Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Mielenterveys- ja päihdeasiakas terveyskeskuksessa - Palvelumuotoilulla parempia palveluita riskiryhmille päätösseminaari Salon avoterveydenhuollon.
Advertisements

Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
TOIMINTAKYKY Oppilaan kyvyt ja rajoitteet Ympäristö- ja yksilötekijät Oppilaan toimintakykyä kuvataan ICF-luokituksen avulla. Toimintakykykuvaus rakentuu.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys ja muutoskykyisyys. Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys.
MYK Päivätoiminnan sisällön kehittäminen Päivätoiminnan laajentuminen Vuosikello Henkilöstölle ja asiakkaille Haasteita: -Muistisairaita 1599.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Hankkeen tuloksia – elinikäisen oppimisen virta
Maatalouskoneiden huolto
Th, TtM, kehittämispäällikkö Ulla Korpilahti
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
liikunnan ja terveystiedon lehtori / sosiaali- ja terveysala
TOIMENKUVAKARTTA / VALMENTAJAT
Henkilökunta Tavoitteet Visio Lapsi Laadukas vaka, eo, po Vanhemmat
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
Onnistunut ammatinvalinnan ohjaus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Nopolan koulu Opettajien veso
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
LARK 5 MERCURIAn osahanke
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!
Opetustoimi osana Jyväskylää
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Porsastuotanto Tuotantopanokset Rehun valmistus Ohjaus ja valvonta
Pedagoginen Learning Cafe Varhaiskasvatus
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Sosiaalialan tehtävärakenne
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Esityksen nimi / Tekijä
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Yliopistojen intrapäivä
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Selvityksen aikataulu ja alustava työsuunnitelma sekä organisointi
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
liikunnan ja terveystiedon lehtori / sosiaali- ja terveysala
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Validointi vapaassa sivistystyössä
SOSIONOMI 210 OP Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia, ennakoida tulevaisuuden muutoksia, tuottaa ja kehittää sosiaalipalveluja. Hän osaa ohjata.
PÄHEE OTE-Päijät-Hämeen osatyökykyisille tie työelämään
Työkykyä edistävä toiminta
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Osaamisen arvioinnin ja näyttöjen järjestämisen laadunvarmistus
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
OY-Oamk-yhteistyön organisointi
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
tulevaisuuden työelämätaidot
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Maakunta- ja sote-uudistuksen jälkeen
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa Hyvinvoinnin edistäminen on arjen pieniä valintoja ja tekoja joka päivä Hyvinvoinnin edistäminen kuuluu jokaisen toimenkuvaan

Hyvinvoiva oppimisympäristö ARVOT JA TOIMINTAKULTTUURI Työ- ja toimintakyky Elinikäisen oppimisen avaintaidot D Fyysinen oppimisympäristö G Yhteistyö ympäröivien Yhteisöjen kanssa OPETUKSEN SISÄLLÖT C Psyykkinen ja sosiaalinen oppimisympäristö OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN OPISKELUN TUKI F Koulun ja opiskelijan lähipiirin kanssa tehtävä yhteistyö Hyvinvoiva oppimisympäristö B Työ- ja toimintatavat E Opiskelijapalvelut ohjaus ja huolto ruokailu ja asuminen A Henkilöstön hyvinvointi JOHTAMINEN Opetussuunnitelmat Resurssit ja organisointi ARVOT JA TOIMINTAKULTTUURI Pohja-aineisto: Hyvinvoiva koulu –hankkeen malli Soveltaminen ammatillisen koulutuksen käytäntöihin: THL & SAKU ry

Hyvinvointi-suunnittelun tasot ja tiimit Kunnalliset hyvinvointipalvelut ja -ohjelmat koko elämänkaaren kattava tuki Hyvinvointi-suunnittelun tasot ja tiimit Koulutuksen järjestäjä –taso KJ-tason tiimi, edustus yksiköistä KJ:t huolehtivat työyhteisön ja opiskelijoiden hyvinvoinnista opiskelijoiden hyvinvoinnin edunvalvoja Oppilaitos- / yksikkötaso Yksikkötiimejä tarvittava määrä -> moniammatillisuus, toimivuus Hyvinvoivan oppimisympäristön toteuttaminen Kaikissa toimenkuvissa on kasvattamisen ja ohjaamisen velvollisuus Henkilöstön vertaistuki on paras varhaisen puuttumisen keino Opintoala- / ryhmätaso Ryhmänohjaaja on lähiesimies Työtavat ohjaavat ja kannustavat opiskelijoiden osallisuuteen Kansalaisjärjestöjen toiminta sosiaalisen kestävän kehityksen vahvistaminen

Hyvinvointi-suunnittelun prosessi Päätös hyvinvointiohjelman käynnistämisestä JOHTO: toimeksianto resursointi valvonta ja ohjaus TIIMIT: suunnittelu toteutuksen johtaminen arviointi ja raportointi kehittämisesitykset ja kehittäminen Hyvinvointitiimien perustaminen Lähtötilanteen kartoitus Suunnitelman toteuttaminen Tarpeiden tunnistaminen Palaute, arviointi ja raportointi Planning Worksite Health Promotion Programs: Models, Methods and Design Implications Mari Ryan, MBA, CWWPC; Larry S. Chapman, MPH; Mary Jane Rink, RN, MSN, FNP, WWPC Suunnitelman hyväksyminen Tavoitteiden määrittely Esityksen Valmistelu Arviointimittareiden määrittely Menetelmistä sopiminen