KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointi 2016 Tiedottaja Heidi Mustajoki, Finnan markkinointityöpaja 18.2.2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Finnan metatiedon avoimuus, kysymyksiä: Onko Finnan palvelusopimuksen nykyinen metatiedon avoimuutta koskeva muotoilu ollut selkeä? Onko avoin metatieto.
Advertisements

Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Selviytyjät: Primo Central Index Kirjastoverkkopäivät Jussi Brunberg & Anna Pienimäki.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Esitys: Finnan metatiedolle CC0-lisenssi Tapani Sainio Finnan konsortioryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähetekeskustelu Maria Virtanen Finna-konsortioryhmä
Avoimuuden mahdollisuudet tutkimusprosessissa Tuuli Toivonen Helsingin yliopisto Geotieteiden ja maantieteen laitos Tämä teos.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Organisaatioiden yhteistyö, Finna- konsortio ja Finna-viestintä Palvelusuunnittelija Maria Virtanen Finna-koulutus.
Theseus avoimen julkaisutoiminnan edistämisen välineenä ammattikorkeakouluissa Minna Marjamaa, Laurea ja Tiina Tolonen, Oamk Tämä teos on lisensoitu Creative.
Arkkitehtuurityön hyödyntäminen ATT seminaari 4.3 Anne Sunikka, asiakkuuspäällikkö, Aalto-ylipisto, ITS Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä.
AVOIMEN TIETEEN OSAAJAKOULUTUS: TUTKIMUSHALLINTO JA -PALVELUT EEVA NYRÖVAARA.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-Facebook Finnan viestintä- ja markkinointi -työpaja
TKI-aineistonhallinta ja uusi työkalu Minna Marjamaa, Laurea-ammattikorkeakoulu Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.
Avoimen tieteen palvelut ATT-palvelutyöryhmän pj. Ville Tenhunen © 2015 OKM ATT 2014–2017 -hanke Lisensoitu.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä ja markkinointi tiedottaja Heidi Mustajoki
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous
Open Access -lehtien julkaisumaksujen organisointi Arja Tuuliniemi, Kansalliskirjasto Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen.
Lounaistieto.fi – alueellinen avoimen tiedon portaali Juha Pulmuranta Esa Halsti Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.
Tutkimusaineiston kuvailu ja avoimen tieteen palvelut ATT-osaajakoulutus Esa-Pekka Keskitalo
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
Avointen aineistojen julkaisualusta AVAA © 2014 OKM ATT 2014–2017 -hanke Lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.
Avointen aineistojen julkaisualusta AVAA © 2016 OKM ATT 2014–2017 -hanke Lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen.
Tutkimusaineistojen hakupalvelu Etsin © 2016 OKM ATT 2014–2017 -hanke Lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen.
KANSALLISKIRJASTO Finna 2020 Johtava avoimen kulttuurin ja tieteen hyödyntämisen väylä Kristiina Hormia-Poutanen Finna-konsortioryhmä
Finnan strategia Strategian loppuraportti Talent Vectia Tuomas Plattonen & Jarkko Pallasaho.
Itä-Suomen yliopiston julkaisu- ja datapolitiikka
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Finnan viestintä ja markkinointi
SÄHKÖISEN YO-KOKEEN RAKENNE FYSIIKASSA JA KEMIASSA
Finnan viestintäkatsaus
Oikeuksien hallintaan liittyvät metatiedot -työryhmän tuloksia
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Finna-tilannekatsaus
Finnan viestintä ja markkinointi
Datan ja aineistojen avaaminen Finnan avulla
Palvelut ja tiedot käytössä Yhteenveto
Sosiaalisen median sisältöstrategia
ABITTI-KOE FYSIIKASSA JA KEMIASSA
Tutkimusinfrastruktuurien tietopankki
Tervetuloa Innokylään
Finnan ulkoasu uudistuu
Sosiaalisen median sisältöstrategia
Avoin tiede tutkijoille
Finnan viestintäkatsaus
Aineistonhallintasuunnitelmatyökalu dmpTuuli
Uudella ilmeellä kohti käyttäjää
Tervetuloa Innokylään
Finna.fi:n somemarkkinointi
Finna.fi:n somemarkkinointi
Datan ja aineistojen avaaminen Finnan avulla
Finnan viestintätyöpaja
Tutkimusaineistoihin liittyvät oikeudelliset kysymykset
Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut
Tilannekatsaus: Finnan uuden palvelusopimuksen käyttöönotto
Avoin tiede ja tutkimus Case Karelia
Konsortioryhmän nimeäminen ja konsortiodokumenttien muutokset
Datan ja aineistojen avaaminen
Pasi Tiisanoja Käytettävyyssuunnittelija
Datan ja aineistojen avaaminen
Avoimen tiedon julkaisuprosessi ja lisensointi
Käyttäjäkysely ja glögi -iltapäivä
Finna-tilannekatsaus
Avoimen tiedon ohjelma > Avoindata
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
DATAN JA AINEISTOJEN AVAAMINEN FINNAN AVULLA
Finna.fi opettajille ja kouluille pilotti
Koonnut Henriikka Mustajoki Kehittämispäällikkö TSV
Datan ja aineistojen avaaminen Finnan avulla
Aineistojen kuratointi Finnassa
Dos and don’ts #effiefinland #sanomista
Esityksen transkriptio:

KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointi 2016 Tiedottaja Heidi Mustajoki, Finnan markkinointityöpaja

KANSALLISKIRJASTO

Finna 2020: Johtava avoimen kulttuurin ja tieteen hyödyntämisen väylä Viestinnän tavoite: Kasvattaa Finnan käyttöä ja aktiivisten käyttäjien määrää vähintään kolminkertaiseksi vuoteen 2019 mennessä.

KANSALLISKIRJASTO Kohderyhmät Näkyvyyden ja käyttäjämäärien kasvattaminen Uudelleenkäytön edistäminen Tarve sähköisille palveluille: tiedon parempi hyödyntäminen Fokuksessa jatkossa myös tutkimusaineistot ja -data Finnan käyttö tutuksi tuleville tutkijoille jo opintovaiheessa Opettajien tarpeet huomioimalla edistetään palvelun oppimiskäyttöä Joukkoistamisen voimavara Tuottaa joukkoistamisen mahdollistavia työkaluja ja toimintamalleja Tutkijat Elinkeinotoiminta: Luovat alat Korkeakouluopiskelijat Kansalaiset: Harrastajat Opettajat

KANSALLISKIRJASTO Finna.fi:n markkinoinnin tavoitteet  Kasvattaa Finnan käyttöä ja aktiivisten käyttäjien määrää  Mittarina Finnan vuosittaiset käyttötilastot  Lisätä Finnan positiivista tunnettuutta suomalaisten keskuudessa  Mittarina mediaosumat, somenäkyvyys ja käyttäjäkyselyn suositteluindeksi

KANSALLISKIRJASTO Markkinoinnin suunnitelma 2016  Kohderyhmäanalyysi  Markkinointi somessa  Finna-Facebook  Uudet kanavat  Maksullinen näkyvyys  Kampanjat  Keskeisiä aiheita: Hack Your Heritage, uuden ohjelmistoversion lanseeraus, liikkuminen näkymistä toiseen  Viestinnän työpaja syyskuussa  Finna-päivä  Finna Educa-messuilla suunnittelu

KANSALLISKIRJASTO Johtava avoimen kulttuurin ja tieteen hyödyntämisen väylä Strategia 2016–2020 Tämä teos on lisensoitu Creative Commons 0 (CC0) –lisenssillä: creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0 /

KANSALLISKIRJASTO

Tukea Finna- viestintään  Finna-wikin viestintäosiossa mm.viestintäosiossa  ohjeet Finna-tunnuksista.Finna-tunnuksista  tietoa käytettävissä olevista ja lainattavista Finna- esittelymateriaaleista.Finna- esittelymateriaaleista  Finna-Facebookista Finna-Facebookista  Finna-viestintää koskevat kysymykset, materiaalitiedustelut, tieto omista julkistustilaisuuksista ym.:

KANSALLISKIRJASTO Kiitos! Kysymyksiä, kommentteja? Ota yhteyttä: