Käspaikan identiteetti nyt

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
Advertisements

JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
MONISÄRMÄINEN HUMANISMI Keksi tähän kuva? kulttuurit taiteet traditiot yhteisöt yhteiskunnat.
KÄSITYÖ Käsitä käsin Käsityönopetus Jyväskylän norssissa Riitta Huovila 2016.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Oppimisen tavoittelu TKK Opetuksen ja opiskelun tuki
Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.
K-P ammattiopiston kuulumisia!. Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!
Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson.
Suomen YK-liiton toimintastrategia hallitukselle
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Digitaalisten oppimisympäristöjen ja mobiililaitteiden käyttö opetuksessa Teemu Vepsäläinen
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Tarvitaan monta tapaa oppia ja opettaa
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
Laaja-alainen osaaminen
Some – opettajan ja opiskelijan työkaluina
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Proficom.
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Pedagoginen kehittäminen
10%:n sääntö opettajien lukumäärä Tehtyjä kokeiluja Muuttuva oppimaisema Innovaatiot *Tuote / vuosi Perusaste ,6 Lukio
Infoa tutoropettajille
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Opeka-kyselyn tulokset
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Opetustoimi osana Jyväskylää
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Joensuun seudun varhaiskasvatussuunnitelma
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
12/25/2018 Yksikkökokous Pepe Vilpas.
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Seudullinen työkokous
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Ryhmänohjaajien palaveri
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
A2-kieli-info.
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Omnia.fi/yhteishaku.
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

Käspaikan identiteetti nyt Sisältöjen jakaminen Valmiiden kokonaisuuksien välittäminen Ajankohtaisen käsityötiedon tarjoaminen (tapahtumat, koulutuspolitiikka, tiede)‏ Tarja Krögerin väitös 2005: Käsityö tuotteen valmistuksena ja taitolajipainotteisena, “tee näin” -behaviorismi, kognitivismi eli kysyvä “tee näin”. Avoimuuden ideaali Miia Collanus, Käspaikan kesäpaja 2011 Turku

Käsityön verkkomaailma nyt html-sivuista sosiaaliseen mediaan Käyttäjistä tuottajiksi tekstistä kuviin, ääneen ja videoon Lineaarisuus? Kaupallistuminen Kansainvälistyminen (erit. Anglo-Amerikkalaisuus)‏ Yksityisyyden muutos, verkkoidentiteetti Miia Collanus, Käspaikan kesäpaja 2011 Turku

Miia Collanus, Käspaikan kesäpaja 2011 Turku Pedagoginen muutos Tiedon jakamisesta (behaviorismi) tiedon rakentumiseen (konstruktivismi) ja siitä yhteisölliseen, yhteistoiminnalliseen oppimiseen (sosiokulttuurinen). Oppilas on aktiivinen tiedon tuottaja ja opetus oppilaan kulttuurisesta todellisuudesta lähtevää Yksilökeskeisestä yhteisölliseen Autoritaarisuudesta jaettuun asiantuntijuuteen Oppiainejakoisuudesta integroivaan opetukseen Päästä ruumiiseen ja tunteisiin / psykologiasta sosiologiaan ja kulttuurintutkimukseen? Vastauksista kysymyksiin Nouseva? muutokseen pyrkivä, kriittinen pedagogiikka ja demokratiakasvatus (kansalaiskasvatus)‏ Miia Collanus, Käspaikan kesäpaja 2011 Turku

Miia Collanus, Käspaikan kesäpaja 2011 Turku Käsityön muutos Tuote- ja tekniikkakeskeisyyden hegemonia säilynyt Tuotesuunnittelu seuraava iso trendi? (yliopistot)‏ Ekologisuus Käsityöilmaisuun suurta kiinnostusta (identiteetti ja lokaalisuus)‏ Taidekäsityöstä nykytaiteelliseen käsityöhön Teknisestä taituruudesta merkityksiin Yksilöllisistä, funktionaalisista tuotteista yhteisöllisiin teoksiin Privaatista julkiseen ja yhteiskunnalliseen? Eettisyys? Miia Collanus, Käspaikan kesäpaja 2011 Turku

Kenelle Käspaikkaa tehdään? Millaisia tarpeita Perusopetuksen opettajat Opettajankoulutus (opettajat/tutkijat ja opiskelijat)‏ Käsityöharrastajat Suomalaiset Maahanmuuttajat Kansainvälistyminen? (Anglo-Amerikasta laajentaminen: Pohjoismaat, Aasia, Afrikka...)‏ Miia Collanus, Käspaikan kesäpaja 2011 Turku

Käspaikan identiteetin suuntaaminen? Pitäisikö Käspaikka-portaalia kehittää orgaanisemmaksi? vrt. Craftster? -> kuka on tuottaja, kuka käyttäjä? Onko Käspaikka kuitenkin nyt keskusjohtoinen? Behaviorististen how-to -verkkomateriaalien tulevaisuus? Moninaisuutta vrt. Kröger 2003, käsityö, oppimisteoriat Videoita (saavutettavuus, kieli...)‏ Oppimateriaaleista opetuskokonaisuuksiin ja oppimisympäristöjen rakentamiseen? Pedagogisia malleja (käyttäjäkunnan laajentaminen, kansainvälistyminen, perusopetuksen ulkopuolelle)‏ Didaktisia keinoja Kansainvälinen yhteistyö Avoimuuden säilyttäminen Miia Collanus, Käspaikan kesäpaja 2011 Turku