Ylivieskan lukion sähköiset oppimisympäristöt. Miksi lukiossa siirrytään sähköisiin oppimisympäristöihin?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutustu tablettiin (taulutietokone)
Advertisements

Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
Lapin korkeakoulujen ja kuntayhtymien tietojärjestelmien yhdistäminen
OSAAMISEN OSOITTAMINEN
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
QR- koodit ja mobiilitentti
Memo 7 & 8 Historia sähköinen opettajan aineisto
Älypuhelimet. Tietoisku  Älypuhelimiksi luetaan puhelimet joissa on kämmentietokoneen ominaisuuksia normi toimintojen lisäksi.  Ensimmäinen älypuhelimeksi.
Turun normaalikoulun lukio
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Sähköinen yo-kirjoitus marraskuussa 2014
Palautekyselyjen tuloksia mobiiliopiskelusta ja oppimisesta Briitta Hiitola
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
UMF I Luento 7. Viime kerralta Lue II.5 ja II.6. Lause II.5.1 tapauksessa f(x,y) = (x, sin(y)) ja g(x, y) = (cos(x), y). Voit lähettää epäselvistä kohdista.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Langaton lähiverkko ja mobiilipalvelut Oulun kaupunginkirjastossa Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto Maija Saraste
IHANAT APPIST ja MONIPUOLISET MOBIILIT Ei takerruta protekniikkaan Syventäjä, ei itsetarkoitus Aina syntyy uutta Jo valokuva tuo mahdollisuuksia; kävelyt,
3. luokan englanti Vanhempainilta
Ops seminaari Askola.
Jyväskylän ammattiopisto
Koppi-hanke Minna Saikkonen Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jyväskylän Lyseon lukio Tikkakosken toimipiste THO / Minna Saikkonen.
ABI-INFO Lyseon lukion aikuislinja YO-koepäivät Ma A-englanti kuuntelu VJS/luokkatila päärakennus klo 8.30 Ti ruotsi kuuntelu/vanha.
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
Sähköinen ylioppilaskoe, Digabi-verkko ja Abitti- koejärjestelmä Digivirtaa lukiokoulutukseen Virtapiikki-koulutus Imatra
TVT-strategia Käsittely: -valmisteltu tiimin palaverissa käsitelty lukion kokouksessa 09/2014 ja 05/2015 -lukion tvt-tiimi 05/2015,
Mari Åman Department of Applied Mechanics Aalto University.
2012 Petri Lounaskorpi Pilvityövälineet oppilaan oppimisprosessin tukena Petri Lounaskorpi, Minna Kytölä
LUKION VANHEMPAINILTA YLEISTÄ LUKIO-OPINNOISTA  Vähintään 75 kurssia  3 vuoden vauhtina  Opinto-oikeus päättyy 4. vuoden jälkeen.
EXAMin matematiikkaryhmän välituloksia Verkkoja kokemassa Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Huomautus: Tämä esite on suunniteltu tulostettavaksi. Ennen kuin ryhdyt tulostamaan korttikartongille, tee koetulostus tavalliselle paperille ja varmista,
Tuusulan lukio Jokelan toimipiste
Sanatyypit ja sijamuodot.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Lukiolaisen itc.
Abien YO-INFO Viherlaakson lukio 2016.
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Abitti-tikku Saat tikun käyttöösi lukion ajaksi. Sen avulla harjoittelet Abitti- järjestelmän käyttöä. Abittia käytetään koko lukion ajan kurssikokeissa.
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Ryhmänohjaus Kevät 2017 Piritta Mikkonen
YO-info Syksy 2017.
ÄIDINKIELEN SÄHKÖINEN YLIOPPILASKOE
Havainnointi ja maailmankuva
= YLIOPPILAS-KIRJOITUKSIIN VALMENTAVA KOULUTUS
KUVATAITEEN SÄHKÖISET SÄPINÄT
Vanhat esineet kertovat menneestä
Liisa Hentilä ja Jesse sjölund
e-Norssi 5 v -juhlaseminaari
3. luokan englanti Vanhempainilta
Aloittelijan Abitti-koulutus
Tietoturva.
KUVATAIDE Kuvataideopetuksen tarkoituksena on kehittää opiskelijan ymmärrystä yhteiskunnan ja ympäristön visuaalisista ilmiöistä ja niiden merkityksistä.
Lukio-opinnot ja miksi juuri Kuusankosken lukioon?
Maantieteen preppaus.
Riku Heino ja Milo Hakalahti
Lukiolaisen itc.
SÄÄNNÖT.
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
ALAJÄRVEN LUKIO ENSIMMÄINEN VUOSIKURSSI
Historiamme Välitavoite Välitavoite Välitavoite Tänään Välitavoite
ESITELMÄ OMALTA AMMATTIALALTA
MATEMATIIKAN DIGITAALISEN YO-KOKEEN MÄÄRÄYKSET
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
ABIN LOPPUSUORA Vanhempainilta
OPO2 Jatko-opinnot ja työelämä- luennot
Suomi.fi-viestit some-banneripohjat organisaatioille
Esityksen transkriptio:

Ylivieskan lukion sähköiset oppimisympäristöt

Miksi lukiossa siirrytään sähköisiin oppimisympäristöihin?

Apple 1976 Puhelin 1976

Apple 1986 Nokian Mobira Talkman eli ”Talkkari” oli yhtiön ensimmäinen kannettava NMT-autopuhelin, josta matkapuhelimien kehitys lähti huimaan vauhtiin. Vuonna 1983 esiteltyä kookasta Mobira Talkamania mainostettiin lauseella: ”Otat pienen ja kätevän puhelimen nyt minne vain mukaasi”. Puhelin tosin painoi 4,5 kiloa ja maksoi nykyrahassa yli 5000 euroa.

Nokia Puhelimessa oli palveluvalikko, lyhytsanomien eli teksti- viestien (SMS= Short Message Service) käsittelymahdollisuus, 98 nimen ja numeron muistipaikkaa, muistin selaus numeron tai nimen mukaan. Puheaika oli 1,5 tunnista noin 2,5 tuntiin. Puhelimeen sai autovarustuksen ja kaksi erilaista laturia ja akkua. Se painoi vakioakulla 475 g. Apple 1996

Apple 2006 Nokia 3310Nokia 3310 oli Suomen yleisin (5,1 %) puhelin vuonna 2007, jolloin Suomen noin neljästä miljoonasta matkapuhelimesta 86 % oli Nokioita.

Apple iPad Pro 2015 Suomalaisia vuotiaita internetkäyttäjiä on tällä hetkellä 3,8 miljoonaa. Nettikäyttäjien määrä on pysynyt samalla tasolla vuodesta 2012 asti, mutta netin käyttö kasvaa voimakkaasti, kun suomalaiset ottavat käyttöönsä yhä useampia nettiyhteydellä varustettuja laitteita ja hyödyntävät yhä useampia nettipalveluja. 65 %:lla suomalaisista on nyt käytössään älypuhelin, jonka lisäksi suomalaisissa kodeissa ovat vuoden aikana yleistyneet erityisesti tablet-laitteet ja älytelevisiot. Älypuhelimen mahdollisuudet on löydetty laajasti ihmisten jokapäiväisessä elämässä.

 Edellinen lyhyt kuvaus tietokoneen ja puhelimen kehityksestä kertoo mistä on kysymys.  Maailma muuttuu ja lukio sen mukana. Tietoverkot, tietokoneet, älypuhelimet ja kaikenlaiset niihin liittyvät ratkaisut ympäröivät meitä.  Lukion ja ylioppilaskirjoitusten on seurattava aikaansa ja "sähköistyttävä”.  Entisiä menetelmiä ei kuitenkaan heitetä pois, vaan edelleen opiskelua tapahtuu kuten ennekin vihkolla ja paperilla  OPPIMINEN EI MUUTU, TIETOKONE ON VÄLINE

Ylivieskan lukiossa käytettävät oppimisympäristöt Oppikirjojen kustantajien Oppimisympäristöt

Moodle on vanhin ja monipuolisin oppimisympäristö. Etälukiossa sitä on käytetty pitkään. Pedanet sopii kun käytetään suuria aineistoja kuten kuvia ja videoita Google Drive on sisäänrakennettuna ja valmiina Chromebookissa Esimerkiksi kielissä käytetään oppikirjan tekijöiden, kuten Sanoma Pron oppimisympäristöä Kurssikokeet voidaan tehdä näissä kaikissa oppimisympäristöissä. Suurin muutos on vain vastauksen kirjoittaminen koneella. Tekniikka mahdollistaa myös joidenkin uudentyyppisten aineistojen, kuten videoiden liittämisen kokeeseen.

Abitti on sähköinen ylioppilaskoe. Abitissa vastausta ei tarvitse tallentaa, vaan ohjelma tallentaa automaattisesti 2 sekunnin välein. Sähköiseen ylioppilaskokeeseen siirrytään vähitellen syksystä 2016 alkaen, jolloin kirjoitetaan maantiede, saksa ja filosofia. Ylivieskan lukion ylioppilaskirjoitusten harjoituskoe lukion uusituissa tiloissa toimii mainiosti.

Miksi abitti?

Ylivieskan lukio on myös virkeästi mukana sosiaalisessa mediassa, mikä on oleellinen osa ympäröivää sähköistä tiedonvälitystä Ylivieskan lukion FacebooksivutYlivieskan lukio Instagrammissa

Kiitoksia ja tervetuloa Ylivieskan lukioon!