Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TERVETULOA aloittamaan lukuvuosi

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TERVETULOA aloittamaan lukuvuosi"— Esityksen transkriptio:

1 TERVETULOA aloittamaan lukuvuosi 2017-2018
Sirpa "Sahis" Sahinjoki M5116kN, M5216SA, M5216SAB

2 Ajankohtaisia asioita:
Miten kesä meni? Sirpa "Sahis" Sahinjoki

3 Onko nämä kunnossa? Läsnä olevaksi ilmoittatuminen
Täydennysilmoittatuminen syksyn 2017 opintojaksoille Salasanojen muuttaminen Sirpa "Sahis" Sahinjoki

4 Lukuvuosi ja alkavat opinnot
Lukuvuoden ajoitus Työjärjestykset ovat siirtyneet Peppiin. Uudet työjärjestykset löytyvät Student -> työjärjestykset -> lukkarikone Sirpa "Sahis" Sahinjoki

5 M5116KN syksyn opinjaksot ja opettajat
Sähköisen liiketoiminnan mahdollisuudet - Jarmo Kuosmanen Projektiosaaminen – Marjut Kasper Asiakaslähtöinen palvelumuotoilu – Marjut Kasper Opintojaksojen toteutussuunnitelman löydät lukkaristasi klikkaamalla näytön auki. Sirpa "Sahis" Sahinjoki

6 M5116KN Täydentävän osaamisen opintojaksoja ovat:
Tapahtuman tuotannon perusteet – Jaakko Pitkänen Event marketing - Natalia Kuscheva Tekijän oikeudet ja sopimukset – Jaakko Pitkänen Sirpa "Sahis" Sahinjoki

7 M5216SA & M5216SAB SYKSYN 2017 ydinosaamisen opintojaksoja ovat:
Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen – Tuula Höglund Ammatillinen kasvu – Sirpa Sahinjoki Verkkototeutuksina: Palveluyrityksen talous – Mailis Kervinen (myös AC tunteja – viesti lähetetty Moodlessa)) Palveluyrityksen myynti ja markkinointi – Tuija Seppäläinen Sirpa "Sahis" Sahinjoki

8 Palveluyrityksen myynti- ja markkinointi
TEEMASUUNNITELMA SYKSY 2017, PALVELUYRITYKSEN MARKKINOINTI JA MYYNTI, 5 OP Palveluyrityksen myynti- ja markkinointi TEEMAT TEHTÄVÄT (täydentyy viikoittain) VK 1 Aloitus, pelisäännöt, markkinoinnin käsitteet virittäytyminen VK 2 Markkinoinnin tehtävät VK 3 Markkinointimuotoja VK 4 Kilpailukeinot VK 5 Markkinointi välineet VK 6 Kulutus ja kysyntä VK 7 Trendit ja kilpailu VK 8 Segmentointiprosessi, ostokäyttäytyminen VK 9 Myyntiprosessit VK 10 Asiakasprofiilit, asiakastuntemus ja vuorovaikutus VK 11 Asiakas ja asiakkuus, kanta-asiakkuus, asiakastyytyväisyys VK 12 Markkinointi- ja myyntisuunnitelmat Verkottuminen, tiedonhankinta Viikoittain 1-2 krt Adobe connect tunnit Sirpa "Sahis" Sahinjoki

9 Palveluyrityksen myynti ja markkinointi
Tässä vielä runko, syksyn opinnoista Palvelualan markkinointi ja myynti. ajatus on, että viikoittain on Adobe Connect tunnit esimerkiksi  maanantaisin aamupäivällä ja illalla sama setti ( mm. avataan teemoja materiaalien pohjalta), opintojakson aikana tehdään markkinointisuunnitelma, joka pohjautuu Tuulan teettämään liiketoimintasuunnitelmaan. Moodleen perustetaan myös uutiskanava, johon kerätään opintojaksoon liittyviä,mielenkiintoisia uutisia ja niistä käydään myös kesksusteluja alustalla. Tehtävien määrää en vielä pyty varmaksi sanomaan, mutta arvio 8-12 välillä eri kokoisia ja lisäksi markkinointisuunnitelma. Saan avattua Moodleen alustan aikaisintaan 2 viikon päästä (ei tunnareita vielä), mutta jos jollakin on ennen sitä minulle asiaa, niin meili on Ahotoinneista voivat olla suoraan minuun yhteydessä. Sirpa "Sahis" Sahinjoki

10 M5216SA & M5216SAB TÄYDENTÄVÄNOSAAMISEN OPINTOJA OVAT:
Verkkototeutuksena: Matkailun riskit – Marjut Kasper Toteutus Kotkassa molemmille ryhmille: Retki- ja ohjelmapalvelutuotanto – Tommi Panzar ja Päivi Hostikka Matkailutuotepaketointi – Marjut Kasper Toteutus Mikkelissä molemmille ryhmille: Ammattimainen ruokatuotanto – Eeva Koljonen Ravitsemus- ja erityisruokavaliot – Eliisa Kotro Sirpa "Sahis" Sahinjoki

11 Restonomin osaamisalueet
Globaaliymmärrys - toimii vastuullisesti - toimii tuloksellisesti monikulttuurisissa organisaatioissa - hyödyntää ennakointitietoa palveluliiketoiminnan kehittämisessä Palvelukulttuuriosaaminen Palveluliiketoiminta- ja esimiesosaaminen - osaa soveltaa vieraanvaraisuutta (Hospitality) alan keskeisenä arvona ja menestystekijänä palveluliiketoiminnassa - osaa suunnitella, tuottaa ja kehittää kannattavia ja asiakaslähtöisiä Mara-alan palveluja - osaa valita esteettiset ja eettiset ratkaisut palvelutoimintaan (palvelutuotteet, tilat, toimijat ja viestintä) - osaa analysoida asiakkuuksia ja osaa hyödyntää/käyttää asiakasymmärrystä palvelumuotoilussa - osaa myydä ja kehittää palvelutuotteita asiakaslähtöisesti ja kannattavasti - osaa mallintaa ja soveltaa palveluprosesseja - osaa soveltaa strategia-ajattelua palveluliiketoiminnan ohjauksen välineenä (liiketoiminnan käsitteet, ajattelumallit, eettisyys liiketoiminnassa) toimii yrittäjämäisesti - osaa johtaa omaa ja työyhteisön toimintaa hyödyntää taloudellisia tunnuslukuja liiketoiminnan kehittämisessä - osaa käyttää soveltuvaa teknologiaa ja hyödyntää digilisaatiota palveluliiketoiminnassa Sirpa "Sahis" Sahinjoki


Lataa ppt "TERVETULOA aloittamaan lukuvuosi"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google