmänsä, joiden tehtävä on – määrätä maisterin opinnäytetöille tarkastajat – päättää opinnäytteen arvosanasta – varmistaa arvioinnin yhdenvertaisuus Kuvataidekasvatuksen tämänhetkisen arvosteluryhmän pj. on Helena Sederholm.

Oppimistavat Suunnitelman ja opinnäytteen itsenäistä työstämistä. Omaehtoista tiedonhankintaa. Lukemista. Itsenäistä tutustumista kurssimateriaaleihin. Keskustelua kurssitovereiden ja opettajan kanssa. Keskustelua tovereiden töistä (MyCourses ja live).

Käytännössä Opettajalta varataan henkilökohtaisia ohjausaikoja: ensisijaisesti sähköpostilla, helena.sederholm@aalto.fi; jos varattu aika täytyy pätevästä syystä perua, tekstari numeroon +358-50-3141546 Valmiit suunnitelmat palautetaan MyCoursesin oppimisalustalle (kohtaan Huhtikuun seminaari) viimeistään 29.3.2016.

Palaute Kurssipalaute annetaan AaltoARTSin sähköisessä palautejärjestelmässä. HUOM! Luultavasti kurssipalautetta pyydetään jo kevään seminaari-istuntojen yhteydessä ja uudelleen syksyllä. Vastaattehan molemmissa vaiheissa; se auttaa kurssin kehittämisessä.