Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely, syksy 2008.
Advertisements

SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Kauppiasyrittäjyyspolku, ”KYP” ammattikorkeakouluissa
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Markkinoiden kilpailukeinot
Asiakkuudet luovalla alalla
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
A Rakenteiden fysiikka ja mekaniikka (3op) Syksy 2013
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Kokous-, kongressi- ja tapahtumamatkailu / Meetings Industry (8 op)
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Rahoitusmarkkinat ja sijoitustoiminta
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
Biologian ja maantieteen pedagogiikka, 5 op
Arvostelu Teppo Räisänen, Principal Lecturer Oulu University of Applied Sciences, School of Business and Information Management
Java Serveletit ja Java Server Pages, 2 ov
Johdatus signaaleihin – fysiikan perusteet, 1,5 ov
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
Tietokantaohjelmointi Kevät Tietokantaohjelmointi 3 op  Tavoite  Opiskelija osaa ohjelmoida tietokantoja käyttäviä käyttöliittymäsovelluksia.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
BK50A2300 Konstruktiomateriaalit ja niiden valinta Luennot / syksy 2013 TkT Harri Eskelinen Johdantoluento 2013.
Markkinoinnin perusteet
STUDY IN OULU & Oamk Verkkoportaali studyinoulu.fi Study in Oulu –verkkobannerit Study in Oulu –esitteet sekä postikortit Study in Oulu –messumateriaali.
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
1 Tanja Jokinen ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET 4 Op Syksy 2007 www-sivut:
KISÄLLISTÄ MESTARI TUPA ANTERO STENIUS.
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti) Timo Kopomaa Avoin yliopisto 2016.
Asiakkaat, kysyntä ja markkinointi Liiketalouden koulutusohjelma Pasila Tarja Jokinen, lehtori, KTM.
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous
TN Suullinen viestintä = puhetaito ► Retoriikka (jo Aristoteles aikanaan) ► Maailman vanhin oppiaine?  Taito, jota on tarvittu aina ► Ihmisen.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
T Signaalinkäsittelymenetelmät, 5 op
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
Multimediatekniikka OPS
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
T Kuva- ja audiotekniikat, 3 op
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
Markkinoinnin perusteet
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
OP2 4. JAKSO.
Liikesaksan perusteet II
Web-sovellusten kehittäminen - Aloitusluento
Markkinoinnin perusteet
AIKUISEN HOITOTYÖ O4007HO 4OP
PERUSOHJELMISTOT TUTUIKSI
Tervetuloa jatkamaan DIGITAALI- TEKNIIKAN opiskelua!
TERVETULOA aloittamaan lukuvuosi
Liiketalouden koulutusohjelma, Pasila Tarja Jokinen
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
ARVIOINTIKAVERI Oppiaine/ jakso/aika:__________________________________ Saavuttaaksesi hyvät taidot (arvosanan 8) tässä jaksossa, sinun tulee oppia seuraavat.
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Hallintomenettely- ja hallintoprosessioikeus
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Esityksen transkriptio:

Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op

Tavoitteet Opiskelija osaa markkinoinnin peruskäsitteet ja perehtyy markkinointiajattelun malleihin ja markkinoinnin kilpailukeinoihin. Hän ymmärtää hyvän asiakaspalvelun edellytykset ja omaksuu asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja toimintatavan. Opiskelija osaa soveltaa opittuja asioita yrityksen tai yhteisön ongelmanratkaisutilanteessa.

Sisältö markkinoinnin käsite, merkitys ja tehtävät markkinointiajattelun mallit markkinoinnin toimintaympäristö ja sen muutokset kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen markkinoiden segmentointi, markkinoinnin kohdentaminen ja asemointi markkinoinnin peruskilpailukeinot (tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä) palvelujen markkinoinnin ja asiakaspalvelun perusteet. asiakkuudenhallinnan perusteet työelämälähtöinen InnoStartti-projekti.

Vaadittavat suoritukset Oppimistehtävä: 50 % arvosanasta. Tentti: 50 % arvosanasta. Osallistuminen InnoStartti-tapahtumaan (tai korvaava tehtävä) Osallistuminen mahdolliselle yritysvierailulle tai vierailijan luennolle (tai korvaava tehtävä) Arviointi: 0-5

Kirjallisuus Bergström - Leppänen 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita. Oivassa oleva materiaali ja luentomuistiinpanot. Täydentävää tietoa esim. Kotler ym. Marketing Management (kirjastossa useita painoksia).

Aikataulu 1. jaksolla markkinoinnin käsite, markkinoinnin toimintaympäristö, kuluttajakäyttäytyminen, segmentointi 2. jaksolla markkinoinnin kilpailukeinot, palvelujen markkinointi, asiakkuudenhallinta Oppimistehtävä käynnistetään 1. jaksolla ja sitä käsitellään teemoittain koko opintojakson ajan. Tentti 2. jakson lopussa Tunneilla tehdään lisäksi muita harjoitustehtäviä. Seuraa Oivaa: siellä ilmoitetaan mahdolliset aikataulumuutokset, vierailut ym.