Koulun kehittämisprojekti

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
Advertisements

2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Koulukuraattorien perehdytysohjelma Helsingissä
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
Työ(hön)valmennus opetuksen tukena, palveluna ja työnä
NITOJA – Nivelvaihe, toiminta ja jatko työelämään – Projektityöntekijät: Marja Riitta Lygdman, projektipäällikkö, p Päivi.
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
Kaikki erilaisia –kaikki samanarvoisia
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Musiikkiteknologian opetussuunnitelman harmonisointihanke
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Korkeakouluopiskelija yhteis- kunnallisena toimijana tiimi: PirAMK, SeAMK, VAMK Taru Kiuru
ETwinning Mikä eTwinning on? Komission hanke, jolla halutaan antaa mahdollisimman monille oppilaille mahdollisuus tutustua ja työskennellä.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Ammatillinen opettaja ja kasvatus
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Toiminnan suunnittelu
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Tytöt teknologian taitajiksi
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Kiinan kieltä lukioissa
KANSAINVÄLISEN STRATEGIAN TARKOITUS Oppisopimuskoulutuksen kansainvälisen toiminnan tavoitteena on edistää suomalaisen työelämän kansainvälistymistä ja.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Arkiston nimi:Päiväys:Copyright: OpettajatuutorointiAuli Pekkala Opettajatuutorointi.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Vapaaehtoisuus ammattioppilaitoksessa Kuvaus vapaaehtoisuustoiminnan pilottiprojektista Espoon Omnian ammattioppilaitoksessa.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
YRITTÄJYYSKASVATUSKYSELY. Kyselyn tavoitteet Osa Äänekosken ohjauksen -hanketta Asenteet Kiinnostus yhteistyöhön Opettajat Yritykset Oppilaat.
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
NUORISO ON YHTEISKUNNAN TÄRKEIN VOIMAVARA - Rotary Youth Leadership Awards Suomen Rotary © 2012.
Oulun normaalikoulun lukio. Normaalikoulun lukio on Linnanmaalla toimiva Oulun yliopiston harjoittelukoulu. Koulussa työskentelee varsinaisten opettajien.
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Luova ja osallistava Suomi Kreativa och delaktiga Finland
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Nuorten oppisopimuskoulutus
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
Eksotessa vuosien 2010 – 2015 aikana tehdyt kehitysprojektit
Oppimisen tuki ja sen kirjaaminen
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
LÄHTEEN ÄÄRELLÄ II Taide- ja taitokasvatuksen ideariihi 5. 9
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Seija Mahlamäki-Kultanen ja Jaana Muttonen
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Iv4j – Innovation in vet for jobs and employment
Esityksen transkriptio:

Koulun kehittämisprojekti Comenius Koulun kehittämisprojekti

Yleistä Kesto enintään 3 v Aiheet liittyvät koulun hallinnon ja opetuksen kehittämiseen Osallistujina opettajat ja/tai koulun johto Koulun sidosryhmät viranomaiset Yhdistykset Tuki Projektit Projektikokoukset Opettajavaihto Opintomatkat ja työpaikkavierailut

Aiheista Koulun yleiseen toimintaan liittyvät aiheet Koulun yhteydet ulkopuoliseen yhteiskuntaan Vanhempien osallistuminen koulun toimintaan ja kehittämiseen Koulun ja työelämän yhteydet Laadunhallinta koulussa Oppilaitosten yhteistyön eri muodot Tasa-arvoasiat Pedagogisia aiheita IT- sovellusten käyttö opetuksessa ja sen tukena Yhteisöllinen oppiminen Opiskelijoiden motivointi eri oppiaineissa Aihekokonaisuudet (”Cross- curriculumn” opiskelu) Erityistä tukea vaativien opiskelijoiden opiskelun tukeminen ja järjestelyt

Partnerit Aiemmin kaavailtuun projektiin mukana olleista Englantilainen koulu on kiinnostunut ammatillisen koulutuksen yhteyksistä Viimsi Keskkoolin suosikki on vanhempien ja koulun yhteistyöstä Saksalainen koulu on edelleen kiinnostunut edelleen kiinnostunut alkuperäisestä draamaprojektista Me???

Toiminta Aiheesta riippumatta projekti voidaan toteuttaa niin, ettei työ jää yhden opettajan harteille  työtä vievät eteenpäin tiimit Tiimit voivat koostua eri aineryhmien edustajista ( 4 -5 opettajaa) tai hallinnon puolella 2 Eri vuosina voivat tiimit vaihtua