Proficom.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JOINT ENTRE - YRITT Ä JYYDEN EDIST Ä MISHANKE Suomalais-saksalainen Double Degree (BBA) FH Hannover - SEAMK Liiketoiminta, Yritt ä jyys M. Arola 10/2008.
Advertisements

Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
MAAILMAN KIELET JA SUOMI SYKSY MAAILMAN KIELIKUNNAT ► Maailmassa arvioidaan olevan tällä hetkellä eri kieltä (arvio sisältää viittomakielen.
Haka pilottihaku 2007 Haka käyttäjien kokoontuminen
Satu Sjöholm/Liikuntatoimen ylitarkastaja/Länsi-ja Sisä-Suomen Aluhallintovirasto.
Haapajärven perusopetukseen valmistavan opetuksen opetussuunnitelma 2016 Markku Mäkelä OPS-koordinaattori.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Tuloksia THL:n ja harjoittelukoulujen yhteistyöstä eNorssi -seminaari, Hämeenlinna Anne-Marie Rigoff.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Tutkimustietovaranto
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Hilkka Kousa Tilastopäällikkö
Koulutusyhteistyön sopimusasiat –seminaari Kari Pitkänen
Painotetun opetuksen kuvaaminen koulun opetussuunnitelmassa
Erikoisluokkatoiminta
10%:n sääntö opettajien lukumäärä Tehtyjä kokeiluja Muuttuva oppimaisema Innovaatiot *Tuote / vuosi Perusaste ,6 Lukio
Infoa tutoropettajille
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Tervetuloa Innokylään
Datan avaamisen ohjeistus
Kulttuuriympäristökasvatus yliopistossa
1. Millä tavoin tämä osa-alue parantaa hyötyä asiakkaalle?
ATT ja KDK-tilannekatsaus
Opetustoimi osana Jyväskylää
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Kieli- ja musiikkiluokkainfo
9. Kristinuskon yhteiskunnallisia tulkintoja
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Jatkoväylä – sujuvasti ammatillisesta koulutuksesta ammattikorkeakouluun Tki-asiantuntija Petra Paasonen Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu.
Ydinpalvelu: käytettävyyden parantaminen
Datan avaamisen ohjeistus
Etelä-Hervannan koulu
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Vauhdittaa kiinteistö- ja rakentamisalan digitalisaatiota
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Terve Kunta –verkostokokous / Sanna Ahonen
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
KA1 - Yhdessä olemme enemmän
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Kestävän kehityksen projektit Espoossa
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Lainsäädäntö Valtion lupa- ja valvontaviraston on tarkoitus aloittaa toimintansa alkaen. Ehdotus Valtion lupa- ja valvontaviraston perustamisesta.
Ryhmänohjaajien palaveri
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
KTPO:n palvelukokonaisuuksien tiivis esittely
Verkko-oppimisympäristöjen käytettävyyshaasteita
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
HYVINVOINTITIEDON KLINIKKA
School Education Gateway
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Näyttöpinta-alan laajennus virtuaalitodellisuuden keinoin
RANKU 3 -hanke Ravinneneutraali toiminta kunnan käytännöksi
Esityksen transkriptio:

Proficom

PROFICOM lyhyesti PROFICOM (Profiling Learning Progression in CLIL Environments through Computer Simulations) -hankkeessa kehitetään, sovelletaan käytäntöön ja arvioidaan uudenlaisia teknologioita hyödyntäviä simulatiivisia toimintamalleja erityisesti ainerajat ylittävän kieli-, kulttuuri- ja kansainvälisyyskasvatuksen yhteydessä. Esimerkkinä hankkeessa toimii englannin kielen / englanninkielinen opetus nk. kansainvälisissä tai muuten englanninkielistä aineenopetusta / ainerajat ylittävää englanninopetusta (vrt. English medium CLIL education) tarjoavissa kouluissa. Hankkeessa suunnitellaan ja toteutetaan elokuvapohjaisia, pelillisiä ja seikkailullisia tarinaelementtejä sisältäviä tietokonesimulaatioratkaisuja ennen kaikkea yllä mainittujen CLIL-oppimisympäristöjen asettamiin erityistarpeisiin. Simulaatiosovelluksia pilotoidaan hankkeen ensimmäisessä vaiheessa englanninkielistä CLIL-opetusta tarjoavissa kouluissa. Myöhemmin kokeiluja laajennetaan myös PROFICOM-yhteistyöverkoston muihin kouluihin, toisin sanoen myös formaalin kielenopetuksen (englanti) yhteyksiin. Tällä tavoin pyritään kartoittamaan ensisijaisesti varhaisen CLIL-opetuksen yhteyksiin kehitettyjen teknologiasovellusten soveltamis- ja hyödyntämismahdollisuuksia myös varhaisen (formaalin) kielenopetuksen puitteissa ja näin edistää ainerajat ylittävän kieli- ja kulttuurikasvatuksen toimintamalleja erityisesti oppimisprogression dokumentoinnin yhteydessä.