Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
Suunnitteluyhteistyö HAMK ja Hämeen Puuverkko Oy Jukka Nummminen.
Ohjaus työtehtävänä.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
8 -luokan biologian maasto-opiskelua
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
9.Lk Biologian laborointikurssi
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
K11071 Tietokoneavusteinen piirtäminen ja mallintaminen Yrjö Viitanen
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS OJOISTEN LASTENTALOSSA
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Varmuutta ja vahvistusta vanhustyön lääkehoidon osaamiseen Tilaisuus, Paikka päiväys.
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
ET ja hyvän osaamisen kriteerit vuosiluokka 5:n jälkeen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
 Jäälin koulu 5-6D VANHEMPAINILTA MAANTIEDON PROJEKTI  Syksyn maantiedon projektissa tutustumme Euroopan valtioihin ja niiden tärkeimpiin.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Tiedotustilaisuus koulutulokkaiden vanhemmille ti Aineisto osoitteessa: Toive ryhmäjaosta, kts. liite.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
1 Kehittämishanke, Simulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Akaan, Valkeakosken ja Urjalan perusopetuksen yhteinen oppimisympäristöhanke. Tavoitteena.
KÄSSÄMARTTA MITEN JA MISSÄ?. Oletko innostunut käsitöistä, kädentaidoista ja haluatko oppia uutta? Oletko kuullut kässämarttatoiminnasta, olisiko se sinun.
Toimi koulullasi vaikka näin Kerro muille hallituksen/valtuuston jäsenille kaupunkikokouksen valmisteluista eli käy saamasi materiaali läpi Yhteistyössä.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
ITEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa. Skenaario – oppimiskertomus - oppimisaktiviteetti maaliskuu 2013 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti.
Vanhempien mielipiteitä
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Yleistä iTEC on nelivuotinen yhteiseurooppalainen hanke, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun ja pilotoimiseen. Euroopan komission.
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
II Luonnonuskonnot Pyhä, mana ja tabu
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
iTEC-pilotointien Suomen aloitustilaisuus Oulu
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
painotuslinjan esittely
Tuloksista ja niiden levittämisestä
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
TET =Työelämään tutustuminen
30 kuukautta 7 milj. euroa visio oppimisaihioiden käytöstä
Pedagogiset aineopinnot lv
Kodin ja koulun yhteistyökokous torstaina
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Yhteistoiminnallinen kokous
MATEMATIIKAN VALINNAINEN LISÄKURSSI
Pilotoinnit käytännössä
iTEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa
Pilotointi Tietovarannon sekä tiedon siirtämisen testaaminen toteutetaan piloteilla keväällä Pilottia varten haetaan yhteistyöstä kiinnostuneita.
TET =Työelämään tutustuminen
iTEC – Suomi 5. sykli pähkinänkuoressa
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Laaja-alainen arviointi
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
MUSIIKIN TUNTISUUNNITELMARAKENNE/KASOPE/mervasti oulu
Lukujärjestysohjelman hankintaprojekti
Finna.fi opettajille ja kouluille pilotti
Koulutulokkaiden aamu Maunulan ala-asteella Tervetuloa
Viestintä Veljeä ei jätetä -kampanja Sotainvalidi-lehti
Esityksen transkriptio:

Pilotointien esittely elokuu 2011

Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing the future classroom

elokuu iTEC - Designing the future classroom

Pilotointien järjestämisestä  Yli 1000 luokkaa neljässä vuodessa  Mikä on pilotoiva luokka ?  Pilotointien aikataulu hankkeen aikana 4iTEC - Designing the future classroom

Luokka = luokallinen oppilaita (1) Opettaja opettaa samaa ainetta kahdelle eri- ikäiselle ryhmälle:  matematiikkaa vuotiaille => 1 luokka iTECissa  matematiikkaa vuotiaille => 1 luokka iTECssa 5iTEC - Designing the future classroom

(2) Opettaja opettaa kahta eri ainetta samalle oppilasryhmälle:  matematiikkaa vuotiaille => 1 luokka iTECssa  kemiaa samalle oppilasryhmälle => 1 luokka iTECssa 6iTEC - Designing the future classroom  Luokka = luokallinen oppilaita

Luokka = luokallinen oppilaita Opettajat täyttävät arvointikyselyn jokaisesta luokasta.  Useamman kuin kahden luokan pilotointia/opettaja/sykli ei suositella! 7iTEC - Designing the future classroom

Pilotointimäärät 8

9

10

1. pilotoinnin aikataulu 11  Valmistelu kesä-elokuu  Laaja-alainen pilotointi syys-joulukuu 2011

1. pilotoinnin aikataulu 12  Arviointi on koko ajan etenevä prosessi.  Pedagogiset koordinoijat ohjaavat toteutusta.  Lopullinen palaute kerätään verkkokyselyn ja tapaustutkimusten kautta.  Pilotointien suunnittelu ja toteutus dokumentoidaan Suomessa MOM-julkaisualustalla.

Pilotointien aikataulu hankkeen aikana 13

Mitä pilotilla tarkoitetaan?  Pilotti on opetuksellinen kokonaisuus, joka rakentuu pilotoitavan skenaarion (Learning Story) ja toteutuksessa käytettyjen opetusmenetelmien ja teknologian (Activities) ympärille.  Pilotin laajuudelle ei ole annettu tarkkoja rajoja. Laajuus voi olla muutamasta tunnista useisiin viikkoihin.  Pyrkimys innovatiivisuuteen; tehdään jokin osa uudella tavalla teknologiaa monipuolisesti hyödyntäen. 14iTEC - Designing the future classroom

Mitä pilotilla tarkoitetaan?  Ei puhuta ainoastaan uudesta teknologiasta, vaan uusista tavoista järjestää ja toteuttaa opetusta.  Suomessa useat meillä yleisesti käytössä olevat työtavat ovat muualla uusia/outoja.  Dokumentoidaan mitä tehdään ja miten tehdään (MOM-julkaisualusta).  Pilotointi on hyvä tilaisuus kokeilla jotakin itseä kiinnostavaa uutta juttua! 15iTEC - Designing the future classroom

Laaja-alaisten pilotointien valmistelu  Pilotointiin osallistuvat opettajat rekisteröityvät iTEC- sivustolle ja opettajien yhteisöön.  Pilotoitavat skenaariot (Learning Stories, Activities) valitaan lopullisesti syyskuun alkupuolella.  iTEC –hankkeen yhteydessä kehitetyt työkalut annetaan opettajien käyttöön heti kun niitä valmistuu. 16iTEC - Designing the future classroom

Laaja-alaisten pilotointien valmistelu  Teknisissä asioissa tukena on pääasiassa Markku  Opetuksellisiin asioihin liittyvissä asioissa tukena pääasiassa Pasi 17iTEC - Designing the future classroom