Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Viitearkkitehtuurityön tilanne
Advertisements

Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Ajoituskaavio– Timing diagram Olli-Pekka Jokinen Aleksi Alapuranen tik9sna.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Ohjelmistotekniikka ja projektinhallinta, 4 op
Luokan OneNote- muistikirjan luominen Anna Malinen.
Opiskelun, oppimisen ja opetuksen prosessit Synergiaryhmä Pekka Linna, CSC.
Oppimisen, opiskelun ja opetuksen mallintaminen Pekka Linna, Koulutuksen arviointikeskus.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Prosessit Määrittäminen, mallintaminen,kehittäminen Pekka Linna, CSC TY,
AikuiskoulutusEP - tietokantatilanteen yhteenveto
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Prosesseista palveluihin
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
Tuotteen dokumentointi
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Oppimisen, opiskelun ja opetuksen mallintaminen
AAAK 2015 ihmisprojekti OTSIKKO Palautus myCoursesiin 4. 12
Opiskelun ja opetuksen sekä niiden tuen ja hallinnon toiminta-arkkitehtuuria eli Prosessit Pekka Linna, CSC.
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan huhtikuu 2015
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut
Robotiikkakoulutus INNOKAS Jussi Näykki
Kehityshankkeet Tietoallas toteutus
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2015 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla - kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
Tervetuloa Innopajaan
Projektinhallinta ja opiskelu
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
<Hankkeen nimi>
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Luovat menetelmät osallisuuden ja osaamisen tukena
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Tietopaketti kompostointipuiston vierailun jälkeen
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Hyvinvointipalveluiden palvelumuotoilu yrittäjille ja opiskelijoille – Palvelumuotoilun määrittely.
CLT132 Tehtävät (viikko 1).
Tiirismaan vesopäivät
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Validointi vapaassa sivistystyössä
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Komponenttikirjasto Käyttöohje.
Innokylän Verstas tutuksi
OSAAMISKANSIO Nimi.
Kokeilun nimi: Lohkoketjuteknologian hyödyntäminen liikennevakuutuksen laiminlyöntimaksujen käsittelyyn Kehittämispäällikkö Tuuli Karjalainen Ratkaisuarkkitehti.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä

Prosessit ja palvelut Synergiaryhmän määrittelemät prosessit kuvaavat ne tapahtumaketjut, jotka tuottavat opetukseen ja opiskeluun liittyen arvokkaat asiat Näitä prosesseja tuetaan ja mahdollistetaan monin eri tavoin; nämä tukitoimet ovat ydinprosesseihin liittyviä palveluja

Palvelujen kuvaaminen Pyritään tunnistamaan ja kuvaamaan se millä tavalla palvelut auttavat ydinprosessin toimijoita tavoitteidensa saavuttamisessa Kysymys palveluiden suhteen on siis "mitä ja kenelle?", ennemmin kuin "kuinka?"

Toteutus myöhemmin Palvelun toteutus ei ole vielä tässä vaiheessa tarkastelun keskipisteessä Toteutukseen liittyviä havaintoja kerätään kuitenkin myös siinä määrin kuin niitä nousee esiin työn aikana

Palvelun sinikopio Palvelujen kuvauksessa käytetään sinikopio- menetelmää eli service blueprinting, Synergiaryhmän tarpeisiin ja painopisteisiin muokattuna Kuvataan asiakkaan prosessi, palveluprosessi ja taustatoiminnot

Eri tasot Kuvataan asiakkaan toimintojen ketju tavalla, jossa näkyy eteneminen kohti asiakkaan kannalta arvokasta lopputulosta Kuvataan asiakkaalle näkyvä palvelun tapahtumaketju, jossa kuvataan asiakkaan kohtaamat palvelutilanteet Kirjataan ne taustatoiminnot, joita palvelutapahtumat tarvitsevat

Kirjallinen kuvaus Sinikopio-menetelmällä tuotetaan kaavio, joka kuvaa palvelutapahtuman kulkua Lisäksi tuotetaan kirjallinen kuvaus palvelutapahtumasta

Google Docs Työskentelyssä hyödynnetään Google Docs- ympäristöä Tarpeelliset linkit löytyvät ohjelmasta Esimerkkinä ryhmän Kuvaus1 työskentelykansio työskentelykansio Kun tarvitsette lisää dokumentteja, luokaa niitä kopioimalla pohja ja muokkaamalla nimi